Hej,
Že nekaj časa razmišljam o razkritju staršem kot trans oseba. Ker vem da je to korak ki ga moram naredit ker ne zdržim več z vso spolno disforijo in uporabo ženskih zaimkov zame.., preprosto se ne morem več pretvatjat in ne bit jaz....
Ampak sama misel na razkritje mi povzroča zelo veliko anksioznih občutkov. Imam pripravljeno pismo za starše, in zdi se mi da bo sprva težko vendar da enkrat bodo sprejeli. In nvm kako nak se pripravim na to. Občutim tudi veliko občutkov krivde glede razkritja, ker imam občutek da uničujem družino , da bom razočaral starse, da "ubijam" njihovo hčerko in da jim dela krivico s tem da uničujem njihovo predstavo o meni. In zelo veliko krivde tudi občutim s tem da spremenim ime, ker so mi ga dali oni in ja...
Preprosto ne vem kako naj se soočim z vsemi temi občutki, da bi se lahko razkril.
Zdi se nemogoče in preprosto imam občutek da tega ne morem.... vendar vem da če se ne razkrijem kmalu bom zašel še v slabše stanje in me je strah da zaidem nazaj v črno luknjo samomorilnih misli in res težkega stanja... vendar res ne vem kako naprej... razkritje se zdi nemogoče, ne razkritje pa tudi...
Oprosti, upam da naredi smisel.
lk
lkjhg
Hej,
tvoje sporočilo se me je zelo dotaknilo, ker je kot bi nekdo pred časom bral moje misli. Vedi, da nisi na svetu zato, da bi vsem ugajal in živel življenje kot ga pričakujejo drugi. Živeti moraš sebe, kot je tebi najbolj udobno, saj boš le tako lahko našel zadovoljstvo. Meni je pri občutku krivde najbolj pomagalo to, da sem začel verjeti zgornjim stavkom in da sem videl, da nisem sam v tem, da so tudi ostali, ki se soočajo s tem problemom. Če bi želel mi piši na lkjhg2469asdf@gmail.com in se lahko še kaj pogovoriva glede tega.
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
žal mi je, da doživljaš tako stisko; razkritje pri marsikomu vzbuja neprijetna občutja anksioznosti, kar je povsem razumljivo. Razumem tudi tvoja občutja krivde, vendar želim, da se zavedaš, da z razkritjem vsekakor ne 'uničuješ' družine. Seveda imata starša o tebi določeno predstavo, kar pa ne pomeni, da se ta ne more spremeniti. Vsekakor staršem s tem ne delaš nikakršne krivice – najpomembneje je, da se ti počutiš dobro in živiš svoje pristno življenje, kar je gotovo pomembno tudi tvojim staršem.
Razkritje spolne identitete je sicer eden najpomembnejših, hkrati pa tudi stresnih dogodkov v življenju LGBTQIA+ oseb. Razkrivanje je lahko dolgotrajen proces, predvsem pa je za vsako osebo edinstven, zato razmisli, kateri od spodaj navedenih nasvetov so smiselni zate in jih po potrebi prilagodi lastnim okoliščinam. Ljudje razkritje sprejemajo na zelo različne načine, saj je to odvisno od njihovega znanja o temi, lastnih izkušenj in osebnostnih lastnosti. Njihovega odziva zato ne moreš napovedati, lahko pa poskusiš poskrbeti, da bo samo razkritje potekalo čim bolje, pri čemer so ti lahko v oporo spodnji nasveti.
Če pričakuješ, da starši razkritja ne bodo dobro sprejeli, je dobro, da se prej razkriješ drugim (odraslim) osebam, ki bi ti lahko nudile podporo. Če obiskuješ šolo, je smiselno, da si podporno osebo najdeš (tudi) med delavkami_ci na šoli (npr. pri razredničarki_ju, učiteljici_u, v svetovalni službi). Če presodiš, da bi bilo to zate bolj varno, lahko izbrano podporno osebo prosiš, da je prisotna ob razkritju staršem. Preden se pogovoriš s starši je dobro, da razmisliš točno, kaj bi jim želel povedati (razmisli tudi, v kolikšni meri ti je prijetno govoriti o svoji spolni identiteti) in se pripraviš, da bodo verjetno imeli nekaj vprašanj. Morda bi bilo smiselno razmisliti, kako bi na čim bolj preprost način odgovoril na vprašanja, ki jih lahko pričakuješ (npr. o tem, kaj je transspolnost, kako pomembna je uporaba pravilnih zaimkov itd.). Staršem povej, da se želiš o nečem pogovoriti, pri čemer jim lahko tudi neposredno sporočiš, da te je strah njihove reakcije (npr. »Želel bi se z vama pogovoriti, ker sem glede sebe odkril nekaj pomembnega in si želim, da sta tudi vidva del tega. Me je pa zelo strah, ker ne vem, kakšna bo vajina reakcija ...«). Nato poskusi razložiti, kako dojemaš svojo spolno identiteto in kako se ob tem počutiš. V primeru, da se odločiš, da napišeš pismo, je pomembno, da ostaneš v prostoru in počakaš, da starši preberejo pismo, saj bodo imeli najverjetneje kakšno vprašanje. Starše lahko tudi prosiš, da se o transspolnosti in spolni identiteti izobrazijo preko literature oz. spleta, da te bodo tako lahko lažje razumeli. Razkritje lahko izvedeš postopoma, tako da se najprej razkriješ samo enemu staršu – tistemu, ki ti je bližje. Imej v mislih, da čisto prva reakcija staršev ne odraža nujno njihovega dolgotrajnejšega odnosa do tebe, saj lahko nekateri potrebujejo čas, da se navadijo in sprejmejo tvojo identiteto.
Več informacij o razkritju lahko najdeš tudi tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
O spolni identiteti pa tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/spolna-identiteta-kdo-sem-jaz/
V kolikor bi potreboval dodatno pomoč oz. podporo pri soočanju s stisko, se lahko vedno obrneš na svetovalnico Legebitre. Na Legebitri izvajamo brezplačno psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. V okviru naše svetovalnice lahko dobiš tudi več informacij o tranziciji in v varnem prostoru raziskuješ svojo identiteto. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si
Za konec ti prilagam še krizne kontakte, kamor se lahko obrneš po pomoč v nujnih situacijah:
Številka za klic v sili: 112
Časovna razpoložljivost: 24/7Urgentna psihiatrična ambulanta deluje v okviru Centra za izvenbolnišnično psihiatrijo (napotnica ni potrebna): 01 4750 685
Časovna razpoložljivost: od ponedeljka do petka od 8.15 do 14.45. ure
Klic v duševni stiski: 01 520 99 00
Časovna razpoložljivost: med 19. in 7. uro zjutraj
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123
Časovna razpoložljivost: 24/7
TOM, telefon otrok in mladostnikov: 116 111
Časovna razpoložljivost: vsak dan od 12. do 20. ure
Če imaš še kakršnekoli dileme in vprašanja, sem ti vedno z veseljem na voljo za pomoč.
Lep pozdrav.
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra