Rabil bi pomoč. Namreč imam zelo pogoste probleme in me zanima, če je kdo šel skozi kaj podobnega in bi lahko podal kak nasvet.
Imam težave s perfekcionizmom, predvsem glede šole. Moj namen je sicer imeti povprečne rezultate, ampak je pripeljalo do tega, da se učim po več ur na dan — včasih tudi ponoči — ker me skrbi in sem pod stresom, da ne bom imel "dovolj dobrih" rezultatov.
Ampak to še ni vse. Zadnje čase sem konstantno živčen, ker se bojim, da bom "izgubil" kakšno uro brez učenja. Vse pogosteje imam tudi panične napade, ker me ob najmanjši stvari vrže iz tira.
Vse to me je pripeljalo do razmišljanja, da ne smem razočarati družine, da si ne bi mislili, da sem len. Ampak stvar je ravno obratna — starša in celotna družina mi ves čas govorijo, da to ni zdravo. Pravijo mi: "Lepa ocena je tista, ki jo dosežeš, ko se potrudiš po svojih najboljših močeh." Tudi psihologinja, h kateri hodim zaradi teh težav, mi to dopoveduje.
Veliko sva s psihologinjo že delala na tem, da naj ne bom toliko za knjigami, ampak ne vem zakaj... moja glava mi vseeno govori drugače, kot mi vsi okrog mene svetujejo. Enako mi pravijo tudi prijatelji, ampak občutek krivde in strah sta še vedno premočna.
In danes sem dobil negativno oceno. Ne zato, ker snovi ne bi znal — znam jo, celo sošolcem sem razlagal — ampak sem imel tako tremo in paniko, da sem imel dobesedno "mrak pred očmi". Starša sta mi nato rekla, da je to točno to, kar sta napovedovala: če bom ves čas v strahu in pod pritiskom, se mi bo enostavno "zmešalo". In mislim, da se to zdaj res dogaja. Skregal sem se s celo družino.
Ne vem več, kaj naj naredim.
He
Helou
Živjo
Berem tvoje sporočilo in ti nekaj povem. Tvojih let sem 14 let imam sepravi 8r. Enako situacijo sem imela v svojem 7.razredu ampak koneckoncev ni vredno tako mučenje stresiranje in delati paniko gkede tega. Naj ti povem nekaj ocene so ocene seveda morajo biti pozitivne ampak sam petke ma daj ne delaj si tega!
Uživej lajf na pouno ne pa se stresirat moj moto na vseh društvenih mrežah (js.tm3) je spodaj napisano živim život 200 na sat in vedno bo tako stres zaradi šole je naslabši stres.
Namesto tega raje preberi snov po pa pj vn s prjatli nazačetku ti bo krivo ja ampak skos k boš o ne morm se ucit si reč ne dons 0a ne!!!!
Uhlavnem res se ne stresirat zarad sole k to je sam ubup! Lp pa nepuzab folowat na tiktoku.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem zapisu opisuješ težave s pretiranim perfekcionizmom, ki v veliki meri vpliva na tvoje življenje in odnose z bližnjimi, predvsem pa na tvoj odnos s samim seboj. Tvoja stiska ni majhna.
V tem nikakor nisi sam - skoraj vsak je že kdaj imel takšno ali podobno izkušnjo. Smo le ljudje in včasih smo do sebe kar precej prestrogi, si postavljamo neverjetno visoke, včasih nedosegljive cilje, ki jih drugim nikoli ne bi postavili. Kot si sam omenjal, vidiš, da nase vlečeš preveliko breme - nihče ni popoln in kot sta ti povedala tudi že starša, da se je v tem življenju pomembno potruditi po svojih najboljših močeh, ne preseči tega, kar je v tvoji moči. Vsak ima svojo mejo in čas je, da začneš spoštovati svoje.
Nič hudega, če si dobil negativno oceno, pa bodisi je to razlog, da dejansko nisi obvladal snovi, ali pa, da si zmrznil, kot si omenjal. Si predstavljam, da ti je bilo v tej situaciji grozno, vendar se da vse popraviti. Ocene so le del življenja, niso celo tvoje življenje, saj si vreden veliko, veliko več, kot to. Glede na to, da si omenjal cilj, da si želiš imeti povprečne ocene, menim, da ta cilj še celo presegaš, a ne?
To, da obiskuješ psihologa in na srečanjih predelujeta izzive, s katerimi se soočaš, je pozitivna in dobra stvar - naj te počasen napredek ne odvrne od tega, da nadaljuješ z obiskom. Zelo dobro pa je, da si se obrnil tudi na naš forum; včasih potrebujemo mnenja več ljudi in zato smo tukaj. :) Vabim te, da prebereš tale prispevek, kjer je omenjena tudi analiza misli - predlagam, da si pogledaš tale delovni list in se ga lotiš ob tem, ko te bodo spet preplavile negativne misli.
Sporoči mi, če je to nekaj, kar ti kot rešitev ustreza, sicer z veseljem s teboj raziščem še kakšno možnost. Do prihodnjič te lepo pozdravljam in za konec še enkrat dodajam, da v nobeni stiski nisi sam in da boš tudi ta izziv lahko presegel.
Do prihodnjič,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)