Dan, vem da se vsem zdi čudno zakaj bi se jokala v takem primeru ampak preprosti ne morem. Vedno se prilagajam vsem brez da bi kaj rekla popustim pri svojih željah in danes sem si končno upala spregovoriti da si jaz želim da bi bilo drugače in so se vsi spravili name in mi govorili da se kdaj rabim tudi prilagoditi. Vedno se prilagajam in vedno je vse kakor si želijo drugi, mojih želj pa nihče ne upošteva. Dovolj mi je tega, res ne vem kaj naj.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj ti čestitam za pogum! Prav je, da se postaviš zase in izraziš svoje mnenje. Žal si imela tokrat slabo izkušnnjo, vendar naj te ta izkušnja nikakor ne zaznamuje na način, da v prihodnje več ne bi poskusila.
Sicer ne poznam celotne situacije, na kak način si ti izrazila svoje mnenje, niti na kak način so se drugi nanj dejansko odzvali. Lahko pa ti podam nekaj splošnih napotkov.
Veš, marsikdaj se zgodi, da ljudje enostavno ne znajo sprejeti kritike ali mnenja drugega in se nanje hitro odzovejo z obrambnim vedenjem, saj se počutijo napadene. Tukaj mnogokrat ni problem v sporočevalcu, pač pa v njih samih, saj sporočila ne znajo ustrezno sprejeti in se nanj odzvati konstruktivno/korektno.
Sama torej ne moreš vplivati na to, kako se bodo drugi odzvali na tvoja sporočila, lahko pa vplivaš na način, kako ta sporočila izraziš, oziroma povedano drugače, si odgovorna le za svoja dejanja, torej da svoje misli sporočiš na ustrezen, asertiven način.
O asertivni komunikaciji si lahko več prebereš na naslednji povezavi:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/komunikacija/
Pošiljam ti tudi povezavo do članka na temo načel dobrega komuniciranja, ki se mi zdijo bistvena in na katera je dobro, da smo pozorni, ko želimo izraziti svoje mnenje:
Res je, da si imela tokrat ob izražanju lastnega mnenja slabo izkušnjo in povsem ti verjamem, da se ob tem nisi počutila dobro. Vendar poglej na situacijo kot na priložnost za učenje. Lahko ti v prihodnje narediš kaj drugače? V kolikor se ti zdi, da si sama ravnala na ustrezen način, pa se poskusi zavedati, da smo sami odgovorni le za svoja vedenja in da odziv drugih ni posledica našega vedenja, pač pa njihove lastne interpretacije dogajanja.
Bodi odločna, saj imaš pravico, da je tudi tvoje mnenje slišano!
Lepo te pozdravljam in ti želim prijeten vikend,
Amadeja Jurič, mag. psihologije