Pozdravljeni! V osnovni šoli sem imel odličen oz. Prav dober uspeh brez veliko učenja. Zdej pa ko sem na gimnaziji sem sicer začel leto z slabšimi ocenami in sem dobil samo 1 cvek a sem se kmalu pobral in dobival boljše ocene. Zdaj pa sem v zadnjih 2 tednih 5 cvekov in se sprasujem kej delam taku narobe recimo matematiko sem 2x zapored pisal 1 z veliko narejenimi vajami in razumevanjem snovi prej pa sem imel solidno 3. Ko delam doma vaje al se ucim za test mi gre zelo dobro ko pa dobim test pred sabo pa tema in tudi ker sem mislil da je problem pri meni, da se ne zacnem uciti dovolj zgodaj sem se za test skupaj z zapiski cil ze 5 dni prej a sm ravmo tako dobil 1. Point je da vem da zmorem dobiti boljše ocene in nevem kaj delam narobe. Ker pa se bliža konec leta počasi izgubljam živce in voljo do učenja.
• Gi
Gim
Sam hodim na gimnazijo (2. letnik) in mislim da mores samo ugotovit nacin ucenja ki ti najbol ustreza in si tak cim vec zapomnis. Ni vazno samo kaj si preberes v zvezkih in ucbenikih, vazno je da snov povezujes in sklepas. Ce rabis kaksno razlago (npr matematika) lahko napises pa pomagam. Veliko srece se naprej!
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Dragi Exo,
najprej se ti opravičujem, ker že kar nekaj časa čakaš na odgovor. Medtem ko si čakal na odgovor, ti je svoje razmišljanje z nasvetom poslal tudi tvoj vrstnik, Gim.
V kolikor bi govorila v športnem žargonu, bi rekla, da se zdaj počasi začenja končnica tega šolskega leta, srečanj s prvim letnikom. Navadno je zaradi obilice testov in ustnih spraševanj to obdobje precej stresno in naporno, zato je zelo na mesto tvoje razmišljanje, vprašanje, ki si ga postavil. Iz tvojega zapisa lahko povzamem, da o svojem pristopu k učenju, rezultatih, ki niso takšni, ki jih pričakuješ glede na svoj vložek. To je dobro in zelo pohvalno, da si se odločil poiskati nasvet.
Zapisal si, da si imel v osnovni šoli skoraj brez učenja zelo dobre ocene, odlične in prav dobre. Čestitam, da je šlo. Gimnazija je precej zahteven izobraževalni program in žal brez učenja ne gre. Pravzaprav so poleg kognitivnih zmožnosti pomembne učne in delovne navade. Ti delovne navade imaš, kot si zapisal, veliko časa nameniš učenju. Glede na zapisano sklepam, da imaš tudi urnik učenja, ki ti omogoča dnevno, učno rutino. Znotraj tega okvira pa je, verjetno se boš strinjal, smiseln razmislek o učnih strategijah. Najbolj smiselne so tiste, ki ti omogočajo učenje z razumevanjem. Na tem mestu bi ti svetovala pogovor s profesorjem matematike, prevsem za to, da se z njim pogovoriš o svojih težav, prenosu informacij o delu, ki ga nameniš matematiki, o tem, da je tesnoba pred testi, spraševanji visoka in da preprosto ne gre. Verjamem, da bosta skupaj našla rešitve. Kaj meniš? Tako boš dobil sogovornika, svoje težave boš reševal s profesorjem, ki predmet uči in ti lahko takoj ponudi nasvet, pomoč. Tu je še medvrstniška pomoč, zelo priporočam pogovor v šolski svetovalni službi, skupaj s starši. Verjamem, da je to zelo smiselno. Poleg tega pa so tu še pomembne strategije kako se umiriti, sprostiti pred testi, spraševanji. Več o tehnikah, si lahko prebereš na povezavi https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=38, o učenju pa https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/?topic=7. Zelo smiselno bi bilo tudi branje o miselnih pasteh, ki nas pogosto "zasužnijo" in vplivajo na naše misli, telo in vedenje. Povezava: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/analiza-misli-ali-izzovi-svoje-anksiozne-misli/
Ob tem ti svetujem, da se poskušaš dogovoriti za napovedano spraševanje z razrednikom, svetovalno delavko, tako si boš lažje organiziral čas za učenje, dejavnikov, ki bi prispevali k stresu bo manj. Tudi cilje, ki te čakajo do konca leta, ti naj bodo realno postavljeni, boš tako lažje razdelil na manjše korake, kar bo povečalo možnost uspeha.
Spomni se, da si poleg teh negativnih ocen dobil tudi pozitivne. Te naj ti predstavljajo moč, sploh proces, ki stoji za tem. Tudi sicer si vzemi čas in poskušaj najti vire moči, tako znotraj sebe, iz preteklih izkušenj, kot v drugih, ki ti lahko pomagajo.
Verjamem, da bo z majhnimi a vztrajnimi koraki šlo v smeri, ko bodo prišle dobre povratne informacije. Verjemi, da bo to z delom, pomočjo šlo.
Ob vsem tem ne pozabi na pomen spanja, dobre in zdrave prehrane in na prosti čas, ki naj vključuje druženje s prijatelji. Tudi pogovor s starši, v kolikor gre, je lahko blagodejen.
Upam, da ti bo moj zapis v pomoč. Vesela bom tvojega ponovnega oglašanja.
Držim pesti in ti pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• ex
exo
Odgovor svetovalke:
Dragi Exo,
Držim pesti in ti pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Pozdravljeni res bi se vam rad zahvalil za odgovor in dodatno podporo, pogledal sem si nekaj linkov, ki ste jih poslali in ugotovil, da se zgodba o Petru ujema z mano. Zdaj, ko bojo počitnice bom tudi preko vaših linkow pripravil načrt učenja saj imamo v mesecu maju preko 10 ocenjevanj, še enkrat vam hvala ker mi veliko pomeni in ste mi dali dodaten zagon za učenje!