Zanima me kako se lahko lazje vkljucim v druzbo ker imam probleme s samopodobo in posledicno s pristopanjem do ljudi, ko se zelim zaceti pogovarjati s katero osebo nimam pojma kako naj do osebe pristopim, kako naj zacnem pogovor... strah me je da jim moja druzba ni usec in da se ne zelijo pogovarjati z mano. Kaj lahko naredim?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, ker nam zaupaš in si se na nas obrnila s svojim vprašanjem. Praviš, da imaš težave s tem, kako pristopiti do drugih ljudi, ki jih še nisi spoznala, in z njimi začeti pogovor ter da to potem negativno vpliva na tvojo samopodobo. Predstavljam si, da se ob tem počutiš žalostno in zaskrbljeno .
Glede na to, kar si v svojem vprašanju opisala, menim, da imaš nekaj težav s t. i. socialnimi veščinami - to so določena vedenja, ki spodbujajo učinkovito komunikacijo in odnose med ljudmi. Sem spadajo preprostejše veščine, kot so vzpostavljanje očesnega stika ali nasmešek na obrazu, pa tudi kompleksnejše veščine, kot so vzpostavljanje prijateljstev, zmožnost empatije, sodelovanja in aktivnega poslušanja, ter navezovanje novih stikov. Naj te ne skrbi - socialnih veščin se ljudje učimo celo življenje. Pride pa do razlik med posamezniki, saj se nekateri teh veščin učijo sproti, drugim pa predstavlja učenje socialnih veščin velik zalogaj. Kako se lahko tega lotiš ti?
Pri vzpostavljanju stika z drugimi ti za začetek predlagam, da pristopiš do osebe, s katero si imela kakšno pozitivno ali prijetno izkušnjo v preteklosti. Do osebe lahko pristopiš tako, da vzpostaviš očesni stik, jo pozdraviš in ji najprej postaviš kakšno preprosto uvodno vprašanje o temi, ki vama je skupna, na primer kaj o vajinem skupnem učitelju, kaj o snovi, ki ste jo nedavno predelovali … Stik z nekom lahko navežeš tudi tako, da svojemu želenemu sogovorcu podaš kompliment in osebo kaj več vprašaš o tem, na primer “Zelo mi všeč tvoja frizura danes! Kako si si lase tako oblikovala?” …
Odgovore osebe vedno zelo dobro poslušaj, prav tako pa s sogovorcem vzdržuj očesni stik, mestoma prikimaj in se nasmehni. Tudi sama lahko dodaš svoj odgovor, četudi ti sogovorec ne postavi istega vprašanja nazaj. Naj te osebi tudi ne bo strah postaviti veliko vprašanj - s tem boš pokazala, da se za osebo zanimaš in da si z njo želiš pogovora. Ko boš tako pristopila k več posameznikom in ti začetni pogovor ne bo predstavljal takšnega napora, lahko greš tudi do skupine in jih prijazno vprašaš, ali se jim lahko pridružiš - običajno skupine ljudi medse z veseljem sprejmejo nove sogovorce.
Nekaj napotkov za uspešno neverbalno komunikacijo lahko najdeš na tukaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/neverbalna-komunikacija/.
Kaj več o socialnih veščina pa je zapisano v prispevku na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/socialne-vescine/.
Pri usvajanju novih veščin ti želim obilo uspeha. Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)