Pozdravljeni,
Partner pravi, da vedno vse pokvarim, ker predvidevam kaj on misli, čuti, počne.
Vedno mora bit po moje. Če kaj ni po moje, ali kakor si zamislim, sem užaljena. S tem, da včasih niti ne povem kaj si želim.
Kaj naj storim, da bom spremenila ta glup vzorec mišljenja, dejanj, ki ga imam? Lahko tudi on kaj stori?
Hvala.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ari!
Naj ti najprej rečem, da mi je žal, da imaš tako izkušnjo. Verjamem, da ti je zelo težko ob partnerjevih izjavah. Mogoče pa bi te najprej spodbudila, da mi o sami situaciji poveš še nekoliko več. Kako točno se kaže to tvoje predvidevanje? Na kakšen način ti partner to pove? Ali se to dogaja že ves čas vajinega razmerja ali se je začelo pojavljati po določenem času, mogoče po kakšnem dogodku? Kaj točno pomeni, da mora biti vse po tvoje? Kako se kaže tvoja užaljenost? Ali to vedenje vidiš tudi ti ali so to le njegove besede?
Če sem prav razumela, praviš, da partner opisuje, da naj bi nekako predvidevala njegovo vedenje in ga to zelo moti. Poleg tega zaznavaš tudi negativna čustva, v primeru, da ni vse v skladu s tvojimi željami. Če sem prav razbrala iz napisanega, se v vajinem odnosu pojavljajo težave zaradi neučinkovite komunikacije. Torej bo s tem povezan tudi moj odgovor - s partnerjem se morata naučiti kako učinkovito komunicirati, saj je to zelo pomemben del vsakega odnosa in najboljši način za ohranjanje dobrega odnosa. V partnerskem odnosu je potrebno govoriti o sebi, drug o drugem, o pričakovanjih, željah in potrebah. Zadovoljiti je torej potrebno potrebe obeh, pa čeprav je v izpolnjevanju tega potrebno narediti kakšen kompromis.
V današnjem svetu, ko vse poteka zelo hitro in smo konstantno deležni takšnih in drugačnih dražljajev, je lahko problem tudi to, da se preprosto ne slišimo. Lahko bi si poskusila vsak dan načrtno vzeti nekaj časa brez vseh motečih dejavnikov, kot je npr. telefon, da bi se preprosto samo pogovarjala. Lahko torej govorita o tem kaj si kdo želi, kakšne imata plane za prihodnost, kaj se je komu v tistem dnevu zgodilo… Glavno je, da komunicirata. Pomembno je tudi, da vsak od vaju pride do besede in lahko izrazi svoja občutja. Lahko poskusita tudi vajo aktivnega poslušanja. Vaja gre takole, da najprej eden izmed vaju govori 3 minute, drugi pa ta čas samo posluša, brez da bi karkoli pripomnil. Nato oseba, ki je poslušala čimbolj natančno obnovi, kar je prva oseba povedala. Vloge nato zamenjata.
Sedaj pa te bom usmerila še na dve strani, kjer si lahko nekaj več prebereš o komunikaciji in učinkovitem komuniciranju:
·        https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/komunikacija/ .
·        https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/5-temeljnih-nacel-za-ucinkovito-komuniciranje-ko-smo-v-tezavah/
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala. Piši, če imaš še kakšno vprašanje.
Lepo bodi!
Nika Koder, mag. psihologije