Pozdravljeni,
Tore jaz se zadnji teden počutim zelo osamljeno. Letos sem prišla v 1. letnik gimnazije in na začetku so se mi sošolci zdeli veliko boljši, kot v osnovni šoli. Ampak sedaj po nekaj mesecih pa ne mislim več tako.
Družim se z dvema puncama. In smo trio. In kot ponavadi ljudje govorijo je v triu vedno nekdo, ki je “left out”. In to sem jaz. V ponedeljek in torek sem bila bolna in ti dve projateljici (X in Y) sta se zmenili, da bosta ta vikend nekam šli. Y me je vprašala na snepu če bi tudi jaz šla, ampak nimam časa ker imamo spomnski dan za smrt mojega strica, tete, bratranca in sestrične. Zdela se mi je malo razočarana in vse to ampak mi pa tudi ni rekla nevm “aja moje sožalje, upam da boš uživala”. No in pol sm prišla v šolo. In X mi sploh nič ni rekla da se bosta dobili niti me ni vprašala če bi šla z njima, kar mi daje občutek da me ne mara.
In med poukom me je Y vprašala če bi lahko vsaj prespala pri njej in sem tudi rekla da ne morem. Potem je pa X rekla da je ona 70% da bo lahko prespala pri njej. In potem ji je rekla da bi lahko spekli torto pa ji kazala neke slike ap vse to. In jaz sem samo sedela tam na robu joka. Včeraj ponoči sem eno uro jokala, danes v šoli sem se cel dan trudila da nisem jokala in zdaj ko to pišem jokam.
In X meni ne odgovarja na sporočila in mi jih sploh ne odpre med tem ko se z Y pogovarja ves čas. X mi piše samo takrat kadar potrebuje kaj za šolo. Pri večini predmetov pa sedim z X, ker sva se prve dni zelo razumeli in dosti družili v šoli.
In ko se bosta onidve ta vikend dobili se bosta dobili tudi s starimi sošolci od Y s katerimi se včasih v šoli pogovarjamo prek njenega telefona. Danes pa sem na telefonu od X opazila da ima dodanega tega bivsega sosolca od Y ki ji je poslal neke videoposnetke in potem mi je rekla naj mu kej napisem ampak js njega nimam dodanega in je bla ona dosti presenečena.
Zdej pa vrjamem da boste napisali da naj si najdem druge soslke za prijatlecije. Ampak so zdej vse v grupicah. Pac ene so tko bolj piflarke in s takimi se ne zelim druzit druge so pa tiste bolj popularne, ki so sicer vredu ampak mislim da ce bj se druzila z njimi bi se samk vsiljevala. In js sm mela dejansko namen se presolat ze zdej ta teden sam nocem starsem rect pa tut profesorji so mi ful vredu. Pac res ze ceu dan probavam ne jokat. Sem mela pa tudi v osnovni tezavo ker sem imela v razredu 6 prijateljic ostali pa so me sovrazili. Ampak resnicno mislim sovrazili, ker so mi vsak dan rekli naj se ubijem, da sem grda. Enkrat mi je sosolec vrgel torbo cez celo ucilnico ker sem ga pogledala. In potem se mi je razbil kalkator ki mi ga je moja mami kupila pac sej ne da nimamo denarja sam pac nevem zalostna postanem.
No in ta osnovna sola pa vodi se v eno tezavo. Js mam tezavo z fanti. Pac mela bi fanta ampak js si ne upam/ne znam pogovarjat z njimi. Pac dejansko z fantom se nikoli nisem imela zelo dolgega pogovora. Nevem kako to ljudem usps in nevem kako lahko dobijo fanta. Ker jaz bi mela fanta amapak prva tezava je da se z njimi ne znam pogovarjat. Druga tezava je da nevem kje nej ga sploh najdem. In tretja je to da vedno bolj mislim da sem grda. Pac mam zelo lepo postavo ampak v obraz izgledam zelo otrocje pa se ni mi vsec ker imam zelo majhna usta in zelo velik nos. Pa tudi nimam velikih prsi oziroma jih sploh nimam. Meni je ze veliko fantov v osnovni soli reklo da sem grda, naj se ubijem in vse to ampak potem je pa enkrat tej Y njen sosolec poslau video pred tem sem mu la jaz snepala iz njenega telefona in je rekel “ kok si ti grda, pomoje si lejzba no sej se ti vid ker te noben tip ne bo hotu”. In od takeat naprej razmisljam o tem da verjetno ne bom imela fanta ker vsi mislijo da sem grda in cudna,kar pomeni da ne bom imela otrok in bom umrla sama. Pac js mam dejansko obcutek da v zivljenju nikoli ne bom spoznala fanta s katerim bom prezivela celotno zivljenje in si z njim ustavrila druzino.
Pa mislim da se z fanti ne znam pogovarjat ker se tudi v osnovni noben fant ni pogovarjal z mano in vedno kadar sem se poiskusila pogovafjar z njimi so se mi samo smejali, postali jezni, me ignorirali …
In ja po vsem tem bi vam rada povedala se to, da jaz se trudim biti prijazna in ne zlobna, poiskusam pomagat in biti ves cas nasmejana. Ampak na koncu se izkaze da najsrecnejsi ljudje so vbostvu tisti, ki najbolj trpijo. Ne vem kaj delam narobe, da se ljudje tako obnasajo do mene. In sem ze imela obdobje v osnovni soli, kjer sem razmisljala o samomoru in ne zelim da se mi to spet ponovi ampak zdaj se vse pocasi ponavlja.
Se opravicujem, ker je tako dolgo.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Opisuješ več različnih težav, s katerimi se trenutno srečuješ. Prvič, znašla si se v novi šoli, kjer si spoznala dve punci, s katerima si se na začetku super razumela, sedaj pa se ti zdi, kot da se to prijateljstvo ne razvija tako, kot bi si želela. Počutiš se zapostavljeno. Mnenja si, da je prepozno za iskanje drugih prijateljic, saj so že vse našle svoje skupine. Drugič, srečuješ se z nizko samopodobo, tvoj videz ti ni všeč. Že v osnovni šoli si bila tarča ostrih kritik svojega videza, kar se najverjetneje sedaj pozna tudi v tem, kako vidiš samo sebe. Vso opisano nasilje s strani sošolcev in sovrstnikov je vplivalo tudi na tvoje psihološko počutje – prišlo je tudi obdobje, ko si razmišljala o samomoru. Še tretja težava, ki jo izpostavljaš pa so stiki s fanti. Sama si želiš, da bi spoznala nekoga, s katerim bi začela razmerja, vendar so vse tvoje pretekle izkušnje s fanti slabe, tako da nisi prepričana, kako do njih pristopiti oz. kje jih sploh najti. Žal mi je, da se ti vse to dogaja, upam da ti bom s svojim odgovorom uspela odgovoriti vsaj na kakšno izmed vprašanj.
Če se najprej dotakneva tvojih prijateljic, se vseeno zdi, da se vsaj »Y« želi družiti s teboj? Povabila te je namreč, da bi vseeno prespala pri njej, po tem, ko si rekla, da se čez dan žal z njima ne moreš družiti. Res je, da se včasih zgodi, da imamo več različnih obveznosti v istem vikendu in se morda česa ne moremo udeležiti. S tem ni nič narobe, prepričana sem, da razumeta, da imaš neodložljive družinske obveznosti in se jima boš lahko pridružila kdaj drugič. Morda ju lahko v bližnji prihodnosti tudi ti povabiš na kakšno druženje (kino, sprehod, obisk slaščičarne ipd.). Tako bosta videli, da imaš željo po druženju z njima. Rekla si tudi, da ti »X« odgovarja in piše samo takrat, ko nekaj potrebuje za šolo. Morda jo lahko direktno soočiš zakaj ti ne odpisuje na druga sporočila. Vprašanje je ali si sploh želiš take prijateljice na dolgi rok? Nič ni narobe tudi s tem, da vseeno spleteš vezi z drugimi sošolkami. Čeprav se ti zdi, da so že vse »pogrupirane«, so sedaj minili šele trije meseci od začetka pouka. V primerjavi s štirimi leti, ki jih boš preživela tu, niso trije meseci nič. Zdi se mi smiselno in vredno, da stike spleteš tudi z drugimi sošolci in sošolkami, saj nikoli ne veš kaj vse skupnega imaš lahko s katerim izmed njih. Kaj pa kakšne obšolske dejavnosti? To je še eden izmed odločnih načinov kako lahko izboljšaš svoje veščine ter tudi spoznaš nove ljudi.
Nadalje praviš, da si zelo želiš imeti fanta, vendar ne veš kako do njih pristopiti in se z njimi pogovarjati. To se mi zdi, da se kar povezuje s tvojo slabšo samopodobo, tako da bom poskušala nekako povezati s tem. Če boš nekoliko delala na svoji samopodobi, boš tudi bolj zaupala vase in imela več poguma pristopiti k drugim osebam ter vzpostavljati stike. Tako da ti res toplo priporočam, da si prebereš mnoge članke, ki so na to tematiko napisani na naši spletni strani. Na primer: Kako lahko izboljšaš svojo telesno samopodobo (https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/kako-lahko-izboljsas-svojo-telesno-samopodobo/) , 1. korak do boljše samopodobe – Spoštujem se in se sprejemam (https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/)
Ko se boš enkrat počutila dobro ali pa vsaj boljše v svoji koži, boš veliko lažje pristopila tudi do fantov. Omenila si tudi, da te je strah, da nobenemu ne boš všeč. V življenju boš srečala in spoznala še mnogo ljudi, in tako kot tudi tebi in tvojim prijateljicam verjetno niso všeč isti fantje, so fantom všeč različna dekleta. Zato pa imamo pregovor »vsake oči imajo svojega malarja«, torej vsaki osebi na tem planetu, je všeč nekaj drugega. Glede vprašanja kje fante sploh spoznati, pa se mi zdijo spet super kakšne obšolske dejavnosti in podobne zadeve. Nikakor pa se s tem ne obremenjuj preveč – verjamem, da imaš lahko veliko željo po razmerju, vendar ljubezni ne moremo izsiliti. Tako da verjamem, da bo vse prišlo ob pravem času, samo zaupaj v to. Do takrat pa se osredotoči nase in razmisli o tem, kaj si pravzaprav ti želiš v življenju, kakšni so tvoji cilji, želje, vrednote. Tako boš v prihodnosti lažje dobila partnerja, s katerim si bosta v tem usklajena.
Sedaj pa bi se dotaknila še tvojih samomorilnih misli. Se te še zdaj pojavljalo? Kako pogoste so? Čestitam, da ti je v preteklosti že uspelo to premagati. Če bi se še kdaj znašla v hudi stiski, ti priporočam, da morda to zaupaš svetovalni delavki na svoji šoli, ki te bo znala usmeriti naprej. Poleg tega lahko različne kontakte za pomoč v stiski najdeš tudi na naši spletni strani (https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/) . Želim ti še sporočiti, da pomoč definitivno obstaja in da se stiske lahko izboljšajo, narediti je potrebno samo prvi korak, ki si ga ti že naredila tudi s tem, da si pisala na našo svetovalnico.
Upam torej, da ti je bil moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč. Če bi se ti porajalo še kakšno vprašanje ali dilema, pa mi kar piši.
Lepo bodi.
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)