Pozdravljeni star sem 16 let in obiskujem 2 letnik splosne gimnazije.enkrat sem se ze obrnil na vaso spletno stran in dgovor mi je bil zelo vsec in ga bom probal upostevati. Namrec zdaj se je rahlo spremenila situacija na kratko bom povedal ko se usedem uciti sedaj konkretno nemscino nevem kje zaceti in dozivljam nek odpor kar pripelje do panicnega napada in nato se ceu dan nemorem vec uciti naprej. Prosil bi za kaksen nasvet glede tega ker sem ze dva dni povsem neproduktiven in imam tezave z (nisem preprican ali se rece tako v slovenscini) prokrastinacijo (procrastination v ang.). Res bi mi pomagal vas nasvet glede prokrastinacije tezav ki jih dozivljam ko se spravim uciti in kaksen glede tega kako biti produktivnejsi (napisal sem si cilje za danes in tocno kaj bom pocel a vseeno se nekako ni izslo)
Lp
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da si se na nas že enkrat obrnil in da ti je nasvet koristil, tokrat pa se na nas ponovno obračaš z vprašanjem glede težav s prokrastinacijo oziroma odlašanjem. Zapisal si, da se počutiš neproduktivno in da tvoj odpor do učenja v nekaterih primerih privede celo do paničnega napada - predstavljam si, da ti je v tej situaciji kar hudo.
Odlašanje je pravzaprav naša zavestna odločitev prelaganja aktivnosti na kasnejši čas, najpogosteje zaradi pomanjkanja motivacije, lahko pa tudi nerazpoloženosti, pomanjka energije, strahu pred neuspehom, dojemanja naloge kot pretežke ali pa napačnega pristopa k opravljanju zadane naloge. Pogosto pa je vzrok odlašanja v nekih zunanjih dražljajih, ki pritegnejo našo pozornost - najpogosteje so to elektronske naprave, s katerimi smo obkroženi. Če želiš izvedeti kaj več o sami naravi odlašanja, te vabim, da preletiš tudi prispevek, ki ga najdeš tukaj.
Za začetek bi predlagala, da si svoje fizično okolje urediš tako, da boš imel v njem čim manj distrakcij. Torej umakni svoj telefon v predal, ugasni računalnik (če ga pri učenju ne potrebuješ), in televizijo ali radio. Dobro urejen delovni prostor veliko pripomore k temu, da se med učenjem počutiš bolje.
Drug pomemben korak pa je dobra organizacija. V svojem vprašanju si omenil, da si si cilje za določen dan zapisal, vendar se jih na koncu nisi v celoti uspel držati. Nič za to! Zelo pohvalno je že to, da si si delo strukturiral skozi postavljene cilje. Ker pa si omenil, da se ti vsega načrtovanega ni uspelo držati predlagam, da si v prihodnje cilje razbiješ na manjše dele, delo pa si tudi razporediš čez več časa kot sedaj. Tukaj te spodbujam k temu, da si ogledaš delovni list, kjer gre za to, da te vodimo do bolj organiziranega dela.
Še več uporabnih nasvetov in informacij, povezanih z odlašanjem, pa so kolegice zapisale v prispevku tukaj.
Želim ti oblilo sreče pri učenju!
Lepo bodi.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)