Js sm osmi razred celo leto sem imela dobre ocene in danes sem dobila 3 biologijo ker se nisem ucila, ker sem se raje ucila kemijo in slovenscino ki smo ju pisali. In zj je moja mami cela tecna in da od zej naprej nebom smela hodet na treninge kr se kao nimam cajta ucit. Ko pa ji recem ce sem zvecer lahko 1 uro pokonc da se ucim mi pa rece da ne, da se naj raj zjutri uro prej zbudim. Ampak js se zjutri nemorm ucit, 1000x lazi se zvecer. Kaj naj?!!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
žal mi je, da si dobila oceno s katero si nezadovoljna in da to povzroča napetosti tudi s tvojo mami. Iz tvojega zapisa vidim, da si imela v šoli kar naporne dni, saj si imela kar tri ocenjevanja. V takih okoliščinah se je včasih težko odločiti, kateremu predmetu se bolj posvetiti in kljub načrtovanju se lahko zgodi, da je naš dosežek nižji, kot bi si želeli. Predvidevam, da je tvoja mama reagirala z nezadovoljstvom, ker ve, da si sposobna več. Tudi sama si napisala, da je ocena pri biologiji rezultat tega, da se nisi dovolj učila in ne tega, da je bil test zate pretežek. Ena ocena seveda še ni razlog za alarm, seveda pa ti lahko daje informacijo tem, da je morda potrebno najti boljši način za organizacijo učenja, sploh zato, ker si tudi športnica, ki ima poleg šole še druge zadolžitve.
Kar se tiče nestrinjanja z mami glede učenja je res, da smo si pri učenju različni – nekateri se lažje učijo zjutraj, drugi zvečer. Verjetno tvojo mami skrbi, da bi se tvoje večerno učenje zavleklo dolgo v noč ali pa da bi ti zmanjšalo kvaliteto spanca. To je še posebej pomembno, če za učenje uporabljaš naprave z zasloni (npr. računalnik, telefon). Za kvaliteten spanec jih namreč vsaj eno uro pred spanjem ni priporočljivo uporabljati. Ure nekvalitetnega spanca pa potem tudi vplivajo na to, kako se učiš, torej učenje pozno zvečer zagotovo ni najboljša rešitev. Podobno tudi ni priporočljivo, da bi se za učenje zbujala pred šolo, če to pomeni, da ne spiš 8 do 10 ur, kar so zdravstvena priporočila za mladostnike.
Namesto tega bi ti raje priporočala, da poskušaš več pozornosti nameniti organizaciji svojega časa (npr. da si pripraviš mesečni učni načrt). Sploh če je tvoj prosti čas zapolnjen s treningi je takšen pristop ključen. Verjetno te skrbi, da zaradi padca uspeha ne bi smela več obiskovati treningov. Prepričana sem tudi, da kot športnica dobro veš, da je za doseganje želenih rezultatov potrebno veliko vaje in da bližnjice ne obstajajo. Poskušaj prenesti športno miselnost tudi v šolo in naj ti bo veselje do obiskovanja treningov motivacija za to, da se potrudiš svoj čas dobro izkoristiti. Več o organizaciji časa za učenje lahko najdeš tukaj. Če pa se kdaj znajdeš v časovni stiski so ti lahko v pomoč ti nasveti. Vedno pa lahko za pomoč zaprosiš tudi šolsko svetovalno službo, ki ti lahko pomaga najti pristop, ki bo prilagojen tebi.
Veliko šolskega in športnega uspeha ti želim!
Anadeja Bajzek, univ. dipl. psihologinja (un)