Pozdravljeni,
Vem da je to nekako kliše tema ampak kako veš da je nekdo vate? Kaj če se hočeš približati osebi ampak ne veš kako? Kaj če sumiš da ima fant, ki ti je všeč ogledano drugo punco? -
Ne
Nettt
Živijo,
Ko si nekomu všeč lahko to začutiš, zaznaš ko ti recimo da kak kompliment, se do tebe obnaša mogoče malo drugače kot do drugih punc, je ves vesel ko te vidi in začne govorit s tabo, se obrača proti tebi in hoče začet pogovor s tabo in te tudi kaj vpraša glede tebe. Če nimaš možnosti za pogovor s fantom pa mogoče opaziš po tem da te gleda in se ti morda celo nasmehne kar pa je bolj očiten znak ampak nasploh ti posveča več pozornosti in dobiš tisto energijo od njega pač veš. Je pa tako da ni dobro če se začneš preveč spraševat ali si nekomu res všeč in potem na koncu ostaneš potrt ker čas mineva tako da če začutiš da je nekaj, se samo prepusti ljubezni in to da ti je všeč moraš nekako pokazati tudi ti. Veliko se jih boji odziva, so sramežljivi ( tudi jaz) ampak predlagam da preprosto pokažeš osebi da ti je mar, da ti je všeč, lahko ga kar povabiš na kavo ali nekam ven in prvi korak je že narejen ko greš čez najtežje gre potem vse samo. Torej kako se probližati je nasvet da samo greš v to in mu nameniš več pozornosti. Če sumiš da ima fant ogledano drugo punco pa je najbolje res vedeti ali jo ima to pomeni da si ti tega ne predstavljaš ampak da raje koga vprašaš. In če jo ima res potem lahko pustiš vse na miru ali pa ga začneš osvajati razen če že imata kaj potem ni lepo da uničuješ to. Če mu je samo všeč nekdo drug in nimata nič, nista skupaj potem se mu lahko predstaviš pa tako in mogoče da možnost tebi. To so samo nasveti iz moje strani kako jaz gledam na to. Odgovorili ti bodo tudi še drugi. Pa srečno!
Uredništvo
Zala Žežlina

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Ne glede na to, kako klišejska se zdi tema zaljubljenosti, je to področje, ki mu zelo verjetno nikoli ne bomo prišli do dna in ne bo obstajal en, univerzalni odgovor na vprašanja o zaljubljenosti. Zato je čisto vsako vprašanje dobrodošlo in hvala, da si se v dvomu obrnila na nas.
Nettt je že lepo opisal/-a dinamiko izkazovanja všečnosti in moram reči, da je zajel/-a veliko pomembnih vidikov zaljubljenosti.
Običajno nam oseba, ki je zaljubljena v nas, namenja občutno več pozornosti, trudi se z nami vzpostaviti stik, namenja nam lepe besede in lepe poglede. Morda se želi pred nami pohvaliti ali kako drugače izkazati. Želi si, da bi ga/jo opazili. Seveda je mogoče tudi, da je zaljubljenec bolj sramežljive narave in se ne želi izpostavljati – v takem primeru bomo to, da smo mu všeč, težje prepoznali.
Podobno velja tudi v obratnem primeru, ko se želiš ti nekomu približati in z njim/njo začeti odnos. Poskusi fantu, ki se mu želiš približati, nameniti nekoliko več pozornosti – če ga videvaš v šoli, ga lahko, na primer, na šolskem hodniku večkrat pozdraviš. Vprašaš ga, kako mu je šlo pri ocenjevanju znanja, mu pridržiš vrata učilnice, mu ponudiš pomoč pri učenju predmeta, ki ti gre dobro od rok. Če ne obiskujeta iste šole in se na štiri oči ne srečata pogosto, lahko poskusiš stik z njim vzpostaviti tudi prek socialnih omrežjih – všečkaj mu kakšno fotografijo (ne vseh naenkrat ;) ) ali ga preprosto vprašaj, kako je. Če s fantom že prijateljujeta, mu predlagaj skupno preživljanje prostega časa - povabi ga na sprehod ali kavo/čaj. V pogovoru mu daj vedeti, da te zanima. Sprašuj ga o stvareh, ki so mu všeč (na primer o njegovem najljubšem filmu, priljubljeni nogometni ekipi, njegovih hobijih) in mu nameni kakšen kompliment. Predvsem je pomembno, da s svojim vedenjem nisi vsiljiva ter da si čim bolj naravna in iskrena. Pri tem opazuj, kako se bo na tvoja vprašanja, komentarje in komplimente odzival. Če mu bo vse to vidno ugajalo in se bo tudi on do tebe vedel podobno, je zelo verjetno, da si tudi ti njemu všeč.
Glede na opisano lahko že predvidevaš, kakšen bo odgovor na zadnji del tvojega vprašanja. Če se fant na tvoje izkazovanje pozornosti, komplimente in pobude za druženje ne bo odzival, obstaja možnost, da ima »ogledano drugo punco«, kot si se izrazila. V takem primeru je najbolje, da ne siliš vanj in pustiš zaljubljenosti, da mine. Sicer pa, kar je najbolj pomembno, ne hiti. Simpatija, zaljubljenost, ljubezen, vse to se ne zgodi čez noč in terja svoj čas. Verjamem, da se lahko ob tako intenzivnih občutjih že en dan brez objema simpatije zdi kot cela večnost, a poskusi biti potrpežljiva.
Želim ti veliko sreče in vztrajnosti ter vse dobro,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja
kl
klavdi
Pozdravljeni,
v osnovni šoli sem se zaljubila v sošolca in on se je zaljubil vame. Imela sva se lepo skupaj.
Po končani osnovni šoli pa je odšel brez besed. Ni se poslovil od mene in ni mič povedal kaj bo z najino ljubeznijo. Od takrat je minilo že osem let in ni se mi več oglašal na družabnem omrežju. Od takrat ga nikoli več ga nisem videla. Ne vem kaj naj si mislim. Včasih se ga spomnim in se potem od žalosti kar zjokam, včasih se mi sanja da ima drugo.
Resnično ne vem kaj naj si mislim. Večkrat sem ga poskusila pozabiti, ampak mi ni uspelo.
Lep pozdrav.
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo.
Žal mi je, da se je med vama končalo, kot se je, je pa iz zapisanega moč razbrati, da je bila oseba, ki ti je veliko pomenila in s katero si se zelo dobro ujela, tako da povsem razumem, kako težko ti je. Na žalost ti tudi jaz ne morem odgovoriti na tvoj 'zakaj' - zakaj se je to zgodilo, razlog ve samo on in razlogov je lahko neskončno. Je pa njemu v tistem času to predstavljajo neko stisko, zaradi katere takrat ni imel moči, da bi ti povedal. Vem, da bi bilo tebi lažje in da bi na nek način bilo to tudi najbolj pošteno do tebe, ampak predvidevam, da takrat ni zmogel najti te moči, ne glede na to, kaj je bil razlog. Si mogoče po vseh teh letih spet poskušala vzpostaviti stik na družbenem omrežju z njim in ti tudi sedaj ni nič odpisal?
Če bi ti pomagalo, lahko poskusiš svoj čustva in občutke izliti na papir – napiši zgodbo, pesem, dnevniški zapis– v smislu, da takrat samo prosto izraziš svoja čustva in misli. Poskušaj biti čisto iskrena, papir lahko prenese vse, če ti bo hudo, se zraven zjoči. Pogosto pa ko stvari prenesemo na papir, nam postane lažje, ker situacijo vidimo iz neke druge perspektivne, upam, da bo tako tudi pri tebi. Lahko poskusiš tudi preko drugih načinov umetniškega izražanja – ples, slikanje, risanje… kar koli ti bo pomagalo izraziti tvoja čustva.
Če ti lahko še kako pomagam, sem tu za tebe.
Pošiljam ti en velik objem in te lepo pozdravljam,
Sara Seršen, mag. psihologije
kl
klavdi
Pozdravljeni,
že osem let pišem dnevnik. Napisala sem že 129 strani. V njem se napisala že pet pisem zanj. Takrat sem mislila da mi bo to pomagalo potežiti mojo žalost pa mi ni uspelo. V njem sem napisala vse kar čutim do njega in kaj se mi je zgodilo v življenju. Pogosto sem se tudi zjokala ob tem, še zdaj se zjokam samo če preberem katero pismo.
Res ne vem kaj naj še naredim. Vse me spominja nanj. Kamor koli grem je v mojih mislih.
Poskusila sem tudi že s petjem, s plesom in tudi z risanjem, ampak mi ni uspelo pozabiti.
Ne vem več kako naj si še pomagam.
Lep pozdrav.
Ne
Nedže
Pozdravljena,
predlagam ti da rečeš svoji prijateljici naj vpraša fanta v katerega si.
kl
klavdi
Pozdravljen,
problem je ker nimam nobene prijateljice.
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila in zaupala še nekaj več informacij. Zelo pohvalno, da si že sama poskusila kar nekaj stvari. Verjamem, da ti ni lahko, ampak verjemi, da lahko premagaš ta izziv.
Si mogoče že slišala za priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, ki je izšel v sklopu programa To sem jaz? Najdeš ga lahko na tej povezavi: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. Priporočila bi ti, da pregledaš priročnik – v njem imaš lahko npr. lepo razloženo, kako naše misli vplivajo na to kaj občutimo in potem tudi na naše vedenje. Hkrati pa so v sklopu priročnika bile ustvarjene tudi različne tehnike za samopomoč, ki ti lahko pomagajo pri soočanju s čustvi. Če ti kaj v priročniku ne bo razumljivo, se kar oglasi in ti z veseljem še kaj podrobneje razložim.
Držim pesti, da boš našla način, ki ti bo pomagal.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije