Pozdravljeni, pred 3 tedni sem ponoči doživel nekakšen napad, ko sem mislil da se mi bo zgodilo nekaj slabega v fizičnem smislu. Tri dni pozneje sem doživel podoben napad zategujoč občutek v desni roki slabo počutje in občutek,da se mi bo nekaj zgodilo. Takrat sem obiskal urgenco in po pregledu srca ostalih področij so ugotovili, da je z mano vse vredu. Od takrat sem to sprejel kot nekakšen napad ki je bil posledica mišljenja v glavi da se mi bo nekaj zgodilo in se napad ni več ponovil. Po drugem napadu sem prenehal s kajenjem marihuane,ki sem jo prej kadil vsak dan 3 leta. Od prenehanja sem imel približno 3 dni težave da sem neprestano v glavi razmišljal o preteklih in bodočih dogodkih, o preteklih pogovorih in mislil o različnih stvareh. Razmišlajl nisem nič negativnega, le neprestane misli so mi prihajale v glavo. Sedaj tudi s tem nimam več težav, pojavijo se le naslednji dan po tem ko prejšni dan spijem npr 3 piva. Naslednji dan po pitju alkohola mi v glavi neprestano prehajajo misli in nekako nimam volje za nič, vendar tudi to mine v pol dneva ali najkasneje naslednji dan. Zanima me kaj bi lahko povzročalo te težave in kako jih lahko odpravim. Hvala in lep pozdrav.
Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvoj iskren zapis ter da si se s svojim vprašanjem obrnil na naš forum.
Kot prvo naj napišem, da mi je žal za tvoje nedavne neprijetne izkušnje. Opisuješ, da si se slabo počutil in da da si imel občutek, da se ti bo nekaj zgodilo, kar se je v določenem časovnem obdobju potenciralo do te mere, da si obiskal urgenco. Zanima me, kaj vse se še ti je dogajalo v teh trenutkih? Kaj vse si opazil pri sebi – ali se je kaj posebnega dogajalo s tvojim telesom? Kaj so bile v tistih trenutkih tvoje misli? Glede na zapisano, se mi zdi, da si morda doživel panični napad. Za potrditev moje hipoteze, bi potrebovala še nekaj podatkov, zato to vzemi zgolj kot moje razmišljanje.
Panični napad je oblika anksioznosti, lahko pa se tudi pojavi kot posledica uživanja drog. Sam omenjaš, da si pretekla 3 leta vsak dan kadil marihuano, kar ima zagotovo velik vpliv na tvoje čutenje in doživljanje. Vsak doživlja panični napad nekoliko drugače, vendar so običajni simptomi, ki so največkrat skupni veliko ljudem, stiskanje v prsih, hitro razbijanje srca, težko dihanje, omotica in občutek pomanjkanja zraka. Vse to pa spremlja občutek oz. močen strah, da se nam bo nekaj zgodilo in/ali da bomo umrli. Kljub tem občutkom, ki so zagotovo zelo neprijetni in strašljivi, panični napad ni smrtno nevaren in vedno po določenem času mine. Obstaja veliko strategij in načinov, kaj narediti, ko doživimo panični napad. Kot prvo je dobro, da prepoznaš simptome (kaj se dogaja s tvojim telesom, s tvojimi mislimi) in se umakneš na miren kraj, kjer se počutiš varno. Nadalje je pomembno, da umiriš svoje dihanje, pri čemer ti lahko pomagajo mnoge tehnike. Predlagam ti, da si na naslednji povezavi prebereš katere so in jih tudi, po potrebi, preizkusiš. Na koncu prispevka imaš tudi zvočne posnetke, ki ti lahko pomagajo.
Veseli me, da si prenehal s kajenjem trave saj ima ta velik vpliv na razvoj možganov in na naše funkcioniranje. Velikokrat, ko se počutimo tesnobno oz. anksiozno, lahko jemanje različnih substanc zgolj poslabša te občutke, čeprav velja splošno prepričanje, da psihoaktivne substance pomirjajo. Temu žal ni vedno tako, saj ta oblika "pomoči" dolgoročno zgolj poslabša anksioznost ter poveča tveganje za zasvojenost. Nekaj več na to temo, ti pa predlagam, da prebereš tukaj.
Glede na vse kar opisuješ, se mi zdi dobro, če bi poiskal pomoč strokovnjaka (npr. psihologa) v Centru za duševno zdravje odraslih, saj bi ti ta lahko ponudil obravnavo in tudi pogovor v živo. Vsekakor te spodbujam, da na tej povezavi preveriš kateri tak Center ti je najbližje in pokličeš. Ne potrebuješ nobene napotnice zdravnika.
Vesela bom, če se po prebranem in pregledanem še kaj javiš. Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije