Pozdravljeni,
pišem ker se že kar nekaj časa ukvarjam z nekakšnim občutkom ki ga neznam pojasnit....torej nekako tako ga občutim kakor da nisem jaz torej primer....zvečer se odpravimo na lučke in js kar naenkrat v moji glavi začnem razmišljat: a se to res dogaja? in dobim tak občutek kakor da nisem živa kot da to samo gledam in sem nekaksen robot ki to gleda in ko se pogovarjam z prijatelji druzino oz se z necim zamotim ta obcutek gre... tudi ko pridem domov obcutek takoj izgine...to se obicajno pojavi zvecer ter ko se z nikomer ne pogovarjam torej sem sama s sabo....mene je res strah ker mam obcutek da je nekaj narobe z mano...drugace rada zivim sem vesela imam prijatelje in vse cisto vredu je res da me je pogosto strah ampak se s starsi o tem pogovorim in je vse vredu. pa tudi moji strahovi se nanasajo glede prihodnosti in pa imam manjsi strah pred smrtjo ljubljenih oseb to mi je tako grozno...nocem nobenega zgubit ta obcutek izgube mi je grozen....no ja glede tega obcutka upam da mi lahko pomagate najprej sem mislila da je deja vu ampak to se mi pogosto dogaja in ponavadi takrat ko sem na novim območjih kjer še nisem bila. strah me je da mi boste povedali slabo novico...pa tut tko nevem ne upam si povedat starsem za ta obcutek ker ga neznam razlozit in nevem nebi znal razumet po moznosti bi jih sam skrbelo zame....
hvala ce boste odgovorili❤️
• oj
oj
Jz mam tut ful ta strah, če gre gdo vn pa ga dolg ni nazaj sploh zvečer pa ponoč. In pol ga grem vn iskat pa mu pošljem sto mesičev pa ga stokrat kličem. zdej se probam ponavad zamotit de ne razmišljam o tem pa pros ljudi naj bodo dosegljivi na telefon.
• ja
jaz
ja te cist razumem sicer jaz se nekak prepricam da je vse vredu in da ce bi se kej zgodil bi me poklical pa je potem nekak okej....vcasih je blo ful hudo zdej je malo boljse
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Najprej se ti opravičujem, ker si morala na odgovor malo počakati. Upam, da bo vseeno pravočasen in ti bo v pomoč. Pišeš, da se že nekaj časa srečuješ z občutkom, kot da ti nisi ti in da stvari, ki se ti dogajajo, niso resnične, temveč jih samo gledaš. Takšno doživljanje se po navadi pojavi na novih krajih, kjer še nisi bila, in takrat, ko si sama in se z nikomer ne pogovarjaš. Praviš tudi, da pogosto občutiš strah v zvezi s prihodnostjo in izgubo ljubljenih oseb. Strah te je tudi, da je s teboj nekaj narobe, ker doživljaš stvari, ki si jih ne znaš razložiti.
Naj te takoj pomirim, da se to, kar doživljaš, pri ljudeh ne pojavlja redko in zagotovo nisi edina s takšnimi občutki. Čeprav je takšno doživljanje neprijetno, ni nevarno in navadno izzveni samo od sebe, lahko pa ga zmanjšamo tudi z različnimi tehnikami. Občutek, da nisi ti in da svoje življenje zgolj opazuješ, se imenuje depersonalizacija. Simptomi depersonalizacije vključujejo občutek odcepljenosti od lastnih misli, občutkov ali telesa, zato se nam takrat lahko zdi, kot da sebe opazujemo od zunaj. Lahko imamo občutek, da so naši deli telesa drugačni ali da sploh niso naši. Svoje telo in duševnost lahko čutimo na drugačen način ali pa celo ne čutimo ničesar. Takšnega doživljanja se pogosto prestrašimo ali si mislimo, da izgubljamo razum oz. da je z nami nekaj hudo narobe. V resnici pa je to stanje večinoma povezano z motnjami razpoloženja (npr. depresijo ali anksioznostjo), stresnimi in travmatskimi izkušnjami ali zlorabo psihoaktivnih substanc. Glede na to da sama poleg depersonalizacije doživljaš veliko občutkov strahu, menim, da gre pri tebi za obliko anksioznosti. Več o pojavu depresonalizacije si lahko prebereš na tej povezavi, članke na temo anksioznosti pa najdeš v tejle naši rubriki  pod zavihkom "Stres in anksioznost".
Že sama si ugotovila, da ti pri premagovanju občutka depersonalizacije pomaga, da se z nečim zamotiš. To je lahko pogovor z drugo osebo ali ukvarjanje s prijetno aktivnostjo. Predvsem se v takih trenutkih priporočajo telesna aktivnost, delo z rokami in koncentracija na miselne naloge (npr. reševanje ugank, križank, sudokuja,...). Podobno velja tudi za situacije, ko doživljaš intenzivne občutke strahu, ki so verjetno prav tako povezani z anksioznostjo. Kadar te strah in neprijetni občutki preplavijo, je priporočljivo, da se lotiš kakšne telesne dejavnosti ali tehnike sproščanja. Obstaja veliko različnih tehnik, od bolj telesnih, kot sta denimo joga in postopno mišično sproščanje, do različnih dihalnih tehnik, meditacije, vizualizacije ipd. Če se s takšnimi tehnikami še nisi srečala, se lahko z njimi seznaniš s pomočjo zvočnih gradiv za samopomoč, ki jih prav tako najdeš v tej rubriki. Se oblike sproščanja, pri katerih se osredotočaš na lastno telo in misli, odsvetujejo v trenutkih, ko je prisotna depersonalizacija. Takšne tehnike raje izvajaj, kadar se počutiš "le" tesnobno oz. prestrašeno, lahko pa jih vadiš tudi, ko se počutiš čisto v redu. Pogosteje kot izvajamo tehnike sproščanja, manj bo trenutkov, ko se bomo počutili slabo in neprijetno.
Svetujem ti tudi, da se o svojih občutkih kdaj pogovoriš z osebo, ki ji zaupaš in veš, da te ne bo obsojala. Na ta način se boš lažje že sproti znebila neprijetnih misli in občutkov, posledično pa bo verjetno manj trenutkov, ko se bo stiska stopnjevala do močnega strahu in depersonalizacije. V kolikor ti moji nasveti ne bi bili v pomoč ali bi se doživljanje neprijetnih občutkov stopnjevalo, pa bo najbolje, da se pogovoriš s strokovnjakom za duševno zdravje. Seznam različnih virov pomoči najdeš tu.
Želim ti prijetne in sproščujoče počitnice ter vse dobro v novem letu. Če imaš še kakšno vprašanje ali pomislek, pa veš, kje me najdeš.
Lepo bodi,
Anja Rakovec, mag. psihologije
• ja
jaz
hej!
hvala hvala hvala za tvoj odgovor...zdej usaj vem da je to normalno in da se mi ne meša. mene je te situacije res strah ker je neprijetna ampak res hvaka za odgovor in upam da se to hitro konca..
Ali to lahko traja dozivljensko torej da se mi bo to dogajalo tudi ko bom odrasla ali je to le neka faza odraščanja?
hvala
• Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
Popolnoma razumem tvojo skrb, saj gre za precej neprijetna doživetja. Kot sem omenila, so občutki depersonalizacije zelo verjetno povezani z visoko ravnjo anksioznosti, ki jo opisuješ (pogostimi in močnimi občutki strahu v zvezi z različnimi stvarmi). Pogosto se zgodi, da se občutki anksioznosti in depersonalizacije z razvojem zmanjšajo ali celo izzvenijo. Tudi zdrav življenjski slog in redno izvajanje tehnik sproščanja so lahko pri tem v veliko pomoč. Pri nekaterih posameznikih pa lahko ti občutki vztrajajo dalj časa in v takšnih primerih je priporočljivo, da se oseba obrne na psihologa oz. psihiatra ter se vključi v psihoterapevtsko obravnavo. Prav psihoterapija se namreč najpogosteje uporablja za zdravljenje depersonalizacijske motnje.
Če se ti zdi, da te opisani občutki že sedaj močno obremenjujejo in ovirajo v vsakodnevnem življenju, pri ukvarjanju z aktivnostmi in v odnosih z drugimi, ti svetujem, da se obrneš na psihologa v enem izmed centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov (seznam teh centrov najdeš tu). Včasih je bolje, da se na strokovnjaka obrnemo, še preden situacija postane zelo huda, saj tako lahko težave lažje in hitreje odpravimo.
Hvala za zaupanje in držim pesti, da se situacija kmalu uredi!
Anja Rakovec, mag. psihologije
• ja
jaz
hvala za vas odgovor!
bom poskusila tehnike sporcanja in ce vrjamete ali ne ze zdaj ko vem da to ni nevarno se mi najkrat pojavi❤️
• Zm
Zmedena
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.
• Zi
Ziga
Pozdravljeni.Sam imam tudi težave z tem obcutkom in me zanima ali je tudi koga od vas bolela zraven glava? Zvecer ko se vse umiri se nekako umirim in bolecina mine,zjutraj je tudi vse vredu dokler se nezačne nekaj dogajati v dnevu.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen!
Ker sprašuješ po izkušnjah vrstnikov, ti zaenkrat ne bomo dodelili svetovalca. Če imaš vprašanje zanj, pa nam sporoči!
Lep pozdrav iz uredništva!