Pozdravljeni.
V življenju sem dala že veliko skozi pa sem vseeno nekako sfolgala.
Zadnje čase se mi pojavljajo vsivljive misli,s katerimi se trudim spopadati.
Sprašujem se ali sem dober človek,ali si zaslužim biti srečna..
Imam neko bojazen,da se mi bo kar zmešalo in da bi naredila kaj,o čemer razmišljam,ko se pojavijo vsivljivke pa tega nočem in nebi,niti slučajno.
Poskušam jih odmisliti,ampak se pojavijo nazaj. Konstantno imam čuden občutek,da se bo zgodilo nekaj slabega oz.da se mi bo "zmešalo",po drugi strani si pa govorim,da sem ok.
Kot,da bi namerno sabotirala samo sebe oz si nebi zaslužila biti sproščena in mirna v življenju.
Rada bi bila,vem da sem dober človek,čeprav sem naredila tudi kaj slabega v življenju.
Žalostna sem,ker se mi to dogaja,želim si biti srečna,sprošcena in vesela.
Ali je to normalno,ali pomeni,da z mano nekaj pošteno ni ok?
Je to možno posledica hormonskega neravnovesja(krvavitve več mesecev),stresa,in dela tudi vsak dan po 16 ur?
Najlepša hvala za odgovor in se opravičujem,če je preveč zmedeno napisano.
jo
jozalozA
Tudi jaz sem mel podobne simptome in begajoce negativne misli a sem mislil da jih imajo vsi. sem sel k psihiatru in so mi diagnoziral psihozo tist dan jim nisem vrjel a ko sem opazoval svoje misli sem pocasi dojel. Obstajajo zelo blage psihoze in polno drugih motenj. Jaz vam priporocam da ce so te vase misli zelo motece pojdite nekam na drzavnega psihiatra da vam dajo diagnozo.
Nevem ce so tablete resitev ampak ze to da ves kaj je narobe si lahko z tem pomagas.
Lp
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega zapisa razberem, da trenutno doživljaš veliko stisko. Pojavljajo se ti vsiljive misli, včasih imaš občutek, da izgubljaš nadzor nad seboj, spremlja te konstantno slabo počutje. Stvari se ne izboljšajo kljub trudu, ki ga v to vlagaš.
Omenjaš 16-urne delavnike, (kronični) stres ter hormonsko neravnovesje. Glede na to, kako zelo stresni so slišati tvoji dnevi, me zanima ali si v dnevu vzameš kaj časa zase? To je lahko že petminutna meditacija ali polurni sprehod v naravi. Pri spoprijemanju s stresom je zelo pomembno, da se držimo zdravega življenjskega sloga. Urejena morata biti torej tudi prehrana in spanje. Vzeti si moramo tudi čas za aktivnosti, ki nas sproščajo (morda je to branje knjige, ogled filma ali pa kakšen drugi hobi, s katerim se radi ukvarjamo).
Praviš, da se ti pojavljajo tudi vsiljive misli. Dobra novica je, da jih je možno obvladovati. Obstaja več načinov. Eden izmed njih je vaja čuječnosti, kjer se poskušamo osredotočiti le na sedanji trenutek. Ena izmed možnosti je tudi, da poskušamo vsiljive misli takoj, ko se pojavijo, ustaviti. Torej rečemo STOP in preusmerimo svoje misli drugam. Vse to pa seveda zahteva kar nekaj vaje in potrpežljivosti, vendar pa nam je lahko v veliko pomoč.
Zelo spodbudno se mi zdi, da imaš željo delati na sebi in premagati te občutke. Glede na napisano, bi res predlagala, da poiščeš pomoč strokovnjaka v živo, ki te bo pri spoprijemanju primerno strokovno podprl in ti pri tem pomagal. Spoznala in preizkusila boš tudi več različnih načinov za izboljšanje svojega počutja (npr. različne vaje za spoprijemanje z vsiljivimi mislimi, obvladovanje stresa), s psihologom pa bosta lahko tudi nekoliko bolj natančno opredelila tvoje težave in izvor le-teh. Glede na to, da let nisi zapisala svojih let, ne vem točno, kam te usmeriti. Na naši spletni strani imamo zbran nabor pomoči za mladostnike, saj je ta svetovalnica namenjena njim. Tu si lahko ogledaš nabor virov. V primeru, da si mladoletna lahko za pomoč vprašaš še svoje starše ali nekoga od odraslih, ki mu zaupaš. Bo sam proces iskanja pomoči lažji. V primeru, da si že odrasla pa so na voljo posveti v Centrih za krepitev zdravja, Centrih za duševno zdravje odraslih, lahko pa se obrneš tudi na svojega osebnega zdravnika, ki te bo usmeril naprej.
Želim ti vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije