Pozdravljeni
Imam nekaj problemčkov, ki mi grenijo življenje.
1. Prijateljice se kar naprej kregajo. Imam dve najboljši prijateljici. Včasih se imamo fulllll zabavamo, včasih se pa kregata kot nori. Razpoloženje se izmenja iz ene ure v drugo. Recimo včeraj smo se pri angleščini še objemale kot nore in se hecale, naslednjo uro sta se pa namrtvo skregale zaradi ene punce. Onidve recimo da naj bi to punco ful sovražili, pa se je šla ena izmed njiju sprehajat z njo. In potem je blo valda vse narobe. Druga z drugo nista govorili. Najhuje je pa to, da me potem obe poskušata pridobiti na svojo stran. Jz nočem nič reči, ker hočem ostati nevtralna, kar je zlo težko. Men se zdi, da obedve ful pretiravata, nočem pa se nobeni zameriti. In če se ne postavim na katero stran, se tut dereta name, kako ne zaštekam, da je ta druga nardila narobe. Jasn se potem nasledenj dan pobotata, ampak skregata in pobotata se približno trikrat na uro, kar je ful stresn. Jz se z nikomur nikoli ne skregam, ker se sploh ne znam, zato sploh nikol ne opazta, kadar je pa z mano kej narobe. Na primer, včasih me data čist na ignor in se napolno zasebno zabavata. Jz sm vedno napolno dobre volje, če zgledam žalostna mi rečeta, kaj pa ti je, smej se, Pipa, take te ne poznava. Zadnjič sm bla ful slabe volje, onedve sta se pa napolno hecale (same) in to celo uro, ko smo šle v kino, da kej ni kul sta pa opazile šele, ko sem se skorej zjokala pred njima. V glavnem, moj glavni problem je, da ne znam pokazat, kadar mi kej ne štima in me pol čist potlačta, drugi glavni problem pa je, da se kr naprej kregata za brezveze, kar se mi zdi butast petsto na uro. Včasih ju imam poln koš, pa bi ju rada kr pustila, naj se že pobijeta, da bo mir.
2. Imamo enega sošolca, ki mi nenehno teži. Pri veliko predmetih sediva skupaj, kar je noro dosadno. Med poukom dreza vame s svinčniki in ravnili. Danes sm čist znorela in mu izpulila svinčnik iz rok in mu ga zabrisala v glavo. Poleg tega se vedno nagne tok k meni, da skoraj zleze vame in nenehno prepisuje od mene, ker recimo da ni najhitrejše pameti. Ful mi gre na živce in želim si, da bi se lahko presedla.
3. Fulllll si grizem nohte. Imam res noro pogrizene. To imamo v družini, ker približno polovica moje družine grize nohte, moj brat pa cuza prst. Koža mi skoz krvavi. Moji dve prijateljici me skoz kregata in krcata po rokah, če me zalotita. Rada bi se odvadila, pa mi to gotovo ne bo uspelo.
4. Že od vrtca bi rada bila pisateljica. Napisala sem že deset petdeset straničnih zgodb v moje zvezke. Moja mami je zadnjič nekej prebrala in rekla, da je ful dobr, in da mormo to nujno izdati, ampak jz nočem, ker se mi zdi, da bi ljudje iz teh zgodb izvedeli mojo osebnost. Sej še sama ne vem, kaj bi rada.
5. A kdo ve, kaj se počne pri izbirnem predmetu "urejanje besedil"?
Vem, da je ful dolg zapis in se opravičujem
Lep dan :)
Pipa
P.S. A sm edina, ki se ji zdi, da se tale vreme nekam čudn obnaša zadnje čase? Najprej trideset stopinj, potem dež in toča, zdaj pa še sneg. Kaj sledi, tornado?
Pi
Pipa
Prosila bi za kakšen odgovor
Lp
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
name se obračaš s kar nekaj vprašanji, ampak začniva na začetku. Najprej praviš, da imaš dve najboljši prijateljici, ki se pogosto kregata, kar ti povzroča veliko stresa in tesnobe, hkrati pa se znajdeš tudi pod pritiskom, da moraš izbirati na katero stran se boš postavila. Praviš pa tudi, da ne znaš povedati in pokazati, ko te nekaj zmoti in prijateljici pravzaprav ne vesta, ko se ti počutiš žalostno oz. slabo. Priznati moram, da zveni precej stresno, da se tvoji najboljši prijateljici, ki ju imaš enako rada, ves čas prepirata in na koncu od tebe pričakujeta, da boš potegnila le z eno izmed njiju. Praviš, da nad teboj tudi kdaj povzdigneta glas, ko tega ne storiš. Pomembno je, da v takih odnosih postavimo meje. Žal ne moreš preprečiti, da bi se prijateljici skregali, lahko pa vplivaš na to, kakšen odnos imata do tebe, ko se to zgodi. Obe se morata namreč zavedati, da ne boš izbirala strani, saj imaš obe enako rada. Skregali sta se oni dve in zato naj spor rešita sami. Seveda jima daj vedeti, da ti lahko povesta svoje skrbi in težave, ampak od tebe ne smeta pričakovati, da boš jezna na drugo prijateljico zaradi njunega prepira. Včasih moraš osebi znati reči »Ne«. Več o tem, kako to storiti, si lahko prebereš na tej povezavi.
Prav tako se na podobno težavo nanaša tudi tvoje drugo vprašanje, kjer praviš, da imaš težave s sošolcem. Ponovno je pomembno, da poskusiš v takem odnosu postaviti mejo in sošolcu dati vedeti, da se ne more tako obnašati do tebe. Tukaj govoriva o t.i. asertivni komunikaciji. To pomeni, da se postavimo zase na samozavesten način, ki pa ne škoduje drugim. Ne odzovemo se impulzivno in se na drugega ne razjezimo, ampak do njega vseeno ohranimo spoštovanje. To lahko storimo s pomočjo večih tehnik, ena izmed njih se imenuje Tehnika OSIP. Kako jo uporabiti, si lahko prebereš tukaj. Ker pa včasih tudi taki nasveti pri kakšnih posameznikih ne zaležejo, ti v primeru, da nič od tega ne pomaga, svetujem, da stopiš do učiteljice, ji razložiš situacijo in ji poveš, da se želiš presesti, saj sošolec vpliva na tvojo zbranost pri pouku, zaradi česar težje slediš razlagi in navodilom ter slabše opravljaš učne obveznosti.
Nadalje praviš, da te zelo zanima pisateljevanje in glede na to, da si že zapisala kar nekaj zgodb, predvidevam, da imaš dobro domišljijo. Super je, da delaš na svojih močnih področjih, dobro pa je, da zbereš tudi pogum, da jih pokažeš drugim. Zagotovo imate na šoli kak natečaj. Poskusi oddati kakšno zgodbo ali pa jo morda pokaži svoji učiteljici slovenščine. Super je, da veliko pišeš in se uriš. Saj veš, vaja dela mojstra!
Praviš tudi, da imaš težavo z grizenjem nohtov. Gotovo si že slišala za rešitve kot so poseben lak za nohte, preusmerjanje pozornosti… Morda ni toliko pomembno, katero tehniko si izbereš, ampak bolj to, da se sama odločiš, da tega res ne boš več počela. Lahko ti predlagam, da preusmeriš pozornost na kakšen »fidget spinner« ali pa protistresno žogico, a se moraš za to, da ti bo uspelo, odločiti sama in vase verjeti. Poskusiš lahko s samonagrajevanjem. Kaj to pomeni? Zadaš si cilj, da si tri dni ne boš grizla nohtov, temu pa sledi nagrada. Izbrati moraš nekaj, kar ti je pomembno oz. si tega želiš (npr. kupiš si sladoled, novo revijo…). To si zapišeš na list (npr. »Tri dni si ne bom grizla nohtov«) in vsak dan, ko ti to uspe, na list narediš kljukico. Ko si tri dni res ne grizeš nohtov, si privoščiš nagrado, ki si si jo obljubila. Nato si postaviš nov izziv – npr. da si pet dni ne boš grizla nohtov. Še enkrat pa te opozarjam, da je najpomembneje to, da se za to odločiš sama pri sebi in si obljubiš, da se boš tega držala.
In še kot zadnje te zanima predmet Urejanje besedil. Pri tem predmetu je v ospredju pridobivanje osnovnega znanja, ki je potrebno za razumevanje in osnovno uporabo računalnika. Naučiš se obdelovati podatke, komunicirati s pomočjo informacijske tehnologije, morda pa tudi osnove programiranja. Točna vsebina pa je seveda odvisna od učitelja. Če te zanima še več, ti predlagam, da stopiš do njega in ga prosiš za še več informacij.
Upam, da sem ti vsaj nekoliko odgovorila na tvoja vprašanja, če pa še imaš kakšnega, mi ponovno piši.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)