zdravo.
nekaj casa nazaj sem ze pisala sem, in sicer o tem, da je moja sosolka opazila rane od rezanja na mojih rokah in me s tem bolj kot be izsiljevala ces da bo vsem povedala. od tega me je bilo tako strah, da sem nehala za kak mesec ali pa dva, zdaj pa nisem mogla vec in itak sem zasrala in se spet rezala, sicer ne do krvi kot najveckrat. v glavnem pocutim se grozno ker mi je slo dejansko dobro do danes in razocarana sem sama nad sabo. trenutno se poskusam zamotiti z drugimi dejavnostmi da se ne bom sla spet poskodovat na polno.
zanima me, ce imate kaksen predlog, kako se naj branim samoposkodovanja. sem se ze poskusala pozanimat ampak pac ni nek dober efekt ce si npr. z ledom grem po zapestju.
hvala vnaprej,
n3kd0
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga N3kd0,
hvala ti za tvoje ponovno zaupanje. Čestitam ti, ker si zbrala pogum in ponovo naslovila svojo stisko na To sem jaz.
Zapisala si, da si iz strahu, pred tem, da bo sošolka povedala kot praviš vsem o tvojem samopoškodbenem vedenju, prenehala s tem načinom sproščanja čustvene napetosti. Sedaj pa tega ne zmoreš več in si se v stiski zatekla k znamenu načinu reševanja zate obremenjujoče situacije. Zapišeš, da se počutiš grozno, da ti ni uspelo, sklepam, da so prisotni občutki krivde in nemoči.
Razmišljajva takole. Dva meseca si zmogla brez izbire samopoškodbenega vedenja. Kako si v tem času poskušala reševati čustveno napetost, stisko, v kateri si se takrat (v kolikor da) znašla? Katere strategije si izbirala, kdo ti je pri tem pomagal? Verjamem, da ni bilo lahko. Vsak dan imaš novo priložnost, da poskusiš s strategijami, ki ne sodijo v polje samopoškodb. Občutki krivde, samoobtoževanje te bodo vračali nazaj v miselni tok - saj ne zmoreš, si zguba, grozna si (kot si zapisala). Ne. Se trudiš, poskušaš, je težko. Prav zato, je pomembno, da začneš razreševati stiske, ki te pripeljejo do takšnega načina reševanja situacije. Si stopila do svetovalne službe, razrednika, osebnega zdravnika? Kdo je lahko tvoj sogovornik? Kaj pa starši, kdo od bližnjih sorodnikov?
Strategij, kako si lahko pomagaš je kar nekaj. Ob tem, da razrešuješ vzroke tvojih težav in se učiš soočanja s situacijami, ki so zate obremenjujoče, si lahko pomagaš s kar nekaj predlogi, ki so zapisani v prispevkih na to sem jaz.
Predlagam ti, da jih prebereš in ob njih razmisliš. Bom vesela tvojega ponovnega zapisa, kjer bova nadaljevali pogovor o vzrokih in o tem ali si poskusila katero od ponujenih strategij. Se strinjaš?
Povezava do prispevkov, ki ti jih toplo priporočam:
Prispevek 3 (zapis predlogov kako si lahko pomagaš)
Veselim se tvojega ponovnega zapisa. Do takrat pa te lepo pozdravljam in pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja