Pozdravljeni.
Imam prijateljico, ki sva z njo najboljši prijateljici že od tretjega leta. Zdaj, ko smo prišli na predmetno stopnjo, sva pa pristali v razredu z eno drugo najino prijateljico.  V glavnem ta druga je zdaj popolnoma okupirala mojo najbolšo prijateljico in se zdaj obnašata, kot da sta onidve najboljši prijateljici. Tudi sedita skupaj in med poukom se kar naprej hihitata in si pošiljata sporočila, jaz pa sedim zraven neke tretje prijateljice. Potem me prosita, ej, Megi, lahko sediva midve skupaj na avtobusu, ej, sva lahko midve v paru pri plakatih, ej, sva lahko midve skupaj pri športni, saj ti imaš tisto tretjo. Seveda rečem, ja prav, ampak večkrat bi bila v resnici rada skupaj z mojo najboljšo prijateljico, ker se mi zdi da počasi postaja bivša najboljša prijateljica. Zaradi tega sem zelo žalostna. A zdi se mi, da bi tudi moja najboljša prijateljica rada, da sva več skupaj, in da naju narazen vleče le tista druga. Poleg tega bi rada ostala prijateljica z obema, tudi s tisto, ki naju vleče narazen. Res ne vem, kako naj se rešim iz te situacije.
Lep pozdrav
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zanima te, kaj storiti v situaciji, kjer izgubljaš svojo najboljšo prijateljico zaradi tretje osebe, hkrati pa bi rada ohranila odnos z obema. Lahko si predstavljam, da si v tej situaciji zelo žalostna.
Osnova dobrih in kvalitetnih odnosov, ki jih gojimo z drugimi, je predvsem dobra komunikacija. Kaj pa to pomeni? Dobra komunikacija z drugimi pomeni to, da smo sposobni vzpostavljati ravnotežje med lastnimi potrebami in potrebami drugih - temu rečemo asertivna komunikacija. Skozi asertivno komunikacijo drugim jasno izražamo svoja čustva, občutja in mnenja, kar nam pomaga pri reševanju konfliktov z drugimi, razumevanju drugih in boljšem upoštevanju naših želja. Kako lahko asertivna komunikacija pomaga tebi?
Predlagam ti, da si s prijateljicama odkrita glede svojih občutij - povej jima, na primer, da se počutiš iz njune oziroma vaše družbe nekoliko odrinjeno in da bi želela, da se spet začnete vse skupaj več družiti. Pristopi pa tudi do svoje najboljše prijateljice in ji povej, da pogrešaš njeno družbo in bi želela, da se kakšen dan družita sami.
Včasih se zgodi, da nam prija nekoliko drugačna družba od te, ki smo je vajeni, in s tem ni nič narobe; vendar pa se prav tako zelo radi vračamo k ljudem, ki so nam znani in s katerimi smo si že dolgo časa blizu, kot sta si ti in tvoja najboljša prijateljica. Tako naj te ne užalosti, da se kdaj prijateljici družita tudi brez tebe.
Tudi ti si lahko poiščeš nove prijatelje – lahko si jih poiščeš med svojimi sošolci v razredu, kar lahko storiš tako, da komu priskočiš na pomoč, med odmorom do koga pristopiš ali pa se povežeš s katerim izmed sošolcev, s katerimi skupaj delate pri šolskih nalogah ali projektih. Izkušnje z novimi ljudmi ti lahko obogatijo življenje, prav tako pa so raznolika prijateljstva tudi pomembna sestavina dobre samopodobe.
Kaj več o pomembnosti prijateljstva za dobro samopodobo lahko izveš v tem prispevku: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/sodelujem-z-drugimi-jih-sprejemam-imam-prijatelje/.
Če pa bi te zanimalo kaj več o asertivni komunikaciji, je nekaj napotkov, ki ti lahko koristijo, v prispevku na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/komunikacija/.
Bodi pogumna in odkrito deli svoje občutke s prijateljicama, spodbujam pa te tudi, da pristopiš k novim ljudem.
Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)
• Me
Megi
Pozdravljeni
Najlepša hvala za nesvete. Sem jih upoštevala in zdaj mi je uspelo, da sem še vedno najboljša prijateljica z mojo najboljšo prijateljico, hkrati pa sem ostala s tisto drugo še vedno dobra prijateljica. Še enkrat najlepša hvala za nasvete.
Lep pozdrav, Megi