živjo,
star sm 13 in hodm v 8 razred, pa še vedno ne vem kk bi se učila, pa tud ko se grem učit mi pade motivacija ker imam pred seboj PC (računalnik). Kako naj dobim motivacijo? Kako naj se sploh učim?
Prosim za nasvete...
Čau
Budalaaa
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
pišeš, da je tvoj glavni problem vezan na pomanjkljivo motivacijo. Opažaš, da je temeljni razlog za omenjen problem v motečih dejavnikih, ki jih uporabljaš ob učenju.
Res je, da je lahko prenosnik zelo moteč dejavnik med procesom učenja. Sploh če že brez tega pripomočka težko slediš zastavljenemu cilju. Seveda pa je lahko razlog tudi v tem, da si vsako leto starejša, vsako leto se soočaš z zahtevnejšimi predmeti, kar pa rezultira v več težavah pri učenju.
Super je, da si se odločila poiskati pomoč. Počasi se tudi zate bliža konec osnovne šole, zato je sedaj ravno pravi čas, da se naučiš nekaj novega o učenju. :)
Glede na to, da podatka nisi zapisala, se je vredno vprašati sledeče. Kakšne so tvoje ocene? Si želiš, da bi bile višje ali te moti le dejstvo, da se soočaš s težavami pri učenju? Si se o tej težavi že pogovorila s kom drugim in preizkusila kakšne strategije učenja ali si šele začela razmišljati o tem, kako izboljšati situacijo? Si morda v preteklosti že sestavila plan dela in se ga vsaj poskusila držati? Kateri so tvoji cilji za prihodnost?
Svetujem ti, da si prebereš prispevke o tem, kako strukturirati dan; kako sestaviti cilje in jim slediti; kako vzdrževati pozornost in kako najti čas za tebi ljube reči tekom dneva. Morda tudi ti odkriješ, da lahko z dobro strukturo, umikom motečih dejavnikov in prosti čas narediš marsikaj koristnega zate. Ob enem pa lahko odkriješ kakšne nove tehnike oz. strategije učenja, ki ti bodo bolj odgovarjale kot te, ki si jih uporabljala do sedaj.
Vse našteto (in morda še več) najdeš na sledeči povezavi: Šola, učenje in prosti čas | #to sem jaz.
Ne pozabi, da je za kakovostno učenje potreben tudi kakovosten spanec in skrb za fizično in mentalno zdravje. Če misliš, da bi ti koristilo novo znanje, povezano s to tematiko, ti priporočam, da prebereš kakšen prispevek na sledeči povezavi: Moje telo in zdravje | #to sem jaz.
Pomembno bo tudi to, da boš gradila zaupanje vase. Predvsem to, da tudi ti zmoreš in znaš doseči svoje cilje. Več o tej temi najdeš na sledeči povezavi:Samopodoba, čustva in psihične stiske | #to sem jaz
Preizkusi kakšnega izmed nasvetov. Ob bolj ali manj uspelem preizkusu se lahko tudi nagradiš. Razmisli, kaj bi te najbolj razveselilo po vloženem trudu. Nagrada je lahko materialna (npr. kakšno dobro kosilo, pijača) ali pa nematerialna (sprehod s prijatelji, obisk sorodnikov). Dobro premisli, česa si želiš in se potrudi ravnati v zastavljeni smeri. Po vsaki spremembi si lahko oblikuješ tudi listo pozitivnih in negativnih plati novosti. Le-to ti bo lahko v pomoč pri nadaljnjem premisleku o bodočem ravnanju. Jaz močno verjamem, da ti bo uspelo. Če imaš še kakšno vprašanje, pa ti nanj z veseljem odgovorim.
Lepo bodi in srečno.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike