Približno že več kot eno leto vem da sem trans nebinarna oseba oziroma sem si takrat to zares dovolil priznati.
Nisem še razskrit družini, ker mi to predstavlja velik problem. Strah me je njihove reakcije in preprosto ne vem če sem se zmožen razskrit. Imam občutek da bo ves proces razkrivanja zelo vplival name in da bodo vse morebiti negativno izrečene stvari zelo vplivale name. In da bo vse skupaj zelo vplivalo na moje mentalno zdravje in preprosto ne vem če grem lahko čez to da se razkrijem. Ker tudi nimam ravno velike podporne mreže.
Se zavedam da se mi z razkritjem ne mudi in da naj vse storim ob svojem času. Vendar zadnje čase mi je zelo težko s vso spolno disforijo, predvsem z imenom in zaimki doma. Še več problemov pa mi povzroča vsakdanje pretvarjanje pred družino da sem nekdo kar nisem in je zelo težko ohraniti upanje da bom nekoč lahko samo jaz. In vse to pretvarjanje je zelo utrujajoče in preprosto vpliva na vse vidike moje življenja. Hkrati si poskušam vzeti dovolj časa zame, kjer sem lahko samo jaz, vendar mam zelo veliko negativnih občutkov glede tega pretvarjanja in vseh občutkov glede tega da sem trans in veliko disforije, da ves čas namenim distrakciji od vseh občutkov in spet pretvarjanju da sem v nekem drugem svetu daleč stran od realnosti.
In v vsem tem pretvarjanju se počasi izgubljam, izgubljam bistvo kdo zares sem, kaj rad počnem, kaj me zanima, kaj so moje vrednote... popolnoma se izgubljam in se distanciram od vseh občutkov. In ne vem kako naprej. Občutek imam da če se še naprej pretvarjam in ne razkrijem bo še slabše. Hkrati pa nimam energije in moči,  da se soočim z vsemi občutki.
Hkrati pa ne vem če bi razkritje zares pomagalo in preprosto ne vem če ga lahko izpeljem.
Torej ja zanima me če imate kakšen predlog kako bi se lahko lažje soočil z vsemi občutki ali pa kako bi se lažje soočil z razkritjem družini...
Že vnaprej hvala za vaš odgovor.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala za tvoje vprašanje. Žal mi je, da doživljaš tako stisko in povsem razumem, da ti vsakodnevno skrivanje svojega pravega sebe pred ostalimi vzbuja negativne občutke.
Razkritje spolne identitete je sicer eden najpomembnejših, hkrati pa tudi stresnih dogodkov v življenju LGBTQIA+ oseb. Razkrivanje je lahko dolgotrajen proces, predvsem pa je za vsako osebo edinstven, zato razmisli, kateri od spodaj navedenih nasvetov so smiselni zate in jih po potrebi prilagodi lastnim okoliščinam. Ljudje razkritje sprejemajo na zelo različne načine, saj je to odvisno od njihovega znanja o temi, lastnih izkušenj in osebnostnih lastnosti. Njihovega odziva zato ne moreš napovedati, lahko pa poskusiš poskrbeti, da bo samo razkritje potekalo čim bolje, pri čemer so ti lahko v oporo spodnji nasveti.
Če pričakuješ, da starši razkritja ne bodo dobro sprejeli, je dobro, da se prej razkriješ drugim (odraslim) osebam, ki bi ti lahko nudile podporo. Če obiskuješ šolo, je smiselno, da si podporno osebo najdeš (tudi) med delavkami_ci na šoli (npr. pri razredničarki_ju, učiteljici_u, profesorici_ju, v svetovalni službi). Če presodiš, da bi bilo to zate bolj varno, lahko izbrano podporno osebo prosiš, da je prisotna ob razkritju staršem. Preden se pogovoriš s starši je dobro, da razmisliš točno, kaj bi jim želel povedati (razmisli tudi, v kolikšni meri ti je prijetno govoriti o svoji spolni identiteti) in se pripraviš, da bodo verjetno imeli nekaj vprašanj. Morda bi bilo smiselno razmisliti, kako bi na čim bolj preprost način odgovoril na vprašanja, ki jih lahko pričakuješ (npr. o tem, kaj je transspolnost, nebinarnost, kako pomembna je uporaba pravilnih zaimkov itd.). Staršem povej, da se želiš o nečem pogovoriti, pri čemer jim lahko tudi neposredno sporočiš, da te je strah njihove reakcije (npr. »Želel bi se z vama pogovoriti, ker sem glede sebe odkril nekaj pomembnega in si želim, da sta tudi vidva del tega. Me je pa zelo strah, ker ne vem, kakšna bo vajina reakcija ...«). Nato poskusi razložiti, kako dojemaš svojo spolno identiteto in kako se ob tem počutiš. V primeru, da se odločiš, da napišeš pismo, je pomembno, da ostaneš v prostoru in počakaš, da starši preberejo pismo, saj bodo imeli najverjetneje kakšno vprašanje. Starše lahko tudi prosiš, da se o transspolnosti in spolni identiteti izobrazijo preko literature oz. spleta, da te bodo tako lahko lažje razumeli. Razkritje lahko izvedeš postopoma, tako da se najprej razkriješ samo enemu staršu – tistemu, ki ti je bližje. Imej v mislih, da čisto prva reakcija staršev ne odraža nujno njihovega dolgotrajnejšega odnosa do tebe, saj lahko nekateri potrebujejo čas, da se navadijo in sprejmejo tvojo identiteto. Vsekakor pa se ti, kot ugotavljaš sam, z razkritjem ne mudi, zato se tega procesa loti, ko se boš sam počutil pripravljen.
Več informacij o razkritju lahko najdeš tudi tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
O spolni identiteti pa tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/spolna-identiteta-kdo-sem-jaz/
V kolikor bi potreboval dodatno pomoč oz. podporo pri soočanju s stisko, se lahko vedno obrneš na svetovalnico Legebitre. Na Legebitri izvajamo brezplačno psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. V okviru naše svetovalnice lahko dobiš tudi več informacij in v varnem prostoru raziskuješ svojo identiteto. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 ali na elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si
Lep pozdrav,
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra