Hej.
Zadnje čase sem zelo depresiven. Naredil sem srednjo šolo, a imam en hud kompleks, visok sem le 1,71 m. To me zelo obremenjuje, zadnje čase zelo razmišljam o samopoškodovanju ali čem podobnem. Ko sem še bil na šoli sem konstantno opazoval svoje zelooo višje (normalno visoke) vrstnike in vedno ko sem jih videl na hodniku (skoraj vse, ker so skoraj vsi višji), sem se zelo slabo počutil. Včasih me je kar prijelo, da bi vse vzel in šel domov.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da se zelo obremenjuješ glede svoje višine. Ko se primerjaš s svojimi višjimi vrstniki, se počutiš zelo slabo, želiš se samo umakniti in skriti pred svetom.
Razumljivo je, da se v svetu, ki zunanjemu videzu pripisuje velik pomen, tako kot veliko tvojih vrstnikov, počutiš slabo zaradi svojih telesnih značilnosti. V tvojem primeru je značilnost, ki te precej obremenjuje, tvoja višina.
Dobro bi bilo razmisliti, kaj je razlog temu, da te tvoja višina tako moti in načenja tvojo samopodobo. Prihaja ta občutek manjvrednosti zaradi višine iz zunanjega okolja (torej je odziv na nek zunanji dogodek, ko si bil zaradi višine zavrnjen, prikrajšan ali prezrt) ali izhaja iz tebe samega oz. tega, kako zaznavaš svojo višino (misliš si npr. “nihče me ne mara zaradi moje višine”, čeprav to morda ni popolnoma res)?
V kolikor se pogosto zalotiš, da negativno misliš o svoji višini, si se najverjetneje ujel v eno izmed miselnih pasti, o katerih si lahko več prebereš tukaj. Pomembno je, da redno preverjaš, ali so tvoje misli usklajene z realno situacijo, ali pa si stvari predstavljaš kot veliko hujše, kot so v resnici.
Višina ni nekaj, kar bi te pomembno omejevalo pri doseganju uspeha in sreče. Obstaja kar nekaj moških, ki so enako veliki ali manjši kot ti, pa jih njihova višina ni omejevala, kot npr. Bruno Mars  (glasbenik, 167 cm), Ben Stiller (igralec in producent, 170 cm), Kanye West (pevec, 172 cm) in Kevin Hart (komik, 163 cm).
Višina je na žalost dejavnik na katerega ne moreš vplivati, zato bi se bilo morda smiselneje usmeriti na vidike samega sebe, ki jih lahko spreminjaš. Če se ti zdi, da si pogosto prezrt in tvoje želje niso upoštevane, bi bilo morda bolje, da delaš na asertivnosti (tj. pristopu, kjer se na spoštljiv način postaviš zase).
Smiselno je omeniti še to, da boš v prihodnosti morda še nekoliko zrastel. Fantje naj bi namreč nekoliko lahko zrastli še po 20. letu starosti.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije