Zivjo,
situacija je taka, da so mi starsi dali del njihovega posla, da ga vodim, ker je bila moja ideja, da uvedemo neke spremembe glede tega dela posla in rada to delam, ampak stvar je, da se studiram in vcasih je malo tezko oboje, vseeno pa sem hvalezna da sem dobila to priloznost. obcutek imam, da doma vsi mislijo, da jaz lahko delam vse in imam ogromno casa na razpolago in mi potem mi še druge stvari nalagajo da naredim, ampak temu ni tako in zato imam zamere do njih, ker tega ne skomuniciram, da pač ne zmorem vsega in da imam še faks za katerega moram tudi vlagati čas za učenje.  In problem je v tem, da tega ne znam skomunicirat, ker če to povem, potem bo to pomenilo kot da nisem zmožna in nočem da to tako izpade. nekako se mi zdi, da me ne cenijo dovolj, ampak verjetno ni temu tako, saj sta starša že od nekdaj navajena delati po cele dneve in verjetno to nekako pričakujeta od mene. no mislim, da je pri vsem tem problem komunikacija, ne vem zakaj ne morem reči tega, mogoče ker ko imam ta občutek potem sem še jezna in nekako nočem pokazat tega, ker če bi, bi verjetno kaj rekla kar bi jih prizadelo in tega ne želim in potem se vsa ta jeza nabira v meni. to se tudi dogaja v ostalih primerih, ko sem jezna. da ne morem povedati zakaj in kaj me moti in potem na obrazu ni videti, da sem jezna, ampak v resnici sem. in tudi verjetno ker se pač v družini ne pogovarjamo o občutkih ipd. in tudi se ne želim o tem pogovarjat. no zanima me kako naj to rešim.
hvala, lp.
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da bi rada s starši skomunicirala, da si preobremenjena zaradi prevzema družinskega posla, ampak ne veš kako, oziroma se bojiš, da bi rekla kaj narobe. Pišeš tudi, da te to jezi, ampak da si navajena, da jezo velikokrat zadržuješ v sebi.
Čeprav zna biti težko, bi ti tudi sama svetovala, da se s starši pogovoriš, tako kot si tudi že sama razmišljala. Pomembno je, da naše razmišljanje in občutke skomuniciramo, čeprav nam je to včasih lahko neprijetno, še posebej, če se o takšnih stvareh nismo navajeni pogovarjati, ampak drugi ljudje ne morejo vedeti, kako se počutimo, če tega ne povemo na glas. Kot si že sama napisala, lahko to velikokrat vodi v občutke jeze ali zamere do drugih, če sami premlevamo naše težave, ničesar pa ne naredimo, da bi jih razrešili.
Svetovala bi ti, da se staršema vsedeš in poveš vse, točno tako, kot si to zdaj že napisala. Poveš jima lahko, da ju ceniš in da ceniš njuno delavnost ter da se zato bojiš, da bi si ona dva mislila, da nisi dovolj kompetentna za opravljanje posla. Poveš jima lahko, da imaš tudi druge obveznosti, ki jim moraš namenjati čas in da ti je včasih težko, ko ti nalagata dodatna opravila in si preobremenjena. Lahko tudi predlagaš reorganizacijo dela, npr. da poveš, kdaj imaš čas ali pa da si delo porazdelite tako, da bo to ustrezalo vsem. Pomembno pa je, da pri tem ohranjaš spoštljiv nivo komunikacije in se nanju ne jeziš, saj to zmanjša možnosti, da boste problem učinkovito rešili. Prilagam ti še povezavo do članka, kjer lahko najdeš nekaj podrobnejših nasvetov o tem, kako začeti pogovor o težavi s starši.
Če nismo navajeni govoriti o naših občutkih, nam je to zelo težko, saj tega pravzaprav ne znamo. In če se tega želimo naučiti, je za to potrebna vaja. Zato bi ti svetovala, da v podobnih situacijah začneš z deljenjem svojih misli in občutkov. In ne skrbi, če ti ne bo vedno uspelo. Sčasoma ti bo vedno lažje in vedno bolje boš lahko ubesedila svoje občutke in pomisleke. Na tej povezavi si lahko prebereš še nekaj o tem, kako uvajati nenasilno komunikacijo v svoje življenje za lažje reševanje konfliktov.
Upam, da boš situacijo s staršema čim prej razrešila. Če te pa še kaj zanima, sem ti na voljo. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)