zivjo js mam pac problem torj par tednou nzaj sm zavela vejpat pa se fugirat zrd problemou u druzini kr me to tko stran obrne od tega in pac razrednim mi je nasu vejp in ne je strah da mi bo domov klicu js pa nvm kko nj to neham
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Miaaa!
Žal mi je, da so te težave v družini pripeljale do točke, ko si z namenom doseganja razbremenitve posegla pa nezdravih vedenjih (vejpanje, fugiranje). Pohvalno se mi zdi, da si se odločila poiskati pomoč. Sicer se sama sprašuješ, kako s temi vedenji prenehati, kar pa se meni osebno zdi še bolj pomembno nagovoriti, pa so težave v tvoji družini, ki so sploh pripeljale do omenjenega vedenja.
Pri spoprijemanju s slabimi navadami je pomembno, da identificiramo »trigerje« - dražljaje/situacije, ki pri nas sprožijo željo po tej navadi. Sama si že zapisala, da se je vse skupaj začelo zaradi problemov v družini. Zagotovo bi bilo to smiselno nagovoriti. Si o tem že s kom govorila? Vsekakor se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo ali se zaupaš razredniku, ki je, kot razumem iz tvojega zapisa, že našel tvoj vejp. Na voljo sem ti pa tudi sama. Z zanimanjem ti prisluhnem.
Dobro si je zastaviti tudi cilje in postopoma pričeti z opuščanjem teh navad. Cilji morajo biti realni, merljivi, dosegljivi in tudi časovno opredeljeni. Tako je potrebno dobro ozavestiti, koliko in kdaj so prisotna ta vedenja in oblikovati načrt za postopno opuščanje. Pri tem ti zagovoto lahko pomaga šolska svetovalna delavka. Izberi si tudi nagrado, ki si jo boš podarila, ko boš dosegla posamezen vmesni cilj.
Sama si opazila, da te vejpanje in fugiranje na nek način pomirita, razbremenita in preusmerita tvoje misli stran od težav, s katerimi se soočaš. Prav zato, je tako težko prenehati s takimi, sicer škodljivimi navadami. Spodbujam te, da razmisliš, katera, sicer bolj sprejemljiva vedenja in aktivnosti (tudi hobiji), bi ti lahko prinesla podobno razbremenitev. Pomagaš si lahko tudi s tehnikami sproščanja in preusmerjanja misli, ki predstavljajo bolj kontruktivne načine soočanja s stresnimi situacijami. Nekatere izmed njih najdeš na naslednjih povezavah:
Željo po vejpanju in fugiranju lahko poskusiš »pogasiti« tudi z nadomestnimi vedenji tako, da okupiraš roke, usta ali pa kar celo telo – npr. žvečenje žvečilke, lizanje bombona, popij kozarec sadnega soka, sprehodi se, ...
To so okvirni napotki in ideje, kako se lotiti teh škodljivih vedenj, vseeno pa se mi, kot že omenjeno, trenutno najbolj pomembno zdi nagovoriti to dogajanje v tvoji družini. Če/ko boš pripravljena, ti z veseljem prisluhnem, zato upam, da se še oglasiš.
Želim ti vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije