Zdravo,
nevem kam naj grem v srednjo solo. Zato bi prosila, da mi nastejete nekaj sol, ki bi bile primerne zame. Zelo rad ustvarjam, risem, barvam, delam origamije, snemam razne videje. Velikokrat sem in se zdaj zelo rada nastopam. Razmisljala sem ze, da bi bila arhitektija vender zelo malo pise o tem poklicu, kako priti do njega itd. Si pa res zelim, da v suzbi ne bi delala samo enake stvari kot npr. pakiranje paketov, ker bi mi postalo dolgcas. Najlepsa hvala za vse ideje!
PS: imam anglesko tipkovnico in se opravicujem ker ne morem pisati sumnikov
Lep pozdrav,
Anita
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Anita!
Pišeš o tem, da si v dvomih glede izbire srednje šole. Na podlagi tvojega zapisa je zelo jasno, da poznaš sebe in svoje hobije. Ustreza ti predvsem likovno ustvarjanje, saj tovrstne dejavnosti zapolnjujejo tudi tvoj prosti čas. Razmišljala si, da bi postala arhitektka, vendar se ti zdi, da imaš premalo informacij o tem poklicu.
Glede na to, da si verjetno zadnji razred osnovne šole, predvidevam, da imaš na tvoji osnovni šoli številne možnosti, vezane na poklicno usmerjanje. Ste morda v okviru šolske obveznosti obiskali kakšno srednjo šolo? Ste morda poslušali kakšno predavanje, vezano na uspešno karierno pot? Ste imeli kakšno uro oddelčne skupnosti, kjer ste z razrednikom/razredničarko ali npr. s šolsko svetovalno službo govorili o izbiri poklica ali srednje šole? Si se morda udeležila individualnega razgovora v šss, vezanega na poklicno usmerjanje? Si že rešila spletni vprašalnik Kam in kako (Kam in kako )  na podlagi katerega bi prejela ideje o možnih primernih izbirah zate? Registracijsko številko, dobiš pri šolskih svetovalnih delavcih, vprašalnik pa lahko rešiš sama. Na podlagi mojih izkušenj ti lahko zagotovim, da boš dobila veliko zanimivih in uporabnih idej. :)
Si že pregledala spletno stran Moja izbira (Domača stran | Mojaizbira)? Na spletni strani lahko raziščeš vse znane poklice in pridobiš dragocene informacije o teh, ki te zanimajo. Prilagam ti povezavo do poklica arhitekt: Arhitekt | Mojaizbira
Poleg tega ti svetujem, da se udeležiš informativnih dni, ki bodo 16. in 17. februarja 2024. Na izbranih srednjih šolah boš lahko spoznala utrip srednje šole, ki ima prav tako zelo pomembno vlogo pri izbiri. Morda se boš lahko pogovorila tudi z dijaki in profesorji ter se na podlagi njihovih mnenj in izkušenj lažje odločila.
Četudi si se na kratko opisala, ti ne morem predlagati zate primernih šol. Lahko pa ti priložim seznam srednjih šol v Sloveniji (Evidenca zavodov in programov (edus.si))
Če želiš narediti več na področju samospoznavanja in sprejemanja pravih odločitev, ti svetujem, da pregledaš sledeče prispevke:
Šola, učenje in prosti čas | #to sem jaz
Samopodoba, čustva in psihične stiske | #to sem jaz
Razmišljam, imam stališča | #to sem jaz
Verjamem, da boš našla pravo izbiro zate. Svetujem ti, da se o tej temi pogovoriš tudi s strokovnimi delavci v šoli, starši in tvojimi najbližjimi. Če imaš še kakšno vprašanje, ti seveda z veseljem pomagam.
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
• An
Anitab
Vredu, najlepša hvala:)
• La
Lara cep
Zdravo!
Tudi jaz se moram letos vpisati v stednjo šolo, a nimam nobene ideje kam. Zelo rada se ukvarjam z športom katerimkoli, a košarka mi je najbolj pri srcu in jo treniram tudi ze 14let. Sem bolj športni tip človeka z veliko rnergije in vztrajnosti. Katero srednjo solo bi mi priooročili?
• Uredništvo
Ana Boršič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Super je, da si aktivna in se ukvarjaš s športom. Glede na tvoje zanimanje za košarko in šport, bi ti priporočila, da razmisliš o srednji šoli, kjer boš svoj interes lahko razvijala še naprej.
Možnosti so sledeče:
- Športna gimnazija – te šole ponujajo specifične programe, prilagojene športnikom, kar ti lahko omogoči več fleksibilnosti pri treningih. V luči tega, pa imajo ti programi sledeče pogoje vpisa: zdravniško potrdilo (velja potrdilo osebnega zdravnika); izpolnjen posebni obrazec, na katerem nacionalna panožna športna zveza potrdi, da je kandidat pri njej registriran in da tekmuje na uradnih tekmovanjih; s strani društva ali kluba potrjen izpolnjeni posebni obrazec, na katerem je izjava trenerja ter potrdilo Olimpijskega komiteja Slovenije o dodelitvi in trajanju naziva, če ga kandidat ima.
- Srednje šole s športnimi usmeritvami – mnoge šole oblikujejo oddelke športnikov, a za vpis v program oz. oddelek ni zgoraj navedenih vpisnih pogojev.
Priporočam, da obiščeš šole(dnevi odprtih vrat; obiski šol; informativni dnevi; predstavitve poklicev ipd.), se pogovoriš z učitelji in trenerji ter vidiš, katera izbira bi ti najbolj ustrezala.
Svetujem ti, da razmisliš še o sledečem:
- Kateri poklic si želiš opravljati v prihodnosti?
- Kakšno izobrazbo potrebuješ za ta poklic?
- V kateri regiji želiš obiskovati srednjo šolo?
- Kaj pravijo tvoji najbližji?
Več informacij o srednjih šolah in poklicih, najdeš na sledečih povezavah:
- Moja izbira
- Šola in učenje
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
• Al
Al
Zdravo!
Čez dve leti grem v srednjo šolo, ampak nevem kam bi šla in zaker poklic bi lahko šla. Zelo rada se ukvarjam z športom,plešem,pojem in pečem slaščice. Najbol bi se rada v poklicu ukvarjala z športom ampak nevem v kater poklic bi šla saj ne želim igrati profesjonalno npr. odbojke ampak si želim se ukvarjati z več športi. Kaj bi mi vi priporočali?
• Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da že razmišljaš o izbiri srednje šole. Rada se ukvarjaš s športom in sprašuješ se, kakšen poklic bi lahko izbrala. Izbira srednje šole je deloma odvisna tudi od dela Slovenije, v katerem živiš. Predlagam, da najprej pregledaš srednje šole, ki sploh so v tvoji bližini ter morda razmisliš tudi o tem, ali bi bila pripravljena iti na srednjo šolo nekam dlje in bivati v dijaškem domu.
Sicer pa boste verjetno v okviru šole oz. pouka imeli nekaj ur, namenjenih prav seznanjanju s poklicnim usmerjanjem. V kolikor se o tem želiš pogovoriti že sedaj, ti priporočam, da se oglasiš v šolski svetovalni službi, kjer lahko predstaviš, kaj te zanima in morda skupaj lahko razmišljate o možnih izbirah. Vsekakor pa imaš na voljo še dovolj časa. Svetujem ti tudi, da si morda pomagaš s spletno stranjo Kam in kako, ki ti ponuja možne ideje in usmeritve pri izbiri nadaljne poti šolanja. Na spletni strani Moja izbira.si pa lahko raziščeš različne poklice in tako spoznaš, kaj te zanima.
Če bi te zanimalo delo z otroki, je morda zanimiv poklic zate lahko učitelj športa. Razmisli tudi o športnih programih gimnazije. A vsekakor ni potrebe, da se s tem obremenjuješ že sedaj. Je pa super, da si že nekoliko začela razmišljati o svoji prihodnosti :)
Vse dobro ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije