Pozdravljeni. Hitro rabim odgovor ker avgusta praznujem 11 rojstni dan. Že od 6 leta si želim svojega konja. Zavedam se stroškov in dela. Zavedam se da bi se mogla odreči kakšnemu novemu oblačilu za konja. Znam jahati v koraku v kasu pa samo na lonži. Spomladi naj bi šla v jahalno društvo. Imamo vse pogoje za konja. Moja soseda je že imela hladnokrvnega konja ki ji je umrl. Sosedi imajo ovce in pašnik. Na naši parceli imamo sestavljeno polovico pašnika na katerega sosedi spustijo ovce in postavijo zraven električno ograjo. Nevem kaj naj še storim. Sem v 5.r in do zdaj imam vse ocene 5. Ati je mizar in pravi da mi bo naredil lesenega ampak jaz nerabim lesenega konja. Moj ati ne ve koliko mi pomenijo konji. Prosim pomagajte mi. Moja mama in jaz imava obedve radi pinto konje vzorec tobiano.
Ilovehorses
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas in upam, da ti bom lahko dovolj dobro odgovorila. Če te prav razumem, si že zelo dolgo želiš svojega konja in te zanima, kako naj starše prepričaš za to, da bi ti ga dovolili imeti. Praviš, da se zavedaš stroškov in dela, ki bi ga to zahtevalo. Prav tako že znaš jahati, imate pogoje za to, da bi lahko imeli konja. Prav tako si tudi v šoli uspešna in ti gre dobro. Tvoj oče ti je rekel, da bi ti naredil lesenega konja, ampak ti bi rada imela pravega. Praviš, da oče ne ve, koliko ti pomenijo konji. Zdi se ti, da te morda mama boljše razume glede tega.
Znašla si se v neugodni situaciji glede tega, da si želiš žival, pa starši nekako temu niso naklonjeni. Ne veš, kaj bi še lahko naredila, da bi ti predvsem oče to dovolil. Verjetno si očetu že omenila oziroma prosila za to, da bi lahko imela konja, glede na to, da si ga želiš že zelo dolgo. Če se z očetom o tem še niso ravno pogovorila, je mogoče dobro, da bi to naredila zdaj. Mogoče mu lahko skušaš povedati, da bi ti to zelo veliko pomenilo, da se zavedaš, da bi konj zahteval veliko dela in tudi stroškov, čemu vse si se pripravljena odpovedati za to in da bi sama želela skrbeti zanj, starši bi ti morda pomagali pri težjih nalogah ali opravilih glede konja. Prav tako lahko poveš, da se boš v šoli še naprej trudila, da ti bo šlo dobro in da boš to delala še z večjim veseljem, če boš lahko imela konja, saj bi te to zelo osrečilo. Očetu lahko skušaš razložiti glede konja še na takšen način, da se boš tudi sama naučila večje samostojnosti in odgovornosti, saj boš morala skrbeti za žival. Mogoče lahko najprej še govoriš z mamo in jo prosiš, da ti stoji ob strani glede tega pogovora, če je ona naklonjena temu, da bi imeli konja. Če starši še vedno ne bodo želeli, da bi imela konja, pa morda lahko razmisliš o tem, da skrbiš za kakšnega konja v jahalni šoli, da se tam naučiš te skrbi zanj in s tem pridobiš odgovornost in samostojnost. Mogoče bodo potem na ta način tudi staršii videli, da se res trudiš in postajaš vedno bolj odgovorna, da bi lahko imela konja.
V vsakem primeru se je najboljše pogovoriti skupaj s starši glede konja, jim razložiti svoje želje, kaj bi ti vse naredila v skrbi za konja, kaj bi ti to pomenilo in kje bi potrebovala še kaj njihove pomoči. Na koncu bodo starši tisti, ki ti bodo to ali dovolili ali ne. Ampak če morda še letos ne boš mogla imeti konja, morda ni prepozno glede tega, da se vseeno naučiš čim več o skrbi za konja, pridobiš samostojnost in s tem pokažeš, da ti bodo morda dovolili v prihodnosti, da imaš svojega konja. Če imaš še kakšno vprašanje, pa kar napiši.
Upam, da sem ti s tem odgovorila na tvoje vprašanje in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• Il
Ilovehorses
Bolj ve Ati koliko mi pomenijo obljublja mi da bova šla jahat pa ni nič od tega. Stokrat smo se že pogovarjali o tem. Upam da jima bo kliknilo v glavi da konja rabim. Ko sem ob konjih se počutim presrečno. Hodim tudi baletu že četrto leto in izgubljam interes. Ilovehorses
• Ve
Veselokorenje89
hojla^^
Jaz imam doma 2 konja in sicer hanoveranca in madžarskega polnokrvnega konja (nisem sigurna da je to dejanski prevod, po angleško se pasmi reče hungarian half-blood).
Trenutno si stara 11 in moje mnenje je da mogoče malo počakaj, do srednje šole ker takrat lahko dobiš službo in si oskrbo konja dejansko privoščiš. Jaz vsako leto delam med vsakimi počitnicami, konja imam nastanjena v bližnjem konjeniškem društvu. Nastanitev plačujem iz denarja ki ga zaslužim med počitnicami.
skrb za konja je zelo zahtevna. Ujahanje, vsa oprema (če si je moreš privoščiti je edina rešitev rabljena oprema ki pa ni vedno tako dobra). Seno, hrana, zdravstvene težave, pregledi, paša, nastanitev, oprema za oskrbo in jahanje, stroški tekmovanj (prijavnina,prevoz,..), stroški treningov,...
Jaz sem stara 16 in trenutno tekmujem v show jumpingu tudi na mednarodni ravni. Seveda ne trenutno zaradi korone. Imela sem tudi že par boljših uvrstitev in upam da bom ko se korona malo umiri lahko ponovno tekmovala
Konji so izredno družabne živali in če ne boš z konjem resno vsak dan po šoli in cel vikend z njim ti predlagam da kupiš dva. Konji ki nimajo družbe hitro postanejo plašni in agresivni, nekateri tudi travmatizirani.
Naj ti še povem da kot lastnica konj ne bi pustila 11 letnici imeti svojega konja (brez zamere prosim) ker si preprosto še otrok. Kupiš konja, potem pa čez dva meseca vidiš da izgubljaš interes in po tem taka žival samo trpi. Prav tako se moraš zavedati da ko bo konj enkrat star in ne bo več primeren za jahanje ga ne moreš kr pustit. če že razmišljaš o nakupu konja, svetujem manj zahtevnejše pasme (american quarter horse, american standardbred horse, arabec, apaloosa, kentucky saddle horse,morgan,gypsy vanner,..) in nakup konja ki je že ujahan ker ujahanje kar stane.Odsvetujem nakup tekmovalnih konj, saj te vrste konj niso namenjene začetnikom, prav tako pa so tekmovalni konji zelo dragi. Odsvetujem tudi nakup žrebca, ker so zelo muhasti in ne marajo biti v družbu drugih žrebcev ali kastratov. Močno priporočam nakup kastrata, ker so bolj mirni. če konja misliš takoj jahati, kupi konja starejšega od treh let ker jahanje pred to starostjo lahko povzroči težave z hrbetnico (ukrivljena hrbtenica,..). Vzgoja konja je zelo zahtevna zato je za začetnike najbolj priporočljiv nakup konja starega od 10 do 15 let. Konj te sprva ne bo navajen, zato ga boš morala navaditi počasi, nikakor pa ne z silo !!
še enkrat, priporočam nakup starejšega in dobro ujahanega konja, mlad konj in začetnik nista dobra kombinacija.
nakup konja vsekakor ni kot nakup kolesa.
Preden konja kupiš, je priporočljivo da ga preizkusiš v maneži in na terenu, zaradi temperamenta. Ob nakupu preveri če ima dovolj trde tetive, preveri poškodbe kože, oči, nosnice in nujno mu preglej zobe in dlesni.
Pred nakupom kupi še:
Povodec in oglavko (hlevsko uzdo)
Sedlo, podsedelnico in uzdo
Lonža, bič, pomožne vajeti
Krtače in glavnike
Ščitnike, morebiti tudi pregrinjalo
Vse skupaj bo stalo od 1000 do 3000 evrov. Ob nakupu uredi tudi prepis lastništva.
Redni stroški so:
oskrba 209-450 evrov na mesec
veterinarski pregledi-cca 100-200 eur letno
kovanje- na 6 do 8 tednov, 80 eur za eno kovanje
paste proti zajedalcem-50 eur
brušenje zob- enkrat letno, 80 eur
Svetujem da vse skupaj še malo premisliš, se pomeniš z starši, omeniš vse stroške in razmisliš ali je nakup konja samo trenutna muha ali življenska želja. Saj ko kupiš konja si na njega vezana 365 dni na leto. če si med branjem tega malo podvomila res svetujem da vse skupaj še enkrat premisliš, konec koncev je konj vendarle žival in ko ga kupiš si ti bistveno vse kar ima.
Upam da sem pomagala
lp
• Ko
Kozjerejka
Hojla!
Jaz sem stara 12 let in si prav tako želim konja, ampak sem pregledala že nešteto spletnih strani in še vedno se učim glede njih. Ne vem točno, koliko znanja imaš, a kljub temu, da znaš jahati ter da se zavedaš čiščenja in hranjenja, domnevam, da nimaš dovolj znanja. Poznaš konjske bolezni? Stroške? Obveznosti poleg domačih nalog? Koliko konj poje, koliko zdravil in dodatkov rabi? Na kratko, zelo veliko stroškov. Mislim, da ima tvoj oče prav, da ti ga ne kupi kar takoj, kati veliko konjev se na ta način uniči, da pridejo v napačne roke in poginejo.
Predlagam, da začneš s poniji: ti so manjši in posledično manj pojedo. Poskrbi najprej zanje in nato kupi večjega konja: pomisli tudi, kje boš dobila seno...
Za začetek ti pošiljam nekaj uporabnih povezav s konjskimi temami, ki sem jih jaz že preučila in se mi zdi, da ne vem dovolj, pa tudi nekaj trgovin s konjsko opremo in zdravili.
https://www.uni-horse.si/
https://ekonji.si/nakup-konja-ni-kot-nakup-kolesa/
https://www.poni-naklo.si/
http://konji.com/jutrimamzobarja/
http://konji.com/seminar-o-prehrani-konj/
http://konji.com/zdravje-kopit-pri-konjih/
http://konji.com/kopito-2/
http://konji.com/zima-se-bliza-skrb-za-konje/
http://konji.com/kako-kaznovati-konja/
http://konji.com/grizenje-lesa-in-goltanje-zraka-pajsanje/
http://konji.com/mikrosporija/
https://boksi.si/sl/
https://www.happyhorses.eu/
https://www.equusvitalis.si/
Mislim, da imaš zdaj veeeeliko dela (predlagam kakšen zvezek za zapiske).
Pa srečno!
• lo
loveriding
Hoj
meni je ati napisal 3 pogoje za konja in sicer. moram imeti 13 let , našparati morem 500evrov ,narediti moram izpit jahač ena in jahač 2
• Il
Ilovehorse
Živjo sem ljubiteljica konjev. Konja si želim že kar nekaj let, ampak mi mami in oči ne dovolita. Rada jih prepričala. Enkrat mi je skoraj uspelo, ampak se je mami premislila zaradi stroškov. Prosim povej kako naj prepričam starše,da dobim konja
Lp. Ilovehorse
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena, na ta tvoja vprašanja je svetovalka že odgovorila zgoraj (in tudi že v kar nekaj drugih temah).
Lepo prosimo napiši, kaj konkretno te še zanima.
Lep pozdrav iz uredništva.
• Tj
Tjasa
Dober dan
Tudi jas sm ljubiteljica kon in jih imamo doma in ravno kar sm dobila svojega. Doma pa se pogajamo na koga bi ga prepisali in me zanima koliko moram biti stara da sm lahko jast njegova lastnica.
Lp Tjaša
• Uredništvo
Tadej Jezernik
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Tjaša,
Pravilnik o identifikaciji in registraciji kopitarjev (Uradni list RS, št. 12/15) ne določa tovrstne starostne omejitve.
Pojasnjujem pa, da je tvoja poslovna sposobnost (poslovanje) odvisna od tvoje trenutne starosti. Odvisno od tvoje starosti, bi torej za prepis konja potrebovala soglasje svojih staršev, ki bi prevzeli tudi vse pravice in obveznosti, ki jih prinaša takšen prepis konja.   Več informacij si lahko z družino preberete tudi na naslednji povezavi: https://www.gov.si/teme/identifikacija-kopitarjev
Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
• Lo
Love animals
Jaz imam 3 konje.Kobilo,žrebca in zrebicka.Kmalu se bo skotila se en zrebicek.Jaz sem jih dolgo časa spraševala če lahko konja potem sem ga dobila.Starsa sta se bredala.
• su
suzi
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.
• Nu
Nuša
• Za
Zarci
Ne priporocam ti konja ce ne znas niti kasat niti galopirat. Razumem da bi se rada naucila ampak najprej najdi trenerja oz trenerko ki te bo naucila vse. Jaz jaham ze 6 let in se vedno nimam svojega konja ceprav znam ze skoraj vse.
• Mi
Micy
Hej
Jaz bi imela zelooo rada ponija ker je konj moja najljubša žival ampak je konj zelo drag za to bi mela ponija ko niso tako dragi ampak mi starši ne pustijo.ker je znim veliko dela in nimaš nič od tega .
Zato kaj naj storim pa prosim mi hitro odgovorite ker sem človek ki ne morem čakati.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
če si pogledaš malo višje, je to vprašanje že odgovorjeno. Tako kot velja za konja, velja tudi za ponija - oba potrebujeta veliko oskrbe, prostora, časa, predanosti, zaveze, odgovornosti... Da ne omenjam velikih stroškov.
Preglej si zgoraj zapisane odgovore in res dobro premisli, če bi bila pripravljena skrbeti za ponija.
Prijazen pozdrav iz uredništva