Pozdravljeni pišem vam, ker sem v letošnjem šolskem letu malce popustila a sploh ne vem zakaj, saj se veliko učim in trudim se tudi z razumevanjem da vem kaj berem da se ne učim na pamet a še vedno skoraj usak test pišem 3 razen predmetov ki mi grejo dobro, res je da imam težave s koncetracijo in bi se mogoče lahko začela učiti prej a res ne vem kaj storiti sploh ker se naslednje leto vpišem v gimnazijo in me je strah da če že zdaj pisem teste 3 da kaj bo šele v srednji šoli, mogoče nimam pravega sistema ali pa je kriv moj telefon čeprav ga vedno umaknem ko se učim
zelo bi bila hvaležna kakšnega nasveta
L.p.
Tina
Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Tina, pozdravljena,
lepo, da si se oglasila in iskreno opisala, kako se počutiš. Tako kot si že sama zapisala, je lahko več različnih razlogov, da na testih ne pokažeš vsega, kar znaš. Učenje »veliko« ne pomeni vedno »učinkovito«. Včasih je problem v načinu učenja, ne v količini. Tudi stres pred testi lahko povzroči, da na testu pokažeš manj, kot dejansko znaš. Telefon pa je lahko motnja, tudi če ga fizično umakneš. Včasih je dovolj že misel nanj, da ti zmanjša koncentracijo.
Lahko si poskusiš prilagoditi svoj učni načrt. Namesto dolgega učenja, se uči krajše, a bolj zbrano (npr. 25 minut učenja + 5 minut pavze). Tukaj lahko izveš več o »pomodoro« tehniki. Ko se učiš, si poskusi snov razložiti na glas, kot da učiš nekoga drugega. To zelo pomaga pri razumevanju. Po učenju zapri zvezek in poskusi napisati ali povedati vse, kar si si zapomnila. Če se začneš učiti prej, se snov usede veliko bolje in je manj panike. Zelo koristen je lahko tudi pogovor z učitelji, saj ti lahko dajo konkretne nasvete, kaj pri njihovem predmetu najbolj pomaga. Prebereš si lahko tudi več o organizaciji časa za učenje.
In še nekaj pomembnega. Tvoj trud se bo poznal, samo najti moraš sistem, ki deluje zate.
Želim ti veliko uspeha in samozavesti na tvoji poti.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja