Hej, torej imam vprašanje.
Ne vem kako naj opredelim svoj spol in spolno usmerjenost. Ko se počutim kot punca, so mi všeč punce, ko se počutim kot fant pa fantje... Da bi imel(a) kot punca fanta in obratno se mi gabi. Vem da se sliši čudno a res ne vem kako naj to opišem.
V svojem telesu se zadje čase ne počutim dobro in ne vem kaj naj naredim. Imam kratke lase in ko me kdo pokliče kot "fant" dobim "metuljčke v trebuhu". Mislim da nisem trans, no vsaj nočem biti. Če bi se samo rodil(a) kot fant bi bilo lažje :/.
Mislim da mi je všeč fant v mojem razredu, a nebi bila z njim ko se počutim kot punca... samo kot fant. Po drugi strani pa mi je prav tako všeč ena punca... res sem zmeden(a).
Pogosto me lujdje vprašajo "a si punca ali fant" in takrat se počutim res neugodno. Moji prijatelji vedno odgovorijo da sem punca kar me zadnje čase še kar moti.
In še enkrat, nočem si spremeniti spola, samo želim biti to kar sem... a je čudno, želim biti fant ampak tudi ne... moje pravo ime mi sploh ni všeč, ne razumite me narobe, lepo ime imam a se mi zdi da mi ne ustreza. :/
To je to, upam da mi boste znali pomagati. Lep pozdrav.
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Lep pozdrav!
Najlepša hvala za tvoje vprašanje in tudi za potrpežljivost ob čakanju na moj odgovor. Pišeš, da raziskuješ svojo spolno identiteto in svojo spolno usmerjenost. Obe kategoriji sta lahko zelo fluidni, zato se je včasih težko »pospraviti« v eno od kategorij. Kljub temu razumem, da imaš željo oziroma potrebo po tem, da svojo spolno usmerjenost in spolno identiteto definiraš. Definiranje nam daje občutke varnosti in predvidljivosti, vendar se mi zdi pomembno, da se z definicijami ne omejuješ in si pustiš dovolj prostora ter slediš sebi in svojim občutkom. Pomembno je, da se v odnosu s sabo in drugimi osredotočiš na to kako se počutiš sam_a s sabo.
Privlačnost je lahko zelo širok pojem, ki ne zajema nujno samo telesne privlačnosti, ampak hkrati tudi romantično. Nekatere osebe nas lahko privlačijo samo fizično ali samo romantično, druge hkrati fizično in romantično ter ne nujno na ne nujno v istem obdobju, ter ne nujno na enak način ali v enaki meri. Ko se definiraš glede na različne vidike privlačnosti, se seveda ni treba omejevati tudi z ozirom na svojo spolno identiteto.
Glede spolne identitete vsekakor velja vse našteto. Praviš, da ti je neugodno, ko te ljudje sprašujejo po tvoji spolni identiteti in da ti ne ustreza, v kolikor te prijatelji opredelijo kot dekle. Tvoja spolna identiteta in usmerjenost sta tvoja stvar, ki jo nisi dolžan_a opredeliti za nikogar, če ti to ne ustreza. V kolikor bi ti bilo udobno in varno ti predlagam, da se o svojih občutkih in doživljanjih odkrito pogovoriš tudi z svojimi prijatelji_icami.
Praviš, da si ne želiš spremeniti svojega spola, vendar se trenutno ne počutiš najbolje v svojem telesu. Tudi tu imaš veliko možnosti, odvisno od tega kaj si želiš in kaj ti bo ustrezalo. Izražanje tvojega spola je tvoja odločitev, saj samo ti veš, kako se počutiš in kaj čutiš v sebi. V pomoč si lahko na internetu poiščeš zgodbe in izkušnje drugih oseb, ki so prevpraševale svojo spolno identiteto in si pri tem pozoren_a, če ti je katera od izkušenj še posebej blizu. Poskusiš lahko raziskovati različne možne načine izražanja svoje spolne identitete. Na primer z osebami, ki so ti blizu, lahko poskusiš uporabo drugega imena ali vzdevka in vidiš, če ti kaj drugega bolj ustreza. Eksperimentiraš lahko tudi z načinom oblačenja, ličenja in drugih aspektov spolnega izraza in tudi s tem slediš svojim občutkom.
Da bi ti bilo raziskovanje lažje se lahko pogovoriš se z osebo iz skupnosti, obiščeš dogodek Žive knjižnice, obiščeš mladinski center, ki deluje na področju LGBT+ pravic in podobno. Ena izmed naštetih opcij je MC Legebitra – več o naših dogodkih si lahko preberiš na: https://www.facebook.com/Legebitra/
V dodatno pomoč ti prilagam še 2 krajša članka glede raziskovanja same_ga sebe in en članek o spolno fluidnih spolnih identitetah:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/spolna-identiteta-kdo-sem-jaz/
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/kdo-me-privlaci-raziskovanje-spolne-usmerjenosti/
https://www.healthline.com/health/gender-fluid#learn-more
Za definiranje samega sebe je dovolj časa in s tem ne rabiš hiteti.
Veliko sreče na tvojem potovanju. Z veseljem sem ti na voljo tudi za dodatna vprašanja.
Leopold Štefanič, uni. dipl. pedagog in andragog
svetovalnica Legebitra