Pozdravljeni,
sem dijakinja 4.letnika splošne gimnazije. Vsa 3 šolska leta sem opravila z odličnim uspehom, ampak za manj, saj je moje mentalno zdravje bilo ves čas uničeno. Zato, že preden sem začela s 4.letnikom, je  prišlo do "burn outa", ki je povzročil ne samo še hujše stanje mojega psihičnega zdravja, vendar prav tako fizičnega. Začelo se je z izostanki od pouka, slabimi ocenami itd. Do konca šolskega leta sta še samo 2 tedna, ampak sem se odločila, da se bom izpisala iz šole, ker vem da je to trenutno najboljša opcija zame, glede na to da imam še kup ocen za pridobit ter za popravit in pa goro izostankov, za katera navadna opravičila ne bodo dovolj (govorim o večih tednih), saj nimam dobenih "prijavljenih" zdravstvenih razlogov. Preprosto potrebujem oddih od vsega, saj imam svoje osebne težave, ki bi jih rada premlela in tako napredovala s svojim življenjem, zato tudi svoje zdravje postavljam pred šolo. Kar se tiče mature, sem se sicer prijavla, vendar sem se odločila, da je letos ne bom opravljala, ker bi povzročilo dodatno škodo zame. Glede samega izpisa, ponovnega vpisa in popravljanja letnika imam za vas par vprašanj, za katera bi bila zelo hvaležna vašega odgovora.
1. Zanima me ali je izpis iz šole enakovredno temu, če padem letnik. Torej, če se izpišem ali je potem možnost za ponoven vpis na drugo srednjo šolo (gimnazijo), kjer bi naslednje šolsko leto 4.letnik ponavljala, ga končala in potem prav tako isto leto opravila tudi maturo. Sicer sem sama naredila par raziskav, kjer sem ugotovila, da je ponavadi bolje, da se v primeru prevelikega števila izostankov (brez opravičil) izpišeš kar sam, saj je potem večja možnost za vpis na drugo šolo, kot pa če te institucija sama vrže ven. Ali je to res?
2. Ker sem vsa 4 leta prejemala državno štipendijo, sem seznanjena s tem, da jo ob padcu moraš vrniti. Zato je štipendija v tej situaciji moja edina težava, saj je sama ali starši ne moremo vrniti v enem znesku. Zanima me ali je možno, da štipendijo vrneš v obročnem odplačilu in se obrneš na center za socialno delo.
3. Kot sem omenila, sem se prijavila na maturo 2023/24 vendar je ne bom opravljala, temveč jo bom naslednje šolsko leto, če bo to seveda možno. Ali to pomeni, da sem maturo 1.padla in da še imam za njo eno možnost?
Še enkrat se vam zahvaljujem za odgovore na vprašanja.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Žal mi je, da se ti je šolsko leto tako izteklo, hkrati pa je res tudi, da eno leto v življenju ne pomeni prav veliko in da lahko dosežeš vse cilje, ki jih imaš. Pomembno pa je, da se psihofizično stabiliziraš.
Po izkušnjah, ki jih imam, bi rekla, da je v tvojem primeru najbolj smiselno ponavljanje letnika. To sicer v 4. letniku ni avtomatično - morala bi se obrniti na šolsko svetovalno službo in preveriti, kako ravnajo na tvoji šoli. Če želiš šolo zamenjati, se pozanimaj na drugi šoli, kako je s tem, ali bi te bili pripravljeni sprejeti, kakšen je postopek.
Z izpisom ne hiti, saj izgubiš določene pravice, ki jih imaš kot dijakinja. A ti grozi izključitev? Če ne, potem je najbolje, da v vsakem primeru ostaneš dijakinja do konca šolskega leta, torej do 31. avgusta. Res mislim, da bi bilo smiselno, da se dogovoriš za pogovor v svetovalni službi.
Glede štipendije nimam informacij, najbolj zanesljivo bo, da se obrneš neposredno na Center za socialno delo.
Od mature bi se lahko odjavila. V nobenem primeru se ti ne šteje, da boš letos padla, če ne pristopiš. Je pa pošteno do šole in tajnice splošne mature, da poznajo tvoje načrte.
Ena od možnosti za zaključek gimnazije je tudi Ljudska univerza, kjer bi 4. letnik lahko opravljala z izpiti; je pa tovrstno izobraževanje plačljivo.
Želim ti, da uspešno razrešiš svojo situacijo in pogumno zakorakaš svojim ciljem naproti.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• O5
O5
Lep pozdrav, sem v 3. letniku elektro šole, ter nisem naredil popravni izpit matematike, tudi pogojno ne ker so mi dali po 5 dneh, ter nisem imel dovolj časa. Med počitnicami sem imel še eno operacijo, pa nekaj zdravstvenih težav. Kakšne imam možnosti ali se lahko izpišem ter naredim kot občan, ter se ponovno potem upišem, nekje sem slišal da to delajo, ter greš potem lahko v višji letnik ali moram pavzirati pa naslednjo leto delati, ali lahko na isti šoli vzporedno potem delam s sošolci izpite samoplačniško , hvala za informacije
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
v kolikor nisi naredil popravnega izpita, moraš sedaj letnik ponavljati. V kolikor se izpišeš, ne boš imel statusa dijaka. Sicer pa ti predlagam, da se obrneš še na šolsko svetovalno službo, ki ti bo lahko dala natančne informacije glede vaše šole.
Uspešen začetek šolskega leta,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike