Pozdravljeni
Mene pa zanima nisem naredla drugega letnika.
Ko sma z mamo bile 1.septembra pri psihologinji so me že samodejno izpisali iz šole. Ali je to možno čeprav sem mladoletna mama ni bila obveščena niti poklicali jo niso za podpis. Ali te lahko srednja šola sama brez vedno staršev izpiše iz šole?
Hvala za odgovor lp
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Žal mi je, da se je zgodila ta situacija. Verjamem, da si presenečena in jezna, sploh če si želela nadaljevati izobraževanje na tej šoli.
Potrebovala bi več informacij, da bi bi lahko presodila, ali je to, da te je šola že samodejno izpisala, ker nisi naredila 2. letnika, upravičeno.
Si morda že kdaj ponavljala letnik in/ali se prepisala na drug program?
Si se morda "pozabila" ponovno vpisati v 2. letnik oziroma si mislila, da se to izvede samodejno?
Morda to bo v pomoč Zakon o poklicnem in strokovnem izobraževanju, ki govori tudo o tem, kdaj dijaku samodejno preneha status dijaka:
48. člen
(prenehanje statusa dijaka)
Status dijaka preneha:
- za dijaka zaključnega letnika 30 dni po izteku šolskega leta,
- če se med izobraževanjem ne vpiše v naslednji letnik v predpisanih rokih,
- če se izpiše,
- če je bil izključen,
- če je sklenil delovno razmerje ali je pridobil status samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
Ta zakon tudi govori o ponavljanju:
52. člen
(ponavljanje)
Dijak, ki do konca šolskega leta ni opravil obveznosti iz izobraževalnega programa za šolsko leto, lahko enkrat ponavlja v istem izobraževalnem programu.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko dijak iz 49. člena tega zakona večkrat ponavlja.
Vsekakor je nenavadno, da se je to zgodilo sedaj in da se niste na šoli že pred tem, ko si izvedela, da ponavljaš, pogovarjali, kaj in kako naprej. Najbolje bo, da se še enkrat obrnete ne šolsko svetovalno službo, ki bo svetovala, kako lahko postopate naprej.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja