Ne hodim ven. Se izoliram. Če ni nujno ven ne grem. Nimam prijateljev s katerimi bi šla ven. Niti izpita za avto. Vedno ko grem ven oz ponavadi me je zelo strah.. Občutki so kar naenkrat. Včasih pride do paničnih napadov. Zdravstvene težave ki sem jih imela so me še bolj izolirale. Zdaj pa sploh nočem ven. Imela sem tudi določene izkušnje ki so me tako izoblikovale. Problem je ker me je mama vpisala na faks in me je strah ce bom mogla tam hodit ven vsak dan.. Jaz si tega ne želim.. Tudi že to da bom sama in se noben ne bo hotel z mano pogovarjat. Na drugi točki mi postane vseeno. Želim si le da bi bila uspešna in imela partnerja. Ampak ljudi se izogibam. Celo nočem se pogovarjat. Velikokrat sem tudi raje sama.. Nekako kot da mi je lažje. Smo prekinili stike tudi s sorodniki so nas žalili. Nimam nekih ljudi za pogovor čez dan sem včasih tako utrujena da prespim. Če ne ne funkcioniram sploh.. Nikjer se ne najdem istočasno pa je družbeni pritisk za karjero in to da si uspešen. Težko imam neko rutino kr naenkrat nočem več in se zaprem.. Težko obdržim stike in zvezo npr. z nobenim fantom mi to ni uspelo. Kaj pa vi menite kaj se dogaja z mano? Hvala za Vaš odgovor.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da doživljaš močno stisko. Praviš, da se izogibaš ljudi in javnosti v splošnem. Ko moraš ven, se pojavijo neprijetni občutki in strah, občutiš paniko, pojavijo se lahko tudi panični napadi. Po drugi strani pa si želiš spoznati in imeti dobrega partnerja, kar je seveda povsem razumljivo. Mama te je tudi vpisala na fakulteto, kar pomeni novo okolje in nove ljudi. Sama nisi čisto prepričana, če si tega zares želiš. Sam prehod iz srednje šole je res lahko stresen, saj smo naenkrat v novem okolju z novimi ljudmi, tako da so tvoji občutki čisto normalni. Po drugi strani pa je fakulteta tudi okolje z veliko novimi možnostmi. Seveda pa je pomembno, da je vpis na fakulteto tudi tvoja želja in ne samo pritisk s strani staršev.
Zanima te tudi, kaj bi se lahko s tabo dogajalo. Simptome, ki jih opisuješ bi lahko pripisali socialni anksioznosti, vendar tega z gotovostjo ne moreva vedeti. To lahko s pomočjo psihološkega ocenjevanja potrdi klinični psiholog. Razberem pa lahko, da te tvoje doživljanje zelo obremenjuje v vsakodnevnem funkcioniranju. Glede na opisano ti res toplo priporočam, da obiščeš strokovnjaka, s katerim bosta lahko tvoje doživljanje nekoliko podrobnejše preučila, predstavil pa ti bo tudi različne strategije, kako se s temi občutki lahko spopadeš. Dobra novica namreč je, da se lahko s pravo pomočjo ti občutki zmanjšajo in se naučiš z njimi spoprijeti, čeprav se lahko včasih res zdi, da ne bo pomagalo nič.
Za pomoč se lahko obrneš na raznovrstne naslove: v šoli, se lahko obrneš na šolsko svetovalno delavko, ki te bo zagotovo znala usmeriti naprej. Vedno se lahko obrneš tudi na svojega osebnega zdravnika, ki ti nato lahko izda napotnico za kliničnega psihologa. Nekaj dodatnih virov pomoči pa najdeš še tukaj.
Za konec pa ti pustim še nekaj člankov na temo anksioznosti in spoprijemanja s tesnobnimi občutki:
· Kaj je anksioznost ali tesnoba?
· Od izogibanja do akcije – izpostavljanje
Želim ti vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije