živjo rada bi vas vprašala z pomoč.Pač gre zato da sem izgubila zaupanje drugih ljudi. S tem mislim da tisto kar rečejo ali obljubijo vedno mislim da so se samo hecali ali pa zlagali.Do tega da sem nehala vrejti ljudem se je zgodilo ko je bilo konec šole in sem glih prišla domov ko dobim sms od mojih sošolk ki sem se z njima ful družila. In sta mi napisale da sta izrabile moje zaupanje in prijaznost kar me je res zelo prizadelo tudi zardi tega en teden tudi nisem govorila.Zdaj vedno ko se z nekom pogovarjam vedno pazim kaj rečem ker me je strah če bo še kdo izdal moje zaupanje.Pa tudi zadnej čase imam tudi veliko čustvenega obdobja kar mi ni lahko,rada bi vas res prosila da mi poveste kako naj dobim svoje zaupanje do ljudi nazaj.
hvala za v naprej
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se nam tukaj tako iskreno zaupala. Omenjaš, da si izgubila zaupanje do drugih ljudi. To so kar težke besede in žal mi je za tvojo neprijetno izkušnjo, ki jo omenjaš. Da bom lahko bolje razumela tvojo situacijo, imam zate samo nekaj vprašanj; Ali ljudem težko zaupaš zaradi dotične izkušnje, ki jo omenjaš, ali si morda imela več takšnih izkušenj? Iz prebranega sem razumela, da povezuješ izgubo zaupanja predvsem s to izkušnjo s sošolkama in koncem šole. Sem pravilno razumela?
Zaupanje je zagotovo občutek, do katerega pride, ko se v odnosih počutimo dobro, varno. Kadar nekdo naše zaupanje izigra, kot imam občutek, da se je zgodilo tebi, to zagotovo ni prijetno, saj se posledično v odnosu več ne počutimo varno. Pomemben razmislek, ki sledi je, kaj storiti? Naša dejanja so odvisna od tega koliko nam odnos pomeni ter ali so to osebe s katerimi si želimo graditi nadaljnje odnose. Če si kljub neprijetni izkušnji, želiš ostati v nekih okej/sprejemljivih odnosih, je dobro skomunicirati in preveriti kaj točno se dogaja. Posebno pomembno se mi to zdi v izkušnji, ki jo omenjaš s sošolkama, saj ni popolnoma jasno, ali sta to sporočilo kar iznenada napisali in poslali, ali je med vami predhodno potekala kakšna komunikacija?
Naraven, nekoliko obramben odziv, ki se ga velikokrat poslužimo, ko se zgodi nekaj neprijetnega, je beg oz. ignoriranje težave; ali si to morda tudi ti mislila, ko pišeš, da en teden nisi govorila z njima? S takšnim odzivom se želimo obvarovati in s tem ni nič narobe, zagotovo pa ni najboljše za naš nadaljnji odnos in za krepitev naše čustvene ter psihološke prožnosti.
Omenjaš tudi, da je trenutno obdobje zate zelo čustveno. Ali mi lahko pomagaš razumeti, kaj točno to pomeni? Se ti morda dogaja kaj posebnega?
Kot nek nasvet, kako lahko pridobiš zaupanje v ljudi in odnose je, da morda na situacije skušat gledati v sivinah in ne črno-belo. S tem mislim, da preveriš kaj točno se dogaja, prosiš za pojasnilo, jasno sporočiš, da se ne počutiš okej glede dejanja drugih oseb, lahko tudi prosiš za spremembo v vedenju/komunikaciji. Seveda ni nujno, da bodo drugi to upoštevali, je pa pomembno zate, saj boš tako lahko storila nekaj za odnos in videla, ali je smotrno, da svojo energijo vanj še vlagaš. Prav s pomočjo teh strategij pa boš lahko izvedela, ali je kaj v ozadnju situacije za kar nisi vedela.
Ljudje ponavadi niso dobri in slabi, ampak nas v našem vedenju lahko zaznamuje marsikaj (npr. slab dan, lastna stiska, ipd.); s tem nikakor ne želim opravičevati dejanj tvojih sošolk, ampak te želim spodobuditi, da naslednjič z jasnimi vprašanji vprašaš kaj se dogaja ter ob tem sporočiš kako se zaradi tega počutiš (to imenujemo asertivna komunikacija).
Ne morem obljubiti, da tudi če to upoštevaš, nikoli več ne bo nihče izdal tvojega zaupanja, ampak če želiš zdravo vstopati v odnose, je pomembno, da besede drugih jemlješ kot resnične, kadar pa v to nisi prepričana pa še vedno lahko pri drugih preveriš tako da vprašaš. Misliš, da bi to naslednjič, ko se zgodi kaj podobnega, zmogla?
Upam, da ti je ta odgovor koristil v kakšnem smislu. Vesela bom, če se še javiš in sporočiš svoje misli. Tukaj imava odlično priložnost, da skupaj vadiva takšno komunikacijo, ki jo potem lahko tudi preneseš v svoje vsakodnevne odnose.
Lepo te pozdravljam!
Anja Mikl, mag. psihologije
• Uredništvo
anonimna
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.