Sedaj se bližajo vpisi v srednjo šolo in res nevem kam bi šla naprej. V osnovni šoli imam kar vredu ocene (med 4 in 5) ampak sedaj nevem ali bi šla v srednjo šolo ali gimnazijo. Razmišljala sem o ekonomski srednji šoli ampak me je strah da mi bo bilo žal ko se bom vpisala tja ker nisem prepričana če je to za mene. V gimnazijo pa tudi ne bi ravno rada šla. In sedaj res nevem kam naj grem naprej.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
razumem, da odločitev o nadaljevanju izobraževalne poti ni enostavna in lahka. Ne razumi pa je kot dokončne. To pomeni, da obstaja realna možnost in pot zamenjave programov, v kolikor bi ugotovila, da ti program, ki si ga izbrala, ne ustreza.
Predlagam ti, da se za vpis na določeno srednjo šolo odločiš, ko si odgovoriš na nekaj vprašanj - kaj rada počneš, kakšni so tvoji interesi in morda hobiji, kakšne so tvoje učne in delovne navade, kateri predmeti so ti bližje, kakšno delo želiš opravljati (npr. v stiku z ljudmi, v pisarni, na prostem..), kakšni so tvoji cilji - npr. predstavljaj si kje se vidiš čez 10, 15 let... Pomagaš si lahko tudi z članki na To sem jaz, ki govorijo prav o temah, s katerimi se ti sedaj ukvarjaš:
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/katere-informacije-potrebujem-pred-izbiro/
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/znasel-sem-se-v-vrtincu-vprasanj-dvomov-in-dilem-o-moji-poklicni-prihodnosti/
Zapisala si, da razmišljaš o vpisu na srednjo ekonomsko šolo ali pa na gimnazijo. Razmisli zakaj bi izbrala ekonomsko šolo - te zanima področje ekonomije (znotraj nje marketing, prodaja, finance, računovodstvo, bančništvo...) in kaj bi želela po zaključku šole početi. V kolikor bi želela nadaljevati na fakulteti, se ti vrata na visokošolske programe odprejo z poklicno maturo, ki jo tu opraviš oz. z dodatnim 5. predmetom je tvoja pot še bolj odprta. Ena od možnosti je tudi ekonomska gimnazija, ne vem pa ali je ta šola v tvojem kraju bivanja. To je gimnazija z ekonomskimi vsebinami, zaključiš s splošno maturo. Potem pa je tu še gimnazija. Tudi tu te čaka splošna matura.
Predlagam ti, da se pogovoriš s svetovalno delavko. Morda ti je lahko v pomoč vprašalnik kam in kako (https://www.kaminkako.si/kudos#/), s pomočjo katerega boš dobila nabor ustreznih poklicev, ki so lahko ustrezni glede na tvoje interese. Tu je še Hollandov vprašalnik, ki pa ga lahko s tabo izvede psiholog oz. pedagog.
Povprašaj tudi vrstnike, ki obiskujejo šole, o katerih razmišljaš. Določi si realne cilje, pri tem pa sledi sebi in odločitve ne prilagajaj prijateljem.
Upam, da so ti moji odgovori v pomoč pri odločitvi. Vesela bom tvoje povratne informacije.
Želim ti vse dobro in jutri izkoristi informativne dneve, tudi v soboto bo še ena priložnost.
Vse dobro.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja