Pozdravljeni. Imam 3 težave ampak tista ta ena zares zelo izstopa in bi se najprej rada lotila te.
1. Ima hude težave z zmedenostjo. Ljudje me zaradi tega imam občutek, da ne razumejo in se jim zdim "čudna". To imam že izrazito nekje 2 leti in res je zadnje čase grozno. Recimo: pri matematiki rešujem nalogo in se kar nekje zmeden sredi naloge in vse narobe rešim in še tisto, kar se mi zdi prav popravljam za brezveze in je vse narobe. To opažajo tudi moji učitelji na testih, ocenjevanjih itd. vidijo, da sem zmedena. To mi povejo v oči. Problem je tudi, ker rešujem neko nalogo in je noter recimo, da pisno deljenje in se zmedem in izpadem kot neki največji nebom rekla kaj, ker se zmedem in rešim vse narobe. In potem je učitelj misleč kako lahko to pozabiš in jaz si seveda to jemljem k srcu in ne upam povedati, da se zmedem. Ljudje mi govorijo, da kar nekaj bluzim, ker sem zmedena. To me zelo potre. Pa recimo učiteljica mi pove, pojdi v predal in mi prinesi merilni valj ok grem do predala in se čisto zmedem in zam iščem kot zmešana ta merilni valj in je direkt pred mano. Res mi je grozno, ker se mi zdi, da me nekaj vrže iz tira in potem je konec. Vsi okoli mene opažajo, da sem zmedena tudi ko npr. igramo odbojko na igrišču se zmedem in ne vem kam se naj postavim in samo mene ljudje opozarjajo in si naredim sramote in potem so tak: pa kaj mi ni jasno, pa kaj je z mano... res mi je grozno. Je kaj narobe z mano? Kako sem naj manj zmedena?
2. Ima tudi težave glede neodločnosti npr. grozno me boli želodec in bi vzela tableto pa je nebi, ker po eni strani ni ok, ker bi mi lahko povzročilo še hujše bolečine itd. pa nikamor ne pridem! Ne znam si povedati zdaj pa konec, zdaj pa pojdi in naredi to. Zavlačujem in to mi že vsi govorijo, da sem preveč neodločna in to za mene zelo ni v redu, ker se odločam za takšno srednjo šolo, kjer bom mogla biti 100 procentno fokusirana in odločna.
3. Imam tudi težave glede koncentracije, ki mi jo je odkrila psihologinja in ne vem kako si naj pomagam. To mi dela veliko probleme pri matematiki saj se težko fokusiram na eno stvar in hitro vržem puško v koruzo. Recimo definitivno ne bi mogla biti kirurg, saj se bi težko skoncentrirala na nekaj in bi kar nekaj začela drugega delati in sploh ne bi končala tistega kar bi začela. To je en primer. Kako naj izboljšam koncentracijo, d ane bom imela težav z tem? Pa pri ustnih ocenjevanjih recimo vem kaj bi povedala, pa ne povem, ker ne znam razložiti. Pri psihologinji sem reševala neke teste za koncentracijo oz. neke puzle sem sestavljala itd. in sem eno napako ponovila večkrat in to se je pokazalo, da imam težave z koncentracijo.
Se opravičujem za dolgo sporočilo in vesela bi bila odgovora.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej res hvala za izkazano zaupanje in da si nam pisala glede svojih težav. Z veseljem ti bom pomagal, kolikor le lahko. Pa greva kar po vrsti:
1. Praviš torej, da v zadnjih 2 letih opažaš pri sebi zmedenost, ki se pojavi v različnih situacijah, npr. pri reševanju nalog v šoli, pa tudi pri določenih drugih aktivnostih. Glede na vse to kar opisuješ se mi zdi, da postaneš tesnobna oziroma anksiozna, kadar se moraš lotiti določenih aktivnosti (reševanje nalog, aktivnosti z vrstniki...). S tem se morda povezuje tudi to, o čemer pišeš v nadaljevanju - odlašuješ s stvarmi, hkrati pa sem dobil tudi občutek, da veliko ruminiraš, tj. premlevaš in podrobno razmišljaš o stvareh in se osredotočaš na vse možne vidike. Ja, vse to mi da misliti, da si nagnjena k občutjem tesnobe. Sprašuješ, če je kaj narobe s tabo - naj te pomirim da to ne pomeni, da "nisi normalna", saj so to občutja, ki jih vsakdo kdaj doživi. Je pa res, da si moramo najti pomoč, kadar nas tovrstna občutja začnejo ovirati v vsakdanjem življenju. Vidim tudi, da si že obiskala psihologinjo, kar je odlično! Kaže, da že imaš namero po izboljšanju svojega stanja. O tesnobi oz. anksioznosti si lahko prebereš v tej objavi.Tukajle pa ti prilagam povezavo, kjer si lahko prebereš, kako se spopasti z občutji tesnobe in anksioznosti. Če se ti zdi, da gre pri tebi za kaj drugega kot tesnobo in da zmedenost ni povezana s tem, lahko kontaktiraš tudi TOM Telefon (tel. 116 111), kjer strokovnjakom zaupaš svoje težave in skušali ti bodo pomagati.
2. Kot sem omenil, je lahko tudi neodločnost povezana s tesnobo in tvojimi občutji zmedenosti. Omenjaš neodločnost v vsakdanjem življenju in tudi pred večjimi odločitvami, kot je vpis v srednjo šolo. Obstaja več tehnik, s katerimi si lahko pomagamo pri odočanju, npr. ustvarjanje seznama prednosti in slabosti (vzameš list papirja in ga s črto razdeliš na pol - v eno polovico zapišeš vse pozitivne vidike ("pluse"), na drugo pa negativne vidike ("minuse") neke odločitve. Tako si lahko vizualiziraš izbire in se lažje odločiš, ko imaš pred sabo zapisane prednosti in slabosti.
3. Težave s koncentracijo postajajo vse večji problem mnogih - ne le otrok in mladostnikov. Živimo namreč v svetu, ki je nasičen z dražljaji. Aplikacije kot so TikTok in instagram s svojimi kratkimi posnetki negativno vplivajo na obseg naše pozornosti. Če opažaš, da velikokrat ali preveč gledaš takšne vsebine, jih skušaj omejiti. Skušaj identificirati motilce v tvojem prostoru (npr. računalnik, telefon, predmeti na mizi...) in jih odstraniti, ko tvojo koncentracijo zahteva delo za šolo ali kaj podobnega. Če te več zanima o osredotočanju oz. pozornosti, si lahko to prebereš tukaj!
Tako, upam, da ti je bilo kaj od zapisanega koristno. Priložil sem ti več povezav do vsebin in vse so objavljene tukaj, na #To sem jaz, saj se mi zdiš res motivirana za reševanje svojih težav in se mi zdi, da te bodo informacije in konkretni nasveti o tem zanimali.
Želim ti vso srečo, pa oglasi se še kaj!
Patrik Senica, mag. psihologije