Hej, torej imam (relatvno) lahko vprasanje/nasvet. Torej sem predcej preprican da sem trans (ftm) in no zanima me kako naj to povem ljudem okoli mene...?
Pogledal sem ze ogromno videoposnerkov na to temo a nic ne pomaga... nisem preprican ce bo odziv moje najboljse prijateljice pozitiven, tako da rabim kaksen nasvet ????
Nato je tu moja druzina (njim se ne mislim povedati se kar lep cas ne, a vseeno me to kako naj jim povem zelo "muci"). mislim da niso transphobicni, a vem da je moja mama zelo preti HRT in podobno... za oceta ne vem.
No to je bilo vse, za zdaj me bolj zanima kako povedati moji najboljsi prijateljici, pa tudi kaj naj naredim ce bo odziv negativen...?
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
razkritje svoje spolne identitete je gotovo eden najpomembnejših, hkrati pa tudi stresnih dogodkov v življenju LGBTQIA+ oseb. Razkrivanje je lahko dolgotrajen proces, predvsem pa je za vsako osebo edinstven, zato razmisli, kateri od spodaj navedenih nasvetov so smiselni zate in jih po potrebi prilagodi lastnim okoliščinam. Ljudje razkritje sprejemajo na zelo različne načine, saj je to odvisno od njihovega znanja o temi, lastnih izkušenj in osebnostnih lastnosti. Njihovega odziva zato ne moreš napovedati, lahko pa poskusiš poskrbeti, da bo samo razkritje potekalo čim bolje, pri čemer so ti lahko v oporo spodnji nasveti.
Preden se pogovoriš s svojo prijateljico je dobro, da razmisliš točno, kaj bi ji želel povedati (razmisli tudi, v kolikšni meri ti je prijetno govoriti o svoji spolni identiteti) in se pripraviš, da bo prijateljica morda imela nekaj vprašanj. Morda bi bilo smiselno razmisliti, kako bi na čim bolj preprost način odgovoril na vprašanja, ki jih lahko pričakuješ (npr. o tem, kaj je transspolnost, kako pomembna je uporaba pravilnih zaimkov itd.).
Povej prijateljici, da bi se z njo želel o nečem pogovoriti in izberi prostor in čas, ki bosta omogočala intimen pogovor (najbolje je, da se pogovorita v živo). Prijateljici poskusi razložiti, kako doživljaš svoj spol, kako se počutiš v svojem telesu in ob svojem zunanjem izgledu. Jasno izrazi željo po uporabi zaimkov, ob katerih se počutiš najbolj udobno, prav tako pa prijateljici povej svoje želje in strahove, povezane z nadaljnjim razkrivanjem svoje spolne identitete. Jasno povej, če želiš, da vajin pogovor ostane zaupen, saj je razkrivanje proces, ki ga vodiš ti, zato se lahko le ti odločiš, komu se boš razkril. Nenazadnje lahko prijateljici tudi ponudiš, da ji posreduješ literaturo na temo transspolnosti, preko katere se bo lahko izobrazila in te morda lažje razumela.
Glede razkrivanja družini veljajo podobni nasveti; če pričakuješ, da starši razkritja ne bodo dobro sprejeli, je dobro, da se prej razkriješ drugim (odraslim) osebam, ki bi ti lahko nudile podporo. Če obiskuješ šolo, je smiselno, da si podporno osebo najdeš (tudi) med delavkami_ci na šoli (npr. pri razredničarki_ju, učiteljici_u, v svetovalni službi). Če presodiš, da bi bilo to zate bolj varno, lahko izbrano podporno osebo prosiš, da je prisotna ob razkritju staršem. Staršem povej, da se želiš o nečem pogovoriti, pri čemer jim lahko tudi neposredno sporočiš, da te je strah njihove reakcije (npr. »Želel bi se z vama pogovoriti, ker sem glede sebe odkril nekaj pomembnega in si želim, da sta tudi vidva del tega. Me je pa zelo strah, ker ne vem, kakšna bo vajina reakcija ...«). Nato poskusi razložiti, kako dojemaš svojo spolno identiteto in kako se ob tem počutiš. Tudi starše lahko prosiš, da se o transspolnosti in spolni identiteti izobrazijo preko literature oz. spleta, da te bodo tako lahko lažje razumeli. Razkritje lahko izvedeš postopoma, tako da se najprej razkriješ samo enemu staršu – tistemu, ki ti je bližje. Imej v mislih, da čisto prva reakcija staršev ne odraža nujno njihovega dolgotrajnejšega odnosa do tebe, saj lahko nekateri potrebujejo čas, da se navadijo in sprejmejo tvojo identiteto.
Kot že omenjeno, je razkrivanje edinstven proces za vsako osebo, zato pri tem sledi predvsem lastnemu počutju in lastnemu tempu, saj se z razkrivanjem vsekakor nikamor ne mudi, dokler nisi na to pripravljen.
Več informacij o razkritju lahko najdeš tudi tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
O spolni identiteti pa tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/spolna-identiteta-kdo-sem-jaz/
V kolikor bi potreboval dodatno pomoč, se lahko vedno obrneš na svetovalnico Legebitre. Na Legebitri izvajamo brezplačno psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. V okviru naše svetovalnice lahko dobiš tudi več informacij o medicinski tranziciji kot taki in v varnem prostoru raziskuješ vprašanje, ki si ga zastavil na začetku svoje objave – ali je medicinska tranzicija prava odločitev zate. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si
Če imaš še kakršnekoli dileme in vprašanja, sem ti vedno z veseljem na voljo za pomoč.
Lep pozdrav,
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra