Hej,
stara sem 16 let in s fantom (sošolcem) sva se na začetku veze lahko  normalno pogovarjala, vedno je bil pripravljen pomagati. Zdaj pa lahko rečem le tisto, kar hoče slišati, sili vame, se obeša po meni, čeprav ve, da nočem! in grozi s samomorom, če ga ne ljubim več. Ker je fant sošolec, ne morem kar prekiniti  stike, svetovalna delavka v šoli pa pravi, da je prijazen ali da  ga naj udarim, da bo razumel, on pa se nenehno opravičuje, a nazadnje je zagrozil, da me bo ubil... Zanima me, kaj lahko naredim, ker se počutim zelo osamljeno (ali sem bila jaz obsedena s kom ali pa drugi z mano, že vse življenje nimam nekega normalnega odnosa z nekom in večinoma me nekateri ignorirajo ali pa mi spet drugi grozijo ali in kaj je narobe z mano, ker nobenemu nič nočem, poleg tega pa te grožnje zelo slabo vplivajo name (imam psihične težave) in včasih popustim, ker je lažje kot se neprestano vsak dan upirati... Ko se hočem pogovoriti da je konec, ne posluša, potem me ignorira nekaj časa, potem pa začne izsiljevati... na koncu imam jaz občutek, da se mu moram opravičiti...
prosim za odgovor in lp
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če te pravilno razumem, ti je težko zaradi odnosa s tvojim fantom. Opisuješ, da si v stiski, ker ti fant grozi in to slabo vpliva na tvoje duševno zdravje. Zelo mi je žal, da to doživljaš. Kar opisuješ je psihično nasilje, ki je nesprejemljivo in se ti ne bi smelo dogajati. Vsakršna oblika nasilja v partnerskih, družinskih, prijateljskih ali kakšnih drugih je nedopustna. Pišeš, da si svojo težavo zaupala že svetovalni delavki v šoli. Si se morda o težavah s fantom pogovorila tudi s kakšno prijateljico ali s starši? Pomembno je, da se zavedaš da to, kako se obnaša tvoj fant nima nikakršne zveze s tem kdo si in kakšna si. Menim, da je pomembno, da se rešiš iz odnosa, ki je zate škodljiv. Predlagam ti, da se s fantom odkrito pogovoriš. Pri tem ti je morda lahko pomoč vsebina o asertivni komunikaciji v ljubezenski zvezi.
Če se ti zdi to težko, lahko podporo in spodbudo najdeš na SOS telefonu (080 11 55), kjer 24 ur na dan usposobljene osebe z nasveti pomagajo tistim, ki se znajdejo v stiski najti pot iz odnosov, kakršen je tvoj odnos s fantom.
Vredna si veliko več, kot zmore tvoj fant uvideti. Vem, da imaš lahko dober, ljubeč odnos z nekom, ki te bo spoštoval in cenil in niti pomislil ne bo na to, da bi ti grozil. Sedaj moraš najti moč v sebi in zbrati pogum, da odideš iz trenutnega odnosa. Pri tem so ti v pomoč lahko prijatelji in tvoji starši.
Želim ti, da bi situacijo čim bolje razrešila. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš.
Srečno!
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• Za
Zaskrbljena
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.