Že dalj časa je doma napeto ozračje in vse se je pričelo pred približno pol leta z mamino poškodbo v prejšnji službi. Takrat namreč še nismo vedeli kako resne težave se bodo začele kmalu kazati. Mama je namreč pod pritiskom prejšnjega delodajalca poškodbo prikrila, a ji je prejšnji delodajalec (verjetno, da bi se zaščitil) dal odpoved. Dobila je novo službo in tam so se hitro pod obremenitvijo posledice poškodbe pokazale. Mama je po mesecu dela pri novem delodajalcu dobila bolniški stalež in zadeva se vleče od takrat. Hodila je na številne preiskave, potem preglede pri specialistih in sedaj še fizioterapije. Vsakokrat se je precej stvari zakompliciralo, doma je začela mama zato padati vevno bolj v depresijo. Ob pojavu vsake nove težave je vedno bolj histerična, obupana in tudi brez razloga napadalna do očeta. V pomoč tudi ni bilo, da je tudi novi delodajalec neobčutljiv za njene težave ter jo pritiska, da naj se čimprej vrne nazaj na delo. Skratka glavna težava je da zaradi pritiskov s strani novega delodajalca in neučinkovitih načinov zdravljenja njene poškodbe življenje z mamo postaja vedno bolj nevzdržno. Zdaj pa je že tudi začela groziti s samomorom in enostavno me je strah, da bi v vsej svoji obupanosti lahko to uresničila. Poleg tega nemalokrat v jezi začne metati svoje stvari po stanovanju. Prav tako me skrbi za duševno stanje mojega očeta, ki vedno znova trpi nove verbalne napade z mamine strani, ki ga neupravičeno krivi za svoje stanje. Ne vem kaj narediti naprej. Kako naj se spopadem s tem in kako naj mami jaz pomagam. Skrbi me, kaj bi bilo, če bi njene grožnje s samomorom prijavila naprej. Ne želim, da se mama počuti izdano z moje strani, a je moj strah za njeno dobrobit večji.
Prosim za nasvet.
Zaskrbljena
• Ar
Arči
Skrajno sprevrženo dejanje maminega prejšnjega delodajalca. Najprej se je mama pri delu poškodovala potem pa ji delodajalec prekine pogodbo o zaposlitvi. Skoraj prepričan sem, da je posledica nesreče pri delu neupoštevanje pravil varnosti pri delu, za kar je odgovoren mamim prvi delodalalec.
Pišeš, da je mama sedaj v bolniški. Močno dvomim, da ima nadomestilo plače pri drugem delodajalcu  odmerjeno v 100 % kar je obvezno za neasreče pri delu. Verjetno ima mama status osebe, ki se je poškodovala izven dela, tu pa je odmerni odstotek precej nižji.
Opisuješ mamino zdravstveno stanje, ki po mojem laičnem mnenju kaže na to, da bo zdravljenje trajalo še nekaj časa in se bo verjetno zaključilo s postopkom pred invalidsko komisijo ZPIZ-a. Tudi tukaj je pomembno ali je zdravstveno stanje mame posledica poškodbe pri delu ali poškodbe izven dela. Posebej, če invalidska komisija ugotovi invalidnost I. kategorije.
Kaj lahko stori mama? Osebno bi, čeprav je od nesreče preteklo že pol leta, delovno nesrečo prijavil pristojni delovni inšpekciji. Najbolje, da se mama osebno zglasi na inšpekciji za delo in poda izjavo na zapisnik pri inšpektorju. Inšpektor bo med drugim ugotovil tudi ali morda ravnanje prvega delodajalca ni tudi kaznivo dejanje. Jaz tega samo po opisanem ne morem z gotovostjo zaključiti. Svetujem ti, da mamo spremljaš na inšpekcijo in potem tudi pri drugih pristojnih službah, predvsem policiji, kamor se tudi naj obrne. Če si polnoletna pa si v upravnih postopkih lahko tudi mamima pooblaščenka.
Verjetno prvi delodajalec delavcev ni imel nezgodno zavarovanih, vendar ga to ne oprosti odškodninske odgovornosti. Saj ima mama v vsakem primeru pravico do odškodnine.
Svetovati glede maminega zdravstvenega stanja in njenega obnašanja ti ne morem, ne razpolagam z ustreznim znanjem, ti pa bodo (mami) na policiji in inšpekciji svetovali kaj naj stori. Takoj, ne danes, že včeraj, začni z uvedbo postopka zoper prveda delodajalca.
Lahko bi ti še več napisal, navedel tudi nekaj podobnih sprevrženi primerov, pa mislim, da sem za začetek napisal dovolj.
Morda še samo to, verjetno bo mama potrebovala še kakšen nasvet pravnika. Če poznaš koga, prosi ga za pomoč.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Me zelo žalosti mamina zgodba in verjamem, da je cela družina v veliki stiski. Vseeno bi ti rekla, da vso skrb za mamino zdravje, sploh psihično, na svojih ramenih ne moreš nositi ti. Tudi ni to tvoja odgovornost. Iz psihološkega vidika bi svetovala, da se z mamo in očetom pogovoriš o tem, da te skrbi za njeno duševno zdravje. Zelo dobro bi bilo, da si mama poišče psihološko pomoč zase. Osebni zdravnik jo lahko napoti v  najbližji zdravstveni dom, kjer imajo zaposlene psihologe. Psihološka pomoč ji bo glede na težave prišla zelo prav. Saj se bo ob slabem razpoloženju še težje soočala s problemi in izzivi, ki jih ima.
Kar se tiče novega delodajalca, lahko mama za pomoč prosi kakšnega pravnika ali svetovalca, ki se s tem ukvarja. Mogoče preko sindikata, če je včlanjena vanj. Lahko ji je v pomoč tudi pregled na medicini dela, kjer bi presodili, v kolikšni meri je trenutno delazmožna v novi službi. Tudi tam so ji lahko v pomoč pri iskanju najboljše rešitve zanjo, da se mogoče vsaj delno vrne v službo. V enem delu, ji bo to lahko v pomoč pri dosganju boljšega psihičnega počutja, saj bolniški stalež nanj v večini primerov zelo negativno vpliva.
Verjamem, da bo uvidela da te skrbi zanjo ter si želiš da je dobro in se ne bo počutila izdano.  Pogovori se z njo in tudi z očetom. Skupaj poiščite rešitve, ki jih mama vidi kot koristne v tem trenutku. Še enkrat pa te opomnim, da si prevelike odgovornosti za mamino stanje ne moreš naprtiti, starši se odločajo kot pač se in pri tem niste otroci nič krivi.
Konstruktiven pogovor ti želim in javi se še kaj.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije