Pozdravljeni
stara sem 12 in še imela prvega fanta imam pa simatijo spoznala sem ga pred 3 leti in ga zdaj pol tela nisem videla ker je bil v afriki pri svojem očetu in ga bom v blišni prihodnosti videla.Spoznala sem da sem se zatreskala van.Nevem pa koko mu povedati v prihodnosti.Hvala
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas!
Verjetno z izrazom "zatreskanost" misliš zaljubljenosti, ki marsikomu kravžlja lase, če se lahko izrazim malo v prispodobi. Ponavadi ljudje zaljubljenost občutimo kot zelo intenzivno čustvo, ki nas v veliki meri miselno okupira - to pomeni, da težko nehamo razmišljati o osebi v katero smo se zaljubili, saj nam misli nenhno lahko uhajajo k njej, prav tako lahko aktualne dogodke vežemo na to osebo ali pa preprosto o njej veliko sanjarimo. Osebo pri zaljubljenosti tudi precej idealiziramo, ustvarimo si svojo sliko o njej, ki je velikokrat vezana predvsem na naše želje in pričakovanja. Kar je tukaj pomembno, da poudarim je, da naša ideja o osebi in dejanska resničnost nista velikokrat enaki oz. se lahko precej razlikujeta. Prav zaradi tega je pomembno, da osebo dobro spoznamo, se z njo pogovarjamo in vidimo ali nam je še vedno tako všeč ter če jo zanimajo podobne stvari.
Zanima pa me, kako ta zatreskanost, ki jo omenjaš, izgleda pri tebi? A je do tega prišlo pred kratkim ali že dolgo občutiš ta čustva? Bom zelo vesela, če mi še malo razložiš, da bova lahko bolje raziskali tvoja doživljanja. Prav tako pišeš, da tega fanta nisi videla že pol leta, ampak me zanima, ali sta se v tem času vseeno kaj pogovarjala oz. ali sta bila v kontaktu? Prav odgovor na to vprašanje precej vpliva na moj odgovor, ki se nanaša na tvoje vprašanje kako postopati v komunikaciji in kako mu naj zaupaš kar čutiš. V celotno situacijo namreč nimam dovolj dobrega uvida oz. bi še potrebovala nekaj informacij.
Ko se fant vrne domov, lahko ponovno navežeš stik in vidiš, ali ti je še vedno tako všeč kot ti je bil, ali se je morda kaj spremenil, ali si se morda v vmesnem času ti kaj spremenila ipd. Zdi se mi dobro, da si vzameš nekaj časa in malo vidiš kje stvari stojijo. Ko boš to ugotovila pa mu lahko poveš v živo ali pa napišeš sporočilo, kjer ubesediš to kar čutiš. Velikokrat namreč sami pričakujemo, da bo druga oseba prepoznala določene "znake", da nam je všeč pa je to žal bolj mit kot pa kaj drugega. Prav zaradi tega je pomembno, da znamo iskreno in spoštljivo povedati kaj čutimo, pri tem pa izhajati iz sebe (temu pravimo asertivna komunikacija).
Vesela bom, če se kaj javiš in mi malo bolje opišeš celotno situacijo ter poveš kako ti razmišljaš. Nekaj več o zaljubljenosti pa si lahko v vmesnem času preberš še tukaj
Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije