Zivjo, nekaj casa me ze muči to v glavi in se mi zdi da je čas da z nekom to delim.
Imam 2 najboljši prijateljici, z eno sem že od vrtca, z drugo šele od 6. razreda.
Včasih smo se zelo dobro razumele (3 leta nazaj), zdaj pa se mi zdi, da to ni več to.
Se pogovarjamo veliko, toda včasih pri kakšnem predmetu v šoli sedim kot kako tretje kolo. Mene enostavno ne vpleteta v pogovor saj vesta da se jaz na to ne spoznam (npr. kake znane osebe, objave,..) , ker se v resnici tudi ne in potem kar nekaj začnem govoriti in imam občutek, da me imata za čudno.
Velikokrat sem že opazila, da sta se dobili na samem brez moje vednosti oz. da sta se veliko pogovarjali prek sporočil med seboj (imamo skupino, kjer se vse pogovarjamo, a zdaj skoz manj razen to kar jaz napišem.
Pač ne zdi se mi, da je to ravno prijateljstvo, ker se prevečkrat skregamo in ne pobotamo, kar me žalosti in včasih se mi tudi v šoli oči zarosijo prav zaradi tega. Onidve imata boljše ocene od mene, vedno. Kljub mojemu trudu in delu mi to ne uspe, ker se preveč sekiram za vse stvari, ki me obremenjujejo.
Ne vem pa kaj naj naredim, da bi se odnos z mojima prijateljicama  bolj okrepil in bi bile spet me "stare". Hvala in lp!
• Li
Lili
Moje mnenje je, da bo najbolje zate, da si najdeš nove prijatelje. Če sta takšni, te nista vredni.
Hoditi za ljudmi, ki nas ne upoštevajo, rezultira samo v naši slabi volji in črpanju naše energije. Osredotoči se na svoje cilje in se vključi v družbo, kjer se počutiš sprejeto. Onidve pa naj se brigata zase in se sploh ne obremenjuj z njima.
Rajši preberi kakšno knjigo, pojdi na sprehod ali pa kaj podobnega.
• Ta
Tadej
Verjetno te je strah, da boš ostala sama brez prijateljic. To je nekaj kar te muči v glavi kot si sama ugotovila. Ampak nemoreš vedet kaj se bo zgodilo. Ustvarjaš si zgodbo v glavi. Zaupaj v življenje še vedno je bilo vse vredu. In ko bo izginil ta strah boš tudi ti v boljsi energiji in punci se bosta mogoče spet nazaj družile s teboj.
Najslabše kar se lahko zgodi je, da gre vsak svojo pot ti pa najdeš druge prijateljice. Kar vbistvo sploh ne zna bit slabo.
Ne pozabi: vsako slabo je za nekaj dobro. In zauoaj v življenje, vse bo vredu.
• Be
Bejbaaaaa
Hvalaaa ti res zelo! Zelo lepo sito napisal. Če bi bilo takšnih ljudi kot si ti na svetu, bi bil svet lepši ????. Zdaj se zavedam, da svet ni tako grozen kot sem si predstavljala, samo živeti je treba in uživati svoje življenje ter pozabiti na vse slabe trenutke. Res res ti hvala! Bom upoštevala nasvet!
• Uredništvo
Saga Lucija Škerlep

Odgovor svetovalke:
Bejbaaaaa, živjo!
Veseli me, da si se odločila, da z nekom deliš, kar te muči, ker je to velikokrat prvi korak k rešitvi.
Videti je, da se interesi vas treh v tem obdobju nekoliko razlikujejo. Njiju zanima nekaj, kar tebe ne, in to je okej. Pomembno je, da najdete neke skupne točke vašega prijateljstva, nekaj kar vas povezuje. Kaj pa imaš v mislih s tem, da začneš kar nekaj govoriti? Kako to izgleda?
To, da se s prijatelji včasih počutimo bolj včasih pa manj povezane, je sicer normalno, a skozi tvoje sporočilo zaznavam, da te vaše prijateljstvo tudi v širši sliki ne osrečuje. Praviš, da si žalostna, da se obremenjuješ za veliko stvari, da se počutiš kot tretje kolo in da sta uspešnejši od tebe. Slišati je, da se počutiš izključeno iz vaše trojke ali morda manj pomembno, manj vredno?
Kaj torej storiti? Možnost, ki ti bo lahko dala največ odgovorov in najjasnejšo sliko vašega odnosa je, da se z njima o tem pogovoriš. Hkrati pa je to tudi korak, ki zahteva največ poguma, ker se izpostaviš in ker ne veš, kako se bosta prijateljici odzvali. Lahko za začetek na primer rečeš, da se čutiš izključeno, ko se pogovarjata o znanih osebah in da ne veš, kako se jima pridružiti v pogovoru. Ali pa jima poveš, da si opazila, da se manj pogovarjata v skupnem pogovoru in ju vprašaš, kako to? Druga, včasih lažja možnost ali pa naslednji korak, če ti bo pogovor s prijateljicama odprl nova vprašanja, dileme, morda pomisleke ali negotovost, je, da se o svoji stiski pogovoriš s kom, ki ti je blizu. Na primer s starši, s kakšnim drugim sorodnikom ali s kom v šoli. Pomembno je, da je to oseba ob kateri se počutiš varno in sprejeto.
Če želiš, me z veseljem lahko obvestiš, če rabiš še kaj, ali pa poveš, kako je šlo.
Lepo te pozdravljam,
Saga Lucija Škerlep, dipl. inž. agr., BAK psihoterapevtske znanosti; specializantka psihoanalitične psihoterapije
• Be
Bejbaaaaa
Živjo! V prvem odstavku sem imela v mislih to, da potem jaz začnem z neko temo npr. kako kaj doma in ju enostavno ne zanima.
Sem se pogovorila z njima danes, samo ne v živo. Tega nisem zmogla pa čeprav smo bile cel dan skupaj. Rekli sta da se jima ne zdi, da sem jaz odrinjena od naše trojice kar seveda ni res. Tega še nista spoznali ali pa nočeta razumeti kako je, če nekoga iz dneva v dan bolj izključuješ. Sicer smo se potem še bolj skregale, a na koncu sem jaz popustila se jima opravičila in jima odpustim za to. Z njima sem ze skupaj prakticno od vrtca in veliko stvari smo že premogle in tudi to smo. Sklenili sta, da se bosta bolj potrudili in me vključili v pogovor. Hvala vam za nasvete, zelo ste mi pomagali!
Pa se nekaj je zaradi česar sem malo zalostna. Imam prijatelja, ki je obupan nad svojim življenjem. Dejal je, da sem jaz edina oseba kateri zaupa in se z njo lahko pogovori. Nima pravih prijateljev in zaupal mi je še marsikaj. Ne vem kako mu naj pomagam. Sicer sem mu svetovala ta portal in mogoče bo pisal. Nočem, da bi obupal, zato ga poskušam čim bolj motivirati in spodbujati. Prosim če mi daste kakšen nasvet se pa hvalaaa stokrat!
Lp, Bejbaaaaa
• Uredništvo
Saga Lucija Škerlep
Odgovor svetovalke:
Živjo!
Zelo me veseli, da ste se lahko pogovorile tudi, če ni bilo v živo. Praviš, da te nista razumeli ali pa se ne zavedata, kako se ti počutiš, ampak, da se bosta v naprej vseeno potrudili in te vključili v pogovor. Slišati je, da ste se vse tri pripravljene za odnos potruditi. To je zelo pomembno! Pokazali sta ti, da jima je mar zate in te želita imeti za prijateljico. Zdaj, ko si z njima spregovorila o svojih občutkih, bosta lahko bolj pozorni na to, da se tudi ti dobro počutiš. Veseli me, da ste uspele narediti ta pomemben korak v vašem prijateljstvu. Korak, ki nikoli ni lahek, saj ne prinese vedno in takoj želenih rezultatov, odpre pa prostor za pogovor skozi katerega se učimo slišati potrebe drugega, učimo se biti ranljivi in drug drugega poslušati.
Glede tvojega prijatelja pa seveda lahko piše na naš portal ali pa pokliče na kakšnega izmed brezplačnih, anonimnih telefonov v stiski, če mu je to bližje (na primer TOM, SAMARJAN, Klic v duševni stiski, Telefon mladi mladim). Če ima možnost, lahko s starši govori o individualni psihoterapiji ali pa se vključi v kakšno psihoterapevtsko skupino za mladostnike v stiski. Lahko se naroči na obravnavo v enem izmed Centrov za duševno zdravje, kjer se lahko pogovori z zdravnikom psihiatrom in psihologom. Ni nujno, da mu ob obisku predpišejo zdravila, lahko pa mu predlagajo kaj bi bile zanj možne rešitve.
To, da se tebi lahko zaupa in ti pove, kaj ga teži, ima zelo veliko vrednost. Prijateljstvo, pogovor in zaupnost je največ, kar mu lahko daš. Lahko ga vprašaš, če se mu zdi, da bi mu katera od zgoraj naštetih možnosti lahko pomagala in mu poveš, da ti je mar zanj, da te skrbi zanj in da si želiš, da bi dobil pomoč, ki bi mu pomagala iz slabega počutja. Ob pogovoru z njim se lahko zgodi, da bo tebi težko. Morda boš čutila veliko odgovornost ali breme. V tem primeru mu lahko poveš, da se boš o tem, kar sta se pogovarjala morala pogovoriti z nekom, ki mu zaupaš, da bo informacijo zadržal zase in ni del vaše družbe. Lahko se zmenita, da ne boš izdala njegovega imena in tako poskrbiš za zaupnost med vama, hkrati pa breme in odgovornost deliš z odraslo osebo.
Lepo te pozdravljam,
• Be
Bejbaaaaa
Zdravo!
Vse sem mu razlozila o zgoraj naštetih primerih pomoči v stiski. Rekel je da se bo mogoče obrnil na ta portal. Toda ko sem napisala, da mi je zaupal še marsikaj mi je u bistvu povedal, da ima slabo preteklost, ki se bo začela spet ponavljati. Rekel je, da je včasih bilo že tako hudo, da se je rezal in mislil narediti že samomor. Vem morda ne bi smela tega povedati ker je to zaupal samo meni in nikomur drugemu. Dojela sem da potrebuje nujno pomoč in podporo. Napisala sem mu da mi je mar zanj in da mi ni vseeno ker je dober prijatelj in da mi napiše lahko vse kar mu piha na njegovi duši ker sem tu, da ga poslušam in mu pomagam. No naslednji dan sem mu napislala samo hej to je bilo prejsni teden,  30. maja pa mi še do danes 5. junija ni nič odpisal niti odprl ni spročila. Zelo zelo me skrbi kaj je z njim. A me mogoče sovraži? Si je kaj naredil, počutim se grozno, spati ne morem več in stalno me skrbi. Zelo sem še mlada on je 3 leta starejsi od mene, je se mladostnik in upam da je vse v redu z njim. Ne vem kaj naj zdaj?
Lp, bejbaaaaa
• Bu
Budalaa
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• Uredništvo
Saga Lucija Škerlep
Odgovor svetovalke:
Zdravo!
Najprej bi se odzvala na tvojo skrb ali je prav, da si te informacije zapisala v vprašanje. Seveda je! Menim, da je dobro, da si dodala natančnejša pojasnila o tem, kaj se dogaja tvojemu prijatelju, obenem pa si ohranila njegovo anonimnost. Ta portal je zaupen in namenjen ravno takšnim vprašanjem, dilemam in strahovom.
Praviš, da te skrbi, če si je kaj naredil ali če te sovraži. Glede na to, da ti je toliko zaupal, dvomim, da te sovraži. Možnosti, zakaj se še ni odzval na tvoje sms-je, pa je veliko. Vsekakor je slišati, da je skrb za njegovo duševno zdravje zate veliko breme, kar razumem, glede na to, kaj ti je povedal in glede na to, da je sedaj neodziven. Naredila si že ogromno in sedaj je čas, da poskrbiš predvsem zase. Si poskušala o tem, kaj se vama dogaja, s kom govoriti tudi v živo? Morda s starši, šolsko svetovalno delavko, s sorodnikom, ki mu zaupaš? Lahko se tudi skupaj s prijateljem odpravita h komu na obisk in pogovor.
Kako ravnati ob tem, ko izveš, da je mogoče, da prijatelj razmišlja o samomoru in samopoškodovanju, si lahko prebereš tudi v tem članku: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/kako-se-pogovoriti-s-prijateljem-v-stiski/
Na portalu pa je pod članki še nekaj vsebin, ki ti bodo morda pomagale razumeti, kaj se dogaja s prijateljem in kako naprej.
Lepo te pozdravljam,
• Be
Bejbaaaaa
Hej!
Situacija je dosti zapletena kot se zdi. Ta prijatelj živi prbl. 70km stran in se v bistvu nisva nikoli še videla v živo. Vem, to je noro. Videla sva se le na videoklicu, a za le kratek čas. Vem da je situacija zelo resna, sama se zavedam posledic spleta in omrežij. Z njim sem bila sprva zelo previdna ko sva si pisala vem da mi ne more noben vrjet, toda on je dobra oseba pa čeprav mi prijateljici oprekata da ne morem vedeti kdo v resnici je. Ni izmišljen, ni nek čudak. Je fant katerega bi si vsak želel imeti za prijatelja, le poznati je treba njegovo srce. Vem da besede niso enaka dejanjim, toda on mi je to dokazal tudi z dejanji in me naučil marsikaj novega, pomagal pri šoli, dal nekaj znanja,.. Želim mu vse dobro. Pa sem že mislila da bo vsaj danes morda kaj odpisal, ker imam rojstni dan, a očitno mu ne pomenim več nič. Tako je življenje. Vsebuje vzpone in padce. Čaka me še veliko težkih situacij u življenju, na kar se bom morala sprijazniti. Lepo vas pozdravljam in hvala za vaš vložen trud ga. Saga Lucija Škerlep.
Lp Bejbaaaaa