Hey.
Mene zanima pač nekaj stvari, na katera upam da mi boste znali odgovorit.
Pač jaz sm ful umirjena pa tiha oseba, ki je nepriljubljena. Poleg tega sem še visoka in se počutim kot tiste osebe iz filmov, ki so manj energične, visoke in štoraste.
Jst si pa full želim, da bi mela več energije in bila energična ter pozitivna. Še posebaj si želim biti pozitivna. V preteklosti sem bila malo v depresiji, rezala sm sein izgubila energio. Zdaj se pa očem spremenit in mislim, da je to skrajni čas... Hočem biti energična, gledat na stvari pozitivno in hočem, da mi rata vseeno za mnenje drugih. Hočem uživat v življenju. Hočem se spremenit v pozitivno. Odkrit drugo plat mene, ki je do zdaj še nisem odkrila.
Na vas sem se obrnila, ker nočem o tem govorit z drugimi, ker mi vedno pravijo, da sem uredu taka kot sem. Res bi rada vaš nasvet, ker nočem o tem govorit z ostalimi, zato sem moj problem zapisala tukaj kjer sem anonimna. Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Tvoje sporočilo sem pozorno prebrala. Če te prav razumem, si želiš, da bi spremenila nekatere svoje osebnostne lastnosti in bi bila bolj pozitivna. Opisuješ, da si se v preteklosti soočala z depresivnim razpoloženjem in samopoškodovalnim vedenjem. Bi mi lahko morda zaupala kaj več o tem? Kako se sedaj počutiš v šoli in doma? Kakšne odnose imaš z vrstniki, prijatelji in starši?
Sprva bi bilo morda dobro, da okrepiš svojo samopodobo. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi koraki okrepiti svoj jaz. Pomembno je, da se zavedaš, da nihče izmed nas ni popoln in da ima vsak kakšno stvar, ki ga moti na njem. Poskusi se osredotočiti na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in uspehe. Morda ti lahko pri tem pomaga pisanje dnevnika, vsak dan si vzemi nekaj minut časa in napiši, kaj se ti je lepega zgodilo tekom dneva in poskusi najti eno stvar, ki ti je všeč na tebi in za katero si v tistem dnevu ponosna (npr. ponosna sem na to, da sem pomagala sošolki). Morda si lahko poiščeš kakšno prostočasno dejavnost, ki te veseli in čutiš, da bi v njej lahko uživala in se sprostila. Nekaj koristnih nasvetov za izboljšanje samopodobe najdeš tudi na v tem prispevku.
Pomembno je tudi, da poskrbiš za svoje zdravje. Potrudi se, da se vsak dan gibaš na svežem zraku,  da imaš redne obroke čez dan in da svojemu telesu privoščiš dovolj spanca ponoči. Če se boš dobro naspala, bo to zagotovo pozitivno vplivalo na raven tvoje energije in splošno dobro počutje. Poleg tega bodi pozorna na uporabo mobilnega telefona in ostalih naprav pred spanjem, priporočljivo je, da za kakovosten spanec, elektronskih naprav ne uporabljamo najmanj eno uro pred spanjem. Ko se boš počutila brezvoljno ali brez energije, poskusi z izvajanjem kakšne športne aktivnosti (npr. tek, kolesarjenje, obisk skupinske vadbe) med katero se sproščajo hormoni sreče, ki prispevajo k dobremu počutju. Predvsem pa poskusi razmišljati v smeri, da je vsak od nas drugačen, edinstven in ima svoje dobre lastnosti, ki jih lahko ponudi ljudem okoli sebe.
Upam, da ti bodo nasveti vsaj malo v pomoč. Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Vse dobro ti želim.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• lu
lucy
V petem razredu sem se začela samopoškodovat, ampak to niso bile globoke rane, niti niso pustile za sabo sledi.
Potem sem začetek 9 razreda (to sem zdaj) imela psihične težave (neznam jih upisat kr sploh ne vem kar se mi je dogajalo, kr se je zgodilo en kup) in sem se ponovno začela rezat, le da so bile te rane opazne in zdaj so pustile svoje sledi na roki. Zdaj to obžalujem, ker imam uničeno roko. Tudi za to lahko kakšen nasvet kako prikriti to poleti?
Potem so to starši odkrili in smo se nekako pogovorili. Ni bil pogovor, ker nisem hotela sodelovati.
V razredu mam le 1 prijateljici. Velikokreat ko sošolke klepetajo in šepetajo imam občutek kakor da govorijo o meni. To je res grozno. Čeprav je to vretno le občutek ki prihaja. Poleg tega sem v razredu, kjer je veliko punc ki so opravljivke. Važno je, da imam 1 res obro prijateljico.
Danes mi je prijateljica rekla naj se neham dret, pa se sploh nisem drla. Res je, da imam zelo močen glas, za to ga ne morem nadzorovat. To so mi že velikokrat rekli in počutim se obupno. Ne maram, da kdo žali moj glas, ker na to ne morem vplivati. Za to bi tukaj prosila za nasvet, kako bi nadzirala svoj glas in bolj po tiho govorila.
Poleg tega nisem zadovoljna z svojo postavo in bom začela delat neke vae za hujšanje. Ampak vedno ko jih delam ratam izmučena. Spomina me na dneve ko sem se rezala in sem hotela shujšat in po par dni nism jedla in sem samo telovadila, vendar se je to kmalu nehalo, ker sem bila preveč izmučena.
Najbolj pa me je prizadel komentar glede na to da se derem. Potem je šla ta prijateljica po salotejp (za hec) in mi zalepila usta. seveda sem se ji upirala samo ta prijateljica je malo psihopatska (nima čustev in te tudi ne zna potolažit). Manjka ji empatije. Potem je uprašala učiteljico na likovnem krožku in je tudi učiteljica rekla da sem glasna.
Poleg tega se še puklasto držim in bi to rada popravila tako da ja. Polno dela me čaka.
• Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi podrobneje opisala svoje težave. Če sem te pravilno razumela, te obremenjuje, ker imaš slabo mnenje o sebi. Pišeš tudi, da te je prizadelo, ko je tvoja prijateljica komentirala tvoje glasno govorjenje in ti je zalepila usta. Žal mi je, da si to doživela. Ravnanje tvoje prijateljice zagotovo ni bilo primerno in pomembno je, da se zavedaš, da to, kar se je zgodilo, nima zveze s tem, kdo si in kakšna si ti kot oseba. Prepričana sem, da imaš mnogo pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš svetu in ljudem okoli sebe.
Spodbudila bi te, da začneš delovati v smeri sprejemanja sebe in svojega telesa, z vsemi pozitivnimi lastnostmi in lastnostmi, ki te motijo oz. bi jih želela spremeniti. Morda za začetek poskusiš s tem, da vsak dan na sebi najdeš nekaj, kar ti je všeč in to zapišeš v beležko. Nato pa počasi preidi na dele telesa oz. lastnosti, ki ti mogoče niso tako zelo všeč in jih poskusi sprejeti. Pomembno je, da se zavedaš, da ima vsakdo izmed nas kakšno stvar, ki bi jo želel spremeniti na sebi, saj nihče ni popoln. Osredotoči se na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in uspehe. Zavedaj se tudi tega, da si enkratna oseba in si več kot samo odsev telesa v ogledalu.
Praviš tudi, da ti je težko, ker imaš občutek, da te druge sošolke opravljajo. Pomembno je, da se zavedaš, da je to le eden izmed možnih scenarijev, ki pa ni nujno resničen. V branje ti priporočam članek o miselnih pasteh.
Morda bi bilo dobro, če bi se o svojih občutkih pogovorila z nekom, ki mu zaupaš. Morda s svetovalno delavko na šoli ali kakšnim drugim strokovnim delavcem? Pogovor te bo razbremenil in ti lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja ter iskanju načinov, kako okrepiti svojo samopodobo.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako se počutiš in kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Želim ti obilo poguma in vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije