ojla, ze par dni se pocutim kot da sanjam, mislim da gre za derealizacijo in me zanima kako si pri tem lahko pomagam, da se lahko hitreje konca?
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti zahvalim, da si tako iskreno delila svoje doživljanje.
Pišeš, da se že nekaj dni počutiš kot da sanjaš, zaradi česar sklepaš, da gre za derealizacijo. Zanima te, kako si lahko pri tem pomagaš. Verjamem, da se ob tem doživljanju počutiš neprijetno, verjetno tudi zaskrbljeno zakaj se ti to sploh dogaja.
Najprej bi se morda ustavila pri tem, kaj derealizacija sploh je in kdaj se običajno pojavlja. Morda se boš v tem zapisu našla, vsekakor pa bi bilo tvoje doživljanje smiselno bolj podrobno raziskati, da bi lahko bolj jasno vedeli kaj se dogaja. Derealizacija pomeni doživljanje sveta in okolice okoli sebe kot nenavadne, spremenjene, nesresnične. Čeprav se torej okolica zdi drugačna, pa oseba ve, da svet v resnici ni spremenjen. Pogosto se lahko v povezavi s tem pojavijo občutki sramu, strah in občutek, da z osebo ni vse v redu. Pogosto pa se izkaže, da so takšna doživljanja povezana s povišano tesnobo, stresnimi, travmatskimi izkušnjami ali zlorabo pshioaktivnih substanc. Če bi se skušala sedaj osredotočiti na to, kdaj se je tvoje doživljanje začelo pojavljati oz. kda se pojavi - kaj se je takrat dogaja, o čem razmišljaš? Se je v teh zadnjih dneh, odkar to doživljaš, kaj takšnega zgodilo?
Sprašuješ tudi, kako si lahko pri tem pomagaš. Ker bi mi bilo pri tem v veliko pomoč to, da malo bolj izraziš svoje doživljanje, te prosim, da mi ga skušaš bolj podprobno predstaviti in mi odgovoriš na vprašanja, ki sem ti jih zastavila. Tako ti bom lahko lažje pomagala pri iskanju strategij ali tehnik za samopomoč.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• to
tortica
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.
• Po
Pokiiiiiii