Pozdravljeni,
obiskujem 9 razred osnovne šole in sem tako rečeno midget. S tem me vsi zajebavajo nimam dobre samopodobe in nič samozavesti ko pride že do govorenja z ljudmi na cesti... Ker sm že malo mutiral me je res sram ker zgledam kot najvecji otrok ker sem dobesendo velik "meter pa hrenavka". Doma so starši rekli da tak pač sm in naj se sprijaznim. Res nevem kako naj si opomorem.
Hvala. -
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Sliši se, da se zelo obremenjuješ glede svoje višine. Praviš, da se vsi norčujejo iz tega, počutiš se zelo slabo. Zdi se ti, da sam sebi zaradi višine zgledaš kot otrok, starši pa tvoje stiske ne razumejo in pravijo, da se moraš sprijazniti.
Razumljivo je, da se v svetu, ki zunanjemu videzu pripisuje velik pomen, tako kot veliko tvojih vrstnikov, počutiš slabo zaradi svojih telesnih značilnosti. V tvojem primeru je značilnost, ki te precej obremenjuje, tvoja višina.
Dobro bi bilo razmisliti, kaj je razlog temu, da te tvoja višina tako moti in načenja tvojo samopodobo. Prihaja ta občutek manjvrednosti zaradi višine iz zunanjega okolja (torej je odziv na nek zunanji dogodek, ko si bil zaradi višine večkrat zavrnjen, prikrajšan ali prezrt) ali izhaja predvsem iz tebe samega oz. tega, kako zaznavaš svojo višino (misliš si npr. “nihče me ne mara zaradi moje višine” ali pa “vsi se norčujejo iz moje višine”, čeprav to morda ni popolnoma res)?
V kolikor se pogosto zalotiš, da negativno misliš o svoji višini, si se najverjetneje ujel v eno izmed miselnih pasti, o katerih si lahko več prebereš tukaj. Pomembno je, da redno preverjaš, ali so tvoje misli usklajene z realno situacijo, ali pa si stvari predstavljaš kot veliko hujše, kot so v resnici.
Višina ni nekaj, kar bi te pomembno omejevalo pri doseganju uspeha in sreče. Obstaja kar nekaj moških, ki so manjši od povprečja, pa jih njihova višina ni omejevala, kot npr. Bruno Mars (glasbenik, 167 cm), Tom Cruise (igralec, 170 cm), Kanye West (pevec, 172 cm) in Kevin Hart (komik, 163 cm).
Višina je na žalost dejavnik na katerega ne moreš vplivati, zato bi se bilo morda smiselneje usmeriti na vidike samega sebe, ki jih lahko spreminjaš. Če se ti zdi, da si pogosto prezrt, težko ogovoriš druge in tvoje želje niso upoštevane, bi bilo morda bolje, da delaš na asertivnosti (tj. pristopu, kjer se na spoštljiv način postaviš zase).
Smiselno je omeniti še to, da boš v prihodnosti najverjetneje še nekoliko zrastel. Nekateri fantje začnejo hitreje rasti šele po 15. ali 16. letu, nekateri pa lahko malo rastejo še po 20. letu starosti. Obstaja torej precej možnosti, da boš še precej zrasel in to ni tvoja končna višina. Nekateri zrastejo prej, nekateri kasneje.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Ana Lampret, mag. psihologije