Živijo,
torej ze priblizno pol leta se ne pocutim vec isto. Zacela sem dobivat panicne napade(se mi zdi) in tukaj so simptomi ki jih najveckrat imam: zacnem se trest, zacne me ali zelo hladit ali pa mi postane zelo vroce, kdaj se mi zacne malo vrtet in mi postane slabo, prijateljice mi veckrat recejo da imam takrtat rdeca licka in pa seveda tezko diham ubistvu kot da se bi mi slon usedel na pljuca.
Zelo sem zacela dvomit sama vase kot naprimer da mi nic ne bo uspelo v zivljenju kar si zelim...sploh v soli hitro zgubim koncentracijo in popoldne ko se rabim ucit sploh nisem zbrana in potem zvecer se pocutim obupano ker se nisem ucila. Zelo prevec "overthinkam" in imam tezave s spanjem, ponavadi do zelo pozno ne moram zaspati. Velikokrat ko slisim da se ljudje smejijo za mano imam obcutek da se smejijo meni ali pa ce se samo pogovarjajo imam obcutek da se pogovarjajo o meni. Ne maram hodit ven ker imam obcutek da vsi gledajo mene pa ne zaradi cesa dobrega ampak zato da se mi posnehujejo. Ko grem cez cesto imam obcutek da si voznik v avtu ki me caka da preckam cesto misli da naj hodim hitreje ali pa da cudno hodim ali kaj podobnega. Malo sem se zacela izolirati in se nocem druziti s prijateljicami ker imam obcutek da se mi bodo posmehovale ceprau vem da se mi ne bodo.
Pa da sploh ne govorim kako zelo sovrazim imeti govorne nastope in predstavitve pred razredom.
Velikokrat pa tudi sama sebe naredim panicno ker moji mozgani v vsaki situaciji pomislijo na najslabse npr. jaz se zelo bojim dvigal oz zelo mi je neprijetno v njih in vsakic ko grem v dvigalo se v mojih mozganih predvaja film kako se bo dvigalo na sredini ustavilo in da bom jz umrla. In pa pred kratkim mi je umrl bliznji druzinski clan zato zdaj vsakic ko je kdo malo bolan ali pa ko ima moja kuzika kdaj malo manj energije takoj pomislim na najslabse.
Hvala za odgovor in upam da sem vse uredu razlozila.
Lp
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Sonček!
V svojem vprašanju si podrobno opisala svoje doživljanje zadnje pol leta. Povedala si, da doživljaš panične napade, si tudi sicer pogosto zaskrbljena in misliš na najslabši scenarij. Prav tako si izpostavila, da imaš težave s spanjem, si se začela izolirati od prijateljic, te je strah govornih nastopov v šoli in imaš pogosto občutek, da si drugi mislijo nekaj slabega o tebi oziroma se o tebi grdo pogovarjajo. Navsezadnje pa si omenila, da ti je pred kratkim umrl bližnji družinski član.
Najprej bi rada povedala, da si v svojem sporočilu zapisala res podroben opis svojega doživljanja, prav tako pa si tudi odprla veliko različnih tematik, zato morda ne bom uspela nasloviti vsa področja. Najprej bi se rada dotanila telesnega doživljanja, ki si ga opisala. Povedala si, da zadnje pol leta doživljaš nekaj, kar se ti zdi, da bi lahko bili panični napadi. Glede na tvoj opis doživljanja, bi lahko trdili, da gre za določeno vrsto napadov anksioznosti. Zelo lepo si opisala svoje občutke v telesu, zanima pa me, kakšne misli so ti šle skozi glavo? Kaj se je takrat, ko si začela doživljati takšne občutke, dogajalo? Vse to bi nam lahko pomagalo ugotoviti, s čim so povezani tvoji napadi anksioznosti in kaj jih sproža. Ali si kadarkoli med temi trenutki pomislila, da boš umrla ali pa ne boš zdržala teh občutkov? Pri ljudeh, ki doživljajo panične napade gre za zelo intenzivne občutke, za katere posamezniki menijo, da jih ne bodo prenesli, zato se pogosto odločijo za obisk nujne medicinske pomoči, saj jih skrbi, da bi lahko umrli. Tudi v kolikor pa pri tebi ne gre prav za tako izrazito obliko paničnega napada, vsekakor gre za močno stisko in težave z določeno obliko tesnobe.
Tudi ostali opisi tvojih skrbi glede mnenja drugih, prepričanost v to, da se bo zgodilo nekaj slabega, pretirano premišljevanje, težave s spanjem, izoliranje od prijateljev in strah pred javnim nastopanjem, bi lahko kazalo na težave s tesnobo. S tabo delim povezavo do spletne strani, kjer si lahko prebereš več o tem, kaj je anksioznost, prav tako pa tudi spletno stran z osnovnimi opisi tega, kako si lahko pomagaš pri soočanju z anksioznostjo.
Rada bi naslovila tudi tvoj zapis, da ti je pred kratkim nekdo bližnji umrl. Žalovanje je zelo težek proces, ki pa lahko pri posamezniku tudi izzove občutke strahu pred smrtjo in izgubo drugih bližnjih. Zato je popolnoma normalno, da te je trenutno strah, da bo umrl kdo drug, ki ti je blizu, ki pa je trenutno bolan. Takšni ojačani občutki strahu bi lahko tudi spodbudili vse druge občutke tesnobe, ki jih trenutno doživljaš, sploh če predpostavimo, da se je oboje začelo pojavljati v zadnjih nekaj mesecih. Zanima me, ali si se o izgubi pogovarjala s starši oziroma drugimi bližnjimi ali pa morda celo s kakšnim psihologom? Pri žalovanju je pomembno, da imamo nekoga, s komer lahko podelimo svoje doživljanje in nam pomaga pri predelovanju naših občutkov.
Kot sem omenila pri soočanju z žalovanjem, včasih ljudje potrebujemo tudi pomoč strokovnjakov na področju duševnega zdravja. Težave z anksioznostjo so nekaj, s čimer se vsak mladostnik in tudi odrasel sreča v svojem življenju. Kljub temu pa, če opažaš. da je tega v zadnjem času več in te ovira v vsakdanjem življenju, bi bilo dobro, da poiščeš pomoč. V prvi vrsti to pomeni, da se o tem pogovoriš s svojimi bližnjimi - starši, ostalimi družinskimi člani ali prijatelji. Oni pa ti lahko pomagajo tudi poiskati strokovno pomoč. S tabo delim povezavo do virov pomoči, kjer je opisano, kam vse se lahko obrneš.
Še vedno pa smo ti na voljo za pogovor tudi tukaj v spletni svetovalnici. Zelo vesela bom, če mi odgovoriš na moje sporočilo in mi poveš bolj podrobno, na katera področja se naj še osredotočim ali pa če te zanima še kaj več.
Upam, da se boš kmalu počutila bolje!
Dora Mališ, mag. psihologinja