Zdravo,
moja težava je, da preveč overthinkam.... zakaj?.... Menim, da so me pretekle izkušnje v vezi preveč pritisnila ob tla in sedaj ko sem v vezi imam občutek " zidu" pred sabo. Fant gre čez teden študirati v Maribor, čez vikende pa sma skupaj. Vsako nedeljo mi je težko, ker gre. Zadnjič sem se mu zjokala in me je pomiritl. Vendar pa imam včasih kakšen dan, ko dobim rahle panične napade ( vsaj zdi se mi ) , v glavi imam tisoč in eno slabo misel ( da me nima rad, da me bo pustil.... strah me je najhujšega kar se je dogajalo v pretekli vezi) potem se začnem jokati, tresti, imam hladne roke, se  mi zdi da imam vročino itd. Veliko se pogovarjam s prijateljicami in mi rečejo, da se naj ne obremenjujem s tem, saj on ni takšen. Tudi jaz vem, da ni takšen, da me ima rad itd. ampak  kot da  mi glava ne pusti, da vrjamem temu. Zanima me ali se morda najde kakšna rešitev, ki bi mi pomagala izboljšati občasno stanje, je mogoče to seperacijska anksioznost / anksioznost. Povdarim pa še naj,da moj fant za vse stvari ve.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Pikapolonica 123,
pišeš, da ti je zelo težko, ko fant čez teden odide v Maribor, in da te takrat hitro preplavijo negativne misli. Ob tem omenjaš tudi preteklo zvezo, v kateri si bila očitno prizadeta, zato je povsem razumljivo, da se podobne misli še danes kdaj oglasijo, posebej v odnosu, ki ti veliko pomeni.
To, kar opisuješ (močno razmišljanje, strahovi, telesni občutki kot tresenje in jok) je lahko način, kako se tvoje telo odzove na občutek negotovosti. Čeprav razumsko veš, da je v redu, te občutki včasih prehitijo in verjamem, da je to res naporno zate.
Dobro je, da imaš čez teden svoj ritem, npr. stvari, ki te zapolnijo in ti dajejo občutek stabilnosti, ne samo čakanje na vikend. To lahko precej zmanjša občutek praznine, ko ga ni. V takih trenutkih si lahko pomagaš tudi tako, da se zavestno umiriš (npr. z dihanjem, gibanjem, preusmerjanjem pozornosti) in da poskusiš misli videti kot strah, ne kot dejstvo.
Fino je tudi, da se s fantom pogovarjata in da ve, kako ti je, saj to gradi občutek varnosti. Hkrati pa je pomembno, da ta občutek postopoma krepiš tudi sama pri sebi, korak za korakom.
Če vidiš, da te to pogosto preplavi ali da sama težko umiriš te občutke, je pogovor s strokovnjakom lahko zelo koristen. Pomaga ti lahko bolje razumeti, kaj se dogaja, in najti načine, kako si olajšati takšne trenutke. Pomoč lahko brezplačno poiščeš pri organizaciji Posvet ali psihologu. Svetovala bi ti vedenjsko-kognitivno terapijo.
Sicer pa lahko tudi sama narediš veliko zase. Predlagam ti, da si prebereš naslednji prispevek o soočanju z anksioznostjo.
Nisi sama v tem in že to, da si poiskala pomoč in to tako jasno opisala, je pomemben korak. Če imaš še kakšno vprašanje, sem na voljo zate.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije