Moja mama je odvisnik od alkohola zadnja štiri leta to bolj opažam. Zaradi tega sem pristala v nekakšni depresiji, tudi rezala sem se zaradi tega. To poletje mi je mama rekla da pije zaradi službe in pa zaradi mene. Zadnje čase razmišljam da to je res velik problem in da name to vpliva. Jaz nisem doma čez teden ker sem v Lj v srednji in potem nevem kaj se dogaja doma.
Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Hvala, da si nam pisala. Zapisala si, da tvoja mama pije in da se ti zdi, da je od alkohola odvisna. Odvisnost od alkohola je bolezen, ki zelo vpliva na posameznika, ki pije, tako da spremeni njegovo razpoloženje, vedenje in čustvovanje. Odvisnost od alkohola vpliva tudi na mišljenje osebe, ki je odvisna, in sicer tako, da ta oseba težje razmišlja, se težje odloča, težje sklepa in včasih v stanju opitosti reče tudi kaj, česar v resnici ne misli. Zato na tem mestu želim, da veš predvsem to, da nisi ti povzročila maminega pitja. Praviš, da si čez teden v Ljubljani in ne veš kaj se doma dogaja. Tu pa želim, da veš, da nisi ti tista, ki bi lahko oz. ki bi morala kontrolirati ali pozdraviti mamino pitje. Odvisnost od alkohola je bolezen, ki jo zdravijo strokovnjaki, zaposleni v zdravstvu. Kaj pa lahko narediš ti? Kolikor le lahko, poskrbi zase in za svoje dobro počutje, druži se s prijatelji, počni stvari, ki te veselijo in sprejemaj zdrave odločitve.
Pomembno je tudi, da spregovoriš o svojih občutkih, kar si malce storila že s tem ko si nam pisala. Po podporo in pogovor se lahko obrneš tudi na Alateen (https://www.al-anon.si/strani/alateen.php), kjer se srečujejo mladostniki, katerih starši imajo težave zaradi pitja alkohola. Več o tej temi si lahko prebereš tudi tukaj: Moj starš pije | #to sem jaz in tukaj: Ali je moj starš zasvojen z alkoholom | #to sem jaz .
Pišeš da si zaradi maminega pitja pristala v nekakšni depresiji in si se tudi že rezala. Pomembno je, da se s kom pogovoriš tudi glede tega. Lahko obiščeš svojega osebnega zdravnika ali šolsko svetovalno službo.
Vse dobro ti želim. Piši nam še, saj nas zanima kako si.
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja