moja mlajša sestra (12 let) je bila vedno nasilna a v zadnjih letih se je to hudo poslabšalo. Njeno tepenje je postalo dnevno (čeprav ni bilo vedno tako slabi večino dni je bilo kaj manjšega kot da me bolsne v trebuh ali v roke) in začela je delati stvari kot so vlečenje za lase grizenje z ostrimi stvarmi ranila bi me za zabavo in tudi do krvi a ko ji rečem da je to abjuz mi reče da tako samo pokaže da me ima rada. Ampak včasih je še vedno prijazna in se skupaj zabava zato nisem ziher če je abjuz poleg tega me je v družini najbolj sprejela kot aroace in non-baniry zato sem zdaj v dvomih
Hvala za branje
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi se ti rada zahvalila za sporočilo. Vedno, ko gre za primere nasilja, pa naj gre za fizično, verbalno ali pa psihično nasilje, je težko priznati, kaj se dogaja, in to sporočiti komu naprej. V svojem sporočilu si povedal_a, da te tvoja mlajša sestra pogosto tepe, sčipa in povzroča škodo na druge načine. Kljub temu, je včasih prijazna, in te je lepo sprejela kot AroAce in non-binary. Zato te zanima, če vseeno gre v tem primeru za abuse (zloraba).
To, kar si opisal_a, bi lahko bilo nasilje oziroma zloraba. Ljudje se včasih znajdemo v slabih odnosih, bodisi družinskih bodisi romantičnih. Nasilje se v bistvu najpogosteje dogaja med bližnjimi, se pravi s strani ljudi, ki nas imajo radi. Torej, kljub temu, da ti pove, da te ima rada in je včasih prijazna s tabo, je možno, da je do tebe nasilna.
Po drugi strani je treba imeti v mislih vajino starost. Med sorojenci je pogosta, sicer predvsem v mlajših letih, vendar se lahko zavleče v pozno otroštvo, groba igra. Mogoče se spomniš, da sta se, ko sta bili mlajši večkrat prerivali za zabavo. Možno je torej tudi to, da je zanjo to še vedno nek način igre. V tem primeru bi bilo smiselno pri njej preveriti, zakaj to torej počne, kako razume svoje vedenje.
Ne glede na to, ali gre zgolj za grobo igro ali pa fizično nasilje, je pomembno, da se z njo pogovoriš. Povedal_a si, da si ji povedal_a, da je to abuse. A si ji mogoče povedal_a, da te to moti, da ti ni všeč in naj preneha? Kako se je odzvala? V kolikor ji še nisi povedal_a, lahko ji poskusiš iskreno razložiti, zakaj te to moti. Pri tem je pomembno, da si odločna, ampak hkrati mirna. V pomoč naj ti bosta članka o asertivni komunikaciji (komunikacija in asertivnost). V kolikor sama ne bo prenehala s svojim vedenjem, je pomembno, da poveš staršem, kaj se dogaja. Oni ti bodo pomagali naprej razrešiti situacijo.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja
• Ke
Kei
Hvala za odgovor,
Kot prvo: moja sestra je bila vedno tista nasilna name (mami mi je povedala da je kot do jenček ko sem bila ljubosumna vsakič ko mi je mami dala malo pozornosti in se je priplazila pred mano zato da bi ona dobila pozornost) iz sem bila vedno mirna in tiha. Nikoli se nisem tepka z njo.
Kot drugo: ko sem ji povedala da me abjuza sem ji zelo jasno povedala, da mi to NI všec in da hočem da tega ne dela a je to samo ignorirala in nadaljevala z njenimi dejanji in rekla da je to kako pokaže da me ima rada (ampak sem edina ki me tako tepe poleg tega me tudi konstantno zmarja: da grozno pojem in rišem da mam grozen stil itd.)
Hvala za vaš čas
• Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala ti za dodatna pojasnila in odgovor. Praviš, da je ona od nekdaj bila bolj ljubosumna in nasilna, medtem ko si ti vedno bila zelo mirna. Prav tako si praviš, da si ji že povedala, da ti to ni všeč, ampak te je ignorirala.
Verjamem, da ti je težko soočati se s takšnimi težavami. Spregovoriti o nasilju in slabih odnosih je vedno težko, še posebej pa če gre za nekoga bližnjega. Verjetno doživljaš zelo različne občutke, obenem si jezna nanjo, jo imaš rada, morda te je celo strah, kaj se bo naslednje zgodilo. Pomembno je, da se zavedaš, da je to v resnici težko in je popolnoma normalno, da se tako počutiš.
V kolikor tvoja sestra ni spremenila svojega obnašanja, ko si ji povedala, je pomembno, da poveš staršem, kaj se dogaja. A si jim morda že kdaj omenila, kakšna je situacija? Ko boš pristopila do njih, bodi z njimi odkrita in jim opiši, kaj vse se dogaja. Pomembno je, da vedo, kakšna je situacija med vama, prav tako pa bodo oni potem lažje vplivali na vedenje tvoje sestre in preprečili nadaljevanje njenega vedenja.
Upam, da se bo situacija uredila.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja