Pozdravljeni!
Nevem, če sem pripravljena na resno zvezo ali ne. Stara sem 17, čez slab mesec bom 18 in mislim, da starost več ni ovira. Imela sem tudi že nekaj priložnosti s fanti, a sem se vedno, ko je odnos prišel do neke točke ustrašila. Nisem še bila v resni zvezi, zato ne vem, kako bi se obnašala, ne vem, kak je občutek, itd. Po eni strani si jo želim, po drugi strani pa mi je čisto v redu tako kot je, ker mi veliko pomeni moja svoboda in občutek imam, da bi jo izgubila, ko bi šla v z nekom v zvezo. Zato se mi ponavadi dogaja, da s fantom prijateljujem in ko že mislim, da bo kaj več, se ustrašim in ga odslovim, potem pa sem jezna nase in razmišljam, kaj bi bilo, če tega ne bi naredila. Je to normalno?? Kaj naj??
Hvala in lep pozdrav!
• ma
majoneža
pozdravljeni! Še vedno čakam na svoj odgovor, vesela bi bila, če bi mi odpisali...
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najlepša hvala za tvoje sporočilo in razmisleke s katerimi si se obrnila na naš forum. Naj odgovorim na tvoje prvo vprašanje – vsa tvoja občutja in razmisleki so popolnoma normalni in veliko mladostnikov (pa tudi mladi odrasli in kdaj starejši) si jih zastavlja, tako da s tvojimi občutki in vprašanji, ki si jih postavljaš ni nič narobe. Meni se zdijo popolnoma normalna in na mestu. Na vprašanje, ki ga postavljaš naslednje »Kaj naj?« pa mi je nekoliko težje odgovoriti. Poskusiva malo skupaj razmišljati. Veliko pišeš o resni zvezi in pripravljenosti nanjo; pa me zanima kako pa je resna zveza videti v tvojih očeh? Kaj točno to pomeni? Pišeš, da že imaš nekaj izkušenj in priložnosti s fanti, a si se na neki točki odnosa ustrašila. Bi mi bila pripravljena povedati kaj več o tem? Npr. kaj pa je bila ta prelomna točna in kaj ti je bilo tako pomembno, a hkrati strašljivo, v tistem trenutku?
Zdi se mi dobro, da v vsakem odnosu skušamo uporabljati asertivno komunikacijo in tvorimo jasna, iskrena sporočila pri čemer skušamo izhajati iz sebe. Si morda že kdaj slišala kaj o tem? Morda ti lahko branje kakšnega prispevka na to temo kaj pomaga; npr. kako sporočiti drugi osebi, da smo se ustrašili in smo se zato umaknili ter npr. kako sploh skomunicirati z drugo osebo nekaj, kaj je v nas vzbudilo neprijetna čustva. Si že kdaj razmišljala kaj o tem? Tukaj prilagam povezavo do enega izmed člankov, ki bi v tvoji situaciji morda lahko bil uporaben.
Tvoje zadnje vprašanje se nanaša na to, kaj narediti, kako nadaljevati.. Ali imaš morda ti kakšno željo, kaj bi spremenila, da bi bilo za tebe to sprejemljivo in zadovoljivo? Bi lahko bilo vezano to z mojimi idejami o komunikaciji ali je to popolnoma, zate, »neprimerna« ideja? Kaj praviš?
Veselim se tvojega odgovora in razmislekov. Prijazno te pozdravljam!
Anja Mikl, mag. psihologije