Pozdravljeni,
Tole bom napisal na kratko. Imam ADHD in sem overthinker zadnje leto sem začel ugotavljati da je to overthinkanje pri meni res problem kassneje pa se je pojavila še anksioznost poleg tega pa sem še tak (zadnje 3 mesece) da hočem vse misli analizirat. In takšno življenje mi je res težko ker imam občitek da se izgubljam v mislih namesto da bi živel in zelo je boleče saj imam poleg tega še zelo visoka pričakovanja do sebe in če jih ne izvršim me spet zajame ta tema. Zelo velko sem si bral o teh stvareh in ugotovil da je najpomembnejša stvar da probam pustit misli in se sprostiti to probavam že kar nekaj časa ampak življenje v tem sploh ni prijetno.
Lep pozdrav
Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
iz tvojega zapisa čutim, da si v precejšnji stiski in občutkih napetosti, saj te prevzema veliko misli in miselnih procesov, ki jim ni konca (overthinkanje). Če sem prav razumela, navajaš, da imaš ADHD, anksiozne občutke in misli, ob tem pa si tudi perfekcionistične narave in kritičen do sebe. Vse, kar si opisal, je precejšen zalogaj za enega posameznika in velikokrat se spremembe ne zgodijo čez noč, temveč postopoma, ko se posameznik, velikokrat s pomočjo bližnjih in strokovnjakov, nauči spoprijemati z izzivi, s katerimi se spopada.
Morda si glede tega že kaj prebiral, a gre za težave, s katerimi se mladi pogosto srečujejo. Visoka pričakovanja in tesnobne misli se pogosto prepletajo in vzpodbujajo napetost. Za začetek bi ti želela predstaviti še nekaj osnovnih dejstev in nalog, kako se z mislimi spoprijeti, kar med drugim najdeš tudi na naši platformi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/analiza-misli-ali-izzovi-svoje-anksiozne-misli/ ali https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-izzovi-svoje-anksiozne-misli/ .
Morda si, kot si zapisal, že poskušal različne sprostitvene tehnike, a pri tem je dobro razumeti, da vsakomur pomaga različna sprostitvena dejavnost. Nekaterim ustreza prakticiranje čuječnosti, dihalne vaje ali druge oblike meditacije, mnogim pa (še posebej na začetku) takšen način sprostitve ne ustreza in se raje poslužujejo drugih aktivnosti, na primer aktivnosti v naravi, ukvarjanje s športom, druženje s prijatelji, branje, ustvarjanje in podobno. Tudi te aktivnosti lahko predstavljajo vire sprostitve, ki jih lahko počnemo vsak dan, ko začutimo, da postajamo pretirano napeti. Zato te sprva povabim k premisleku, katere aktivnosti tebi predstavljajo vir sprostitve in moči in kako bi jih lahko vključil v svoj vsakdan. Prav tako pa nam pri težavah, ki jih opisuješ lahko pomagajo tudi strokovnjaki, ki nas vodijo skozi spoprijemanje s težkimi mislimi, težavami s koncentracijo in podobno. Tako se lahko pozanimaš, ali je na tvoji šoli svetovalna delavka, ki ti lahko ponudi osnovno podporo ali te usmeri k nadaljnjim strokovnjakom, h katerim se lahko obrneš (na primer: psihološko svetovanje Posvet (https://posvet.org) ali pa Centri za duševno zdravje (https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/)).
Če pa imaš še kakšna specifična vprašanja, kar napiši.
Želim ti vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)