Zivjo ze nekaj casa se pocutim slabo in negotovo velikokrat se zjokam toliko da nemorem dihati me tudi zelo boli v prsnem kosu in tako receno bolecina v srcu kaj lahko naredim glede tega
hvala
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Najprej se ti zahvaljujem, da si potrpežljivo počakala na odgovor. Pišeš, da se že dalj časa počutiš slabo in negotovo, pogosto se tudi zjočeš. Ob tem težje dihaš in čutiš bolečino v prsnem košu. Zanima te, kaj v zvezi s tem lahko narediš.
Najprej se moraš zavedati, da si trenutno v obdobju, ko se zelo hitro in intenzivno razvijaš, kar s seboj prinaša tudi hitre spremembe v doživljanju in razpoloženju. Za tvojo starost je do neke mere pričakovano, da se na stvari odzivaš bolj čustveno in se te hitreje dotaknejo. Mladostniki se pogosto hitro razburijo, pa tudi hitro pomirijo. Če pa slabo počutje traja dalj časa in se ne izboljša, verjetno obstaja še kak drug vzrok zanj.
Zanima me, ali se je v zadnjem času zgodilo kaj posebnega, kar je prispevalo k takšnim občutkom. Si doživela kakšno večjo spremembo, na katero se privajaš? Se je zgodil kak pomemben dogodek doma, v šoli, v odnosih? Različni dogodki lahko pomembno vplivajo na naše počutje in včasih se njihovega vpliva niti ne zavedamo. Včasih pa se nam "nakopiči" več manjših neprijetnih dogodkov in tudi to se lahko odraža v našem počutju. Dobro je, da poskusimo ugotoviti, kaj je tisto, kar bi lahko vplivalo na spremembo počutja. Če to ugotovimo, bomo lažje odpravili težavo, ki znižuje naše razpoloženje.
Včasih pa vzrok slabšega počutja niso dogodki, temveč naša interpretacija le-teh oz. način, kako si jih razlagamo. Lahko se zgodi, da se ujamemo v miselne pasti, ko so misli pretirane, nerealistične in ne temeljijo na dejstvih in dokazih. Takšne pogoste negativne misli vzdržujejo neprijetne občutke, zato je lahko ključ do sprememb teh občutkov v prepoznavanju in spreminjanju negativnih misli in prepričanj v ustreznejše. Več o tem si lahko prebereš v temle članku, kjer najdeš tudi delovni list, ki ti lahko pomaga pri spreminjanju misli. Lahko poslušaš tudi tale posnetek. Svoje negativne misli in občutke lahko izraziš tudi s prostim pisanjem, na primer v obliki dnevnika, ali pa s pogovorom z osebo, ki ji zaupaš. Ni bistveno, kateri način izbereš, pomembno je le, da se izraziš in svoje stiske na zadržuješ v sebi.
V trenutkih, ko si zelo vznemirjena in zaradi joka težje dihaš, ti lahko pri umirjanju pomagajo različne tehnike sproščanja. Med našimi zvočnimi gradivi za samopomoč najdeš različne posnetke, ki te bodo na različne načine vodili do sprostitve. Lahko jih preizkusiš in odkriješ, kateri izmed njih ti ustreza. Priporočljivo je, da takšne tehnike izvajaš redno, najbolje kar vsak dan ali čim pogosteje. Lahko jih izvajaš tudi takrat, ko se počutiš v redu, saj na ta način lahko kakšne neprijetne občutke preprečiš. Tvoje razpoloženje bo tako sčasoma postalo bolj stabilno.
Upam, da ti bo kateri izmed zgornjih nasvetov v pomoč pri spoprijemanju z neprijetnimi občutki. V kolikor nič od tega ne bi pomagalo in bi se še naprej počutila slabo, ti svetujem, da se obrneš na strokovnjaka za duševno zdravje. V tej rubriki lahko najdeš različne vire pomoči, ki jih lahko izkoristiš, če sama svoje stiske ne bi zmogla rešiti. Seveda se lahko obrneš tudi na starše, učitelje in šolsko svetovalno delavko in skupaj poiščete ustrezno pomoč. Če imaš kakšna dodatna vprašanja, pa nam lahko kadar koli spet pišeš.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije