Živjo že dolgo me zanima na kater faks se lahko upišem če zaključim srednjo zdravstveno šolo. Vem da rabim za medicinski faks splošno maturo in da moram za splošno maturo na zdravstveni šoli obiskovati nekaj še eno leto ampak me zanima katere vse poklice lahko opravljaš z končano zdravstveno šolo in kako. Hvala za odgovor
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala za vprašanje. Najprej se posvetiva poklicni in splošni maturi. Če zaključiš srednjo zdravstveno šolo in opraviš poklicno maturo, se lahko vpišeš na katerekoli višješolske in visokošolske študijske programe, za vpis na univerzitetne študijske programe pa potrebuješ opravljeno splošno maturo.Splošno maturo lahko opravljaš ob zaključku gimnazije ali na maturitetnem tečaju (ki traja eno leto po zaključeni srednji šoli). Možnost je tudi, da na poklicni maturi vzameš še dodatni predmet iz splošne mature, ki ga zahteva željeni univerzitetni študijski program. Na primer za študij medicine potrebuješ še splošno maturo iz enega naravoslovnega predmeta (npr. kemije, biologije ali fizike).
Nadalje te zanima, na katere študijske programe se lahko vpišeš po zaključeni srednji zdravstveni šoli. Različne študijske programe iz področja zdravstva v Sloveniji izvajajo na Univerzi v Ljubljani, Mariboru, na Primorskem in v Novem mestu. Za vpis na univerzitetne potrebuješ splošno maturo, za višješolske pa je dovolj poklicna matura. Spodaj je pregled fakultet in njihovih programov.
Univerza v Ljubljani, Zdravstvena fakulteta:
• visokošolski programi (poklicna matura): babištvo, delovna terapija, fizioterapija, laboratorijska zobna protetika, ortotika in protetika, radiološka terapija, zdravstvena nega.
• univerzitetni programi (splošna matura): sanitarno inženirstvo
Univerza v Ljubljani, Medicinska fakulteta:
• univerzitetni programi (splošna matura): medicina, dentalna medicina
Univerza v Ljubljani, Veterinarska fakulteta:
• univerzitetni programi (splošna matura): veterinarstvo
Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede:
• visokošolski programi (poklicna matura): zdravstvena nega
Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju:
• visokošolski programi (poklicna matura): prehransko svetovanje (dietetika), zdravstvena nega
• univerzitetni programi (splošna matura): aplikativna kineziologija, fizioterapija
Univerza v Novem mestu, Fakulteta za zdravstvene vede:
• visokošolski programi (poklicna matura): fitoterapija (zeliščarstvo – izredni študij), fizioterapija, zdravstvena nega
Zanima te tudi, katere poklice lahko opravljaš z zaključeno srednjo zdravstveno šolo. Če zaključiš program »zdravstvena nega«, si pridobiš poklic tehnika zdravstvene nege (običajno si predstavljamo, da gre za medicinske sestre) in lahko delaš v različnih zdravstvenih ustanovah, npr. v bolnišnici, porodnišnici, zdravstvenem domu, v socialnovarstvenih ustanovah (domovi starejših občanov in drugi zavodi – npr. za varstvo oseb s posebnimi potrebami), v negi na domu, v centru medicinske rehabilitacije ter tudi na področju zdravstvenega turizma (npr. v zdravilišču).
Bolnišnice, porodnišnice in zdravstveni domovi imajo veliko različnih oddelkov ali ambulant, zato je delo tehnika zdravstvene nege raznoliko in odvisno od delovnega mesta. V bolnišnici lahko delaš z otroci ali odraslimi, lahko skrbiš za ambulanto (npr. za naročanje na preglede, izdajaš recepte po navodilu zdravnika), lahko pomagaš pri posegih ali operacijah, lahko oskrbuješ bolnike ali jim pomagaš pri zdravljenju bolezni ali poškodb itn. V zdravstvenem domu tehniki zdravstvene nege delujejo v različnih ambulantah, kjer skrbijo za bolnike in pomagajo zdravnikom, delajo pa tudi v ambulanti za nujno medicinsko pomoč (kot reševalci). V porodnišnici tehniki medicinske nege pomagajo skrbeti za novorojenčke in mamice (porode vodijo babice in zdravniki porodničarji). V domovih za starejše ali za osebe s posebnimi potrebami skrbiš za zdravstvene potrebe stanovalcev (npr. jim daš zdravila, previješ rane, skrbiš zanje, ko zbolijo ipd.). V centrih medicinske rehabilitacije skrbiš za ljudi, ki okrevajo po daljših boleznih ali težjih bolezenskih stanjih (npr. po komi, možganski kapi) ter za ljudi, ki okrevajo po hujših poškodbah (npr. po prometnih nesrečah). Na področju zdravstvenega turizma lahko delaš v zdravilišču, kjer skrbiš za ljudi, ki okrevajo po operacijah (npr. po operaciji kolena, hrbtenice) ali za ljudi, ki potrebujejo pomoč pri skrbi za svoje zdravje (npr. pri hujšanju, zmanjševanju visokega pritiska).
Kjerkoli boš delala, bo poleg tvojega strokovnega medicinskega znanja pomembno tudi, da boš do bolnikov skrbna, prijazna in spoštljiva. Želim ti uspešno odločanje o poklicni poti. Priporočam ti, da si več o posameznih poklicih in študijskih smereh v zdravstvu prebereš na spletnih straneh zdravstvenih srednjih šol in fakultet ter da jih obiščeš tudi na informativnih dnevih, ki bodo letos potekali 16. in 17. 2. 2024. Premisli tudi, če mogoče ti ali tvoja družina poznate koga, ki dela na področju zdravstva. Lahko ga pokličeš ali obiščeš in ga prosiš, da ti več pove o svoji poklicni poti in svojem delu.
Lepo bodi!
mag. Katja Nastran, šolska psihologinja