Zdravo!!
Sem 9. Razred oš in se odločam glede srednjih šol..iskreno me zanima psihologija ampak od prijateljic sem slišala da brez končane gimnazije na ta faks ne moreš. Na gimnazijo se res nebi vpisala ker mislim da ni za mene.. ampak me zanima če lahko naprimer iz zdravstvene srednje šole grem na filozofsko fakulteto. Narediti 5. Predmet mi ni težava
Hvala za odgovor!!
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Aja,
zanima te študij psihologije in kakšna je pot do tega študija. Za študij psihologije ali pa biopsihologije moraš imeti opravljeno splošno maturo, ki jo lahko opraviš le na gimnazijah. Torej zdravstvena srednja šola v teh primerih ne pride v poštev. Psihologijo pa lahko izredno študiraš tudi na online fakulteti Doba, tam so najbrž pogoji nekoliko drugačni, ampak je pa celoten študij plačljiv - kakšni so pogoji in kolikšna je cena študija, lahko vpašaš direktno na fakulteti po mailu ali telefonu.
Je pa res, da se šolska zakonodaja z leti tudi spreminja in ni nujno, da bodo enaki pogoji, kot veljajo za študij danes, veljali tudi čez 5 let, ko se boš ti vpisovala na študij. Vsekakor pa je za študij psihologije trenutno najbolj optimalna opcija vpis na gimnazijo.
S podrobnejšimi vprašanji se lahko vedno obrneš tudi direktno na posamezne fakultete in tam ti bodo najbolj natančno lahko povedali o pogojih vpisa.
Želim ti uspešno leto 2025 in čudovit zaključek osnovnošolskega izobraževanja.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja