V šoli je tko da me zbadajo govorijo da sem peder da sem idiot da sem glup da sm suicidel boy in to samo zato ker si zrihtam ocene sem bolj druzaben in boljsi v dolocenih stvareh razumem mogoce je nekdo ljubosumen ampk besede me bolijo .  Sledili so mi 4 fantje ze 4x domov niso bili nasilni ampk so me samo zbadali do domo mogoce tri krat porinili recem da nehajo samo to se ne spremeni . Samo starsi tega nevejo ker mam obcutek da se bodo bolj jezili name ker se ne postavim zase uciteljem pa nocem povedati ker me je strah da se bo nasilje visalo ker danes vec al manj ucitleji sploh nic ne naredijo samo upozorijo posameznike. Zdaj nevem kaj naj naredim
• Ta
Tadej
Daj jim občutek, da te te besede ne bolijo. Nasmej se, ko ti kaj takšnega rečejo ali pa preprosto ignoriraj. Ko bodo videli, da nimajo vpliva na tebe jim neboš več zanimiv.
Če te besede zabolijo moraš samo ta občutek spostiti skozi sebe in se ga ne oklepati. Lahko preusmeriš fokus na dih za nekaj sekund tako, da se bo tvoj um umiril in besede ne bodo imela takšnega vpliva na tebe.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se obrnil na nas in nam zaupal, kaj te teži.
Zelo mi je žal, da doživljaš takšne zbadljivke, za katere verjamem, da zelo bolijo in te prizadenejo.
Omenjaš, da bi se starši jezili in da jim zato nisi povedal. Tvojih staršev sicer ne poznam in ne vem, kako bi reagirali, ampak a bi jim vseeno dal priložnost, da te poslušajo in razumejo? To predlagam iz razloga, ker je danes veliko medvrstniškega nasilja, tudi takšnega, ki se včasih precej kruto konča in nekako zaupam, da so starši vedno bolj odprti slišati, kaj se njihovemu otroku dogaja. Mladostniki večkrat mislijo, da jih starši ne bi razumeli, vendar so včasih tudi presenečeni, kako dobro se starši odzovejo, saj jih dejansko skrbi za njihove otroke. Seveda pa to odločitev prepuščam tebi, saj jih ti najbolje poznaš.
Razumem, ko rečeš, da učitelji opozorijo posameznike, to ti verjetno res bolj malo pomaga. Kaj pa svetovalna služba, si se poskušal pogovoriti z njimi? Na šoli bi namreč morali imeti neke vzvode, kako pomagati posameznikom, ki so tarča posmeha in ki so konstantno zbadani s strani vrstnikov.
Omenil si tudi ljubosumje, to je res lahko eden izmed vzrokov, vseeno pa ohrani sam sebe in še naprej nadaljuj s tem, kar počneš, saj ti očitno dobro gre (ocene, družabnost, določene sposobnosti). Me pa zanima, ali si se poskusil s to grupo posameznikov tudi pogovoriti in povedati, da ti ni ok, kar počnejo? Ali pa se obrniti kar na ravnatelja/ico in mu/ji povedati, da se ne počutiš varno oz. da te skrbi, kako daleč bodo šli glede na to, da te spremljajo domov. To je dejansko res zaskrbljujoče in čeprav še niso bili nasilni, ni prav, da to počnejo. Na ta način boš vsaj opozoril več ljudi (ravnatelja/ico, svetovalno službo in mogoče še starše). Menim namreč, da ti največ lahko pomagajo (oz. bi ti vsaj morali) ravno v šoli in pa starši.
Če ti vse zgoraj napisano ni dovolj, nam še piši, pa ti bomo dali kakšno povezavo do psihologa, kjer bi se lahko s strokovnjakom osebno pogovoril o tem, kako se odzivati na nasilje, kako se psihično utrditi in pripraviti na zbadanje in stiske, ki jih doživljaš.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• al
alex
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.