Sem nebinarna trans oseba (afab) in uporabljam zaimek on, ampak nisem prepričan ali si želim medicinske tranzicije. V prihodnosti bi rad delal v poklicu, kjer bi delal z javnostjo/veliko ljudmi in otroci/mladostniki. Skrbi me, da bom imel pri tem težave, če ne bom čisto ''passal'' in da mi ta skrb preprečuje, da res razmišljam o tem in se odločim, kaj si v resnici želim jaz.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si se odločil, da mi zaupaš svoje skrbi. Razumljivo je, da te skrbi, kako bo tvoja identiteta vplivala na tvojo prihodnost. Najprej bi ti rada povedala, da ni nič nenavadnega, če v zvezi s svojo identiteto doživljaš zmedenost in dvome. V obdobju mladostništva je povsem normalno, da se pojavljajo takšni dvomi in pomembno je, da si sam do sebe potrpežljiv in da si pustiš raziskovati.
Bi mi morda lahko zaupal, kaj več o mislih, ki se ti v povezavi s tvojo identiteto porajajo? Kako se sicer počutiš? Kakšne odnose imaš z vrstniki, prijatelji, starši?
Zdi se mi pomembno, da si za raziskovanje sebe in svoje identitete vzameš čas. Pri tem ti ni treba hiteti, eksperimentiraš lahko z načinom oblačenja in drugimi vidiki izražanja sebe ter opazuješ, v čem se najbolje počutiš. V branje ti priporočam spodnji prispevek.
Si se morda o svojih občutkih in mislih že pogovoril s kom? Morda bi bilo dobro, da bi svoje občutke zaupal bližnji osebi. Tvoje počutje in identiteta sta pomembna, ne glede na to, ali se odločiš za medicinsko tranzicijo ali ne.
V kolikor bi potreboval dodatno pomoč oz. podporo pri raziskovanju svoje identitete se lahko obrneš na svetovalnico Legebitre. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Prijazen pozdrav in vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
za
zaskrbljen
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljen,
hvala, da si mi podrobneje zaupal težave, s katerimi se soočaš. Če te pravilno razumem, pišeš, da si obremenjen zaradi disforije in zunanjih pritiskov. Želiš si, da bi te drugi videli kot fanta, predvsem zato, da bi se izognil napačnemu naslavljanju in pojasnjevanju, kar je povem razumljivo. Na drugi strani pa opisuješ, da se želiš izraziti tudi preko oblačil, ki so lahko bolj feminina, kar ti dodatno otežuje situacijo.
Kar se tiče oblačenja, je to lahko zapleteno, še posebej v trenutkih, ko se ti zdi, da nobena izbira oblačil ni čisto prava. Morda bi ti pomagalo eksperimentiranje z oblačili na način, ki ti omogoča združevanje maskulinih in femininih elementov, ne da bi se počutil, da moraš spadati v enega ali drugega. Morda bi lahko z manjšimi koraki, kot je dodajanje nakita ali izbiranje oblačil, ki so na prehodu med maskulinim in femininim, raziskoval, kako se počutiš, brez pritiska, da moraš doseči neko idealno predstavo.
Zdi se, da te socialni pritiski in pričakovanja ljudi obremenjujejo. Morda bi ti pomagalo, če bi se pogovoril s strokovnjakom oz. psihologinjo, ki bi ti pomagala razmisliti o tem, kako lahko ločiš te zunanje pritiske od lastnih želja.
Predlagam ti, da se obrneš na strokovnjake iz svetovalnice Legebitre, ki so ti na voljo tudi za spletno on-line svetovanje ali za telefonski pogovor. Piši jim na e-naslov: svetovalnica@legebitra.si in se boste dogovorili glede terminov in načina svetovanja.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem tukaj zate.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije